Toon posts:

[BC3] Iets anders / beter dan SyGate / Winroute???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik heb een server staan voor internet-sharing. De server moet inbellen (ISDN!!!) op internet en verbinding verbreken als dat nodig is, zodat niet onnodig kosten worden gemaakt.

SyGate kan dat, maar die heeft geen DHCP-server (en ja dat vind ik makkelijk omdat er een notebook bij zit die op 4 verschillende netwerken moet kunnen werken zonder dat ik steeds mijn ip, etc. in moet stellen).

WinRoute heeft wel een DHCP-server, maar is bij mij erg slecht met het verbreken van de verbinding (soms wel, soms laat, meestal niet). Dat kost onnodig veel geld, en er is geen alternatief zoals kabel.

Alles werkt onder w2k, en ik wil geen gebruik maken van de Windows internet-sharing. Welk programma kan het wel goed? Wellicht inbellen en verbreken vanaf de clients? Dan heb je controle. Of is WinRoute ook tot beter in staat?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Uit de FAQ:
- Bedenk eerst even of je topic wel in I&T thuishoort. Vragen over Internet delen horen bijvoorbeeld in Netwerk Troubleshooting.
lezen is kennelijk te moeilijk

ik move ''m even

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 april 2001 17:50 schreef havana het volgende:
Uit de FAQ:
[..]

lezen is kennelijk te moeilijk

ik move ''m even
Hé, thanx voor het moven!!! En mijn oprechte excuus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

installeer vnc op de server en de clients en je logt zo in op je server en je kan alles doen ermee dus ook verbinding verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sygate vindt ik geweldig omdat ik een netwerk heb met 2 computers, zou ik meer computers hebben dan doe ik toch echt MIS(microsoft internet sharing) omdat als je een hub hebt je dan niet met dat DHCP in de problemen komt zoals ik dat heb zonder hub en goedkope netwerkkaarten die geen IP nemen als er geen verbinding is met de andere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je een oude machine of zo over hebt zo ik gaan voor FreeSCO (Linux router) Past op een diskette, heeft een firewall en http server en kan ook DHCP doen volgens mij... (Weet niet zeker, gebruik zelf geen DHCP namelijk...)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Freesco kan prima met DHCP overweg.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
probeer eens "workgroupweb", prima tooltje down te loaden bij www.davencetral.com

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik gebruik ook Winroute (zonder DHCP te gebruiken overigens), maar bij mij kapt ''ie altijd netjes na 5 minuten de ISDN-verbinding af...
Welke versie gebruik jij?

Gebruikt iemand op het netwerk misschien een progje dat regelmatig internetverkeer genereert? (zoals emailchecks om de 3 minuten of keepalives van een FTP-progje, koetjes die regelmatig flushen :) ...)

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 07:30

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Sygate heeft wel degelijk een DHCP server wat goed werkt.:D

Ik weet niet welke versie je gebruikt, maar ik gebruik versie 4.0.

Greetz

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op maandag 16 april 2001 17:39 schreef Martin18 het volgende:
/KNIP/

WinRoute heeft wel een DHCP-server, maar is bij mij erg slecht met het verbreken van de verbinding (soms wel, soms laat, meestal niet). Dat kost onnodig veel geld, en er is geen alternatief zoals kabel.

/KNIP/

Of is WinRoute ook tot beter in staat?
Neem je Winroute oplossing.
Wat je moet doen is in je IE of je Netscape even een URL in je favorites zetten die surft naar HTTP://IP-ADRES.VAN.JE.SERVER:3129

Zo log je namelijk in (poortje 3129) op je http admin gedeelte van Winroute en hier kun je netjes klikken op DIAL of op HANG-UP als je klaar bent.

Voor de rest werkt het automatisch verbreken ook goed hoor, als je hem op 5 minuten ofzo zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 10:55
Op maandag 16 april 2001 17:39 schreef Martin18 het volgende:
[...]

SyGate kan dat, maar die heeft geen DHCP-server (en ja dat vind ik makkelijk omdat er een notebook bij zit die op 4 verschillende netwerken moet kunnen werken zonder dat ik steeds mijn ip, etc. in moet stellen).

[...]
Sygate heeft WEL een DHCP server :Z
Op maandag 16 april 2001 18:14 schreef Sandman het volgende:
Sygate vindt ik geweldig omdat ik een netwerk heb met 2 computers, zou ik meer computers hebben dan doe ik toch echt MIS(microsoft internet sharing) omdat als je een hub hebt je dan niet met dat DHCP in de problemen komt zoals ik dat heb zonder hub en goedkope netwerkkaarten die geen IP nemen als er geen verbinding is met de andere kaart.
Wat blaat jij nou?!?!?

• Waarom zou je met een HUB met DHCP in problemen komen?!?!
• Dat "IP-nemen" kan je instellen en met ipconfig / winipcfg vernieuwen.
• Heeft niets met goedkope netwerkkaarten te maken
• Je kan ook gewoon de lease van de IP-adressen langer maken
• Je kan ook nog vaste IP-adressen "uitdelen"
Pagina: 1