[BC3] klein netwerkje tussen pc en ibm mogelijk???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Het kan zijn dat die IBM bak nog token-ring gebruikt, wat dus geen Ethernet is. Als dit zo is, kan je het beste een normale NIC kopen voor in die IBM pc, aangezien er bijna niets meer voor token-ring te vinden is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje!!!!!

ik heb dus een netwerk tussen een ibm computer en een normale pc. De computers vinden elkaar niet, volgens mij heeft dat te maken met de netwerkkaart van de ibm ik heb gehoord dat een ibm computer niet zomaar met een normale pc verbinding kan maken, klopt dat ?????

het zou ook zomaar kunnen dat de ibm pc een andere soort draad nodig heeft dan utp???
of een andere aansluiting??
weet iemand hier meer van dan pleasssssseee laat een berichtje achter en ik ben je eeuwig dankbaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Jongen, "een IBM computer", wees eens wat duidelijk, is het
- een mainframe, zoals een S/360
- een oude mini zoals een S/36 of een S/38
- een nieuwe mini, dus een AS/400
- een UNIX-mini, dus een RS/6000
- een fout-tolerante S/88 (wat eigenlijk een Stratus is)
- een PC.
Als het een PC is, heeft-ie dan een ISA, EISA, PCI of MCA-bus (in dat laatste geval heeft-ie een naam als PS/2 Model ....).

Maar, kijk eens op de netwerk-kaart van de IBM. Als daar naast de UTP-aansluiting nog een 9-polig connector zit (zoals een kleine seriele poort, maar dan een vrouwtje), of er zit een sticker 4/16 bij, dan heb je inderdaad een TokenRing-aansluiting te pakken. Nou is er momenteel op de 2e hands markt absurd veel TokenRing-spul beschikbaar omdat iedereen de TokenRing-netwerken aan het vervangen is door Ethernet, dus het kan lonen een TR-netwerkje aan te leggen. Aan de andere kant, als je een PC hebt als IBM-er, dan kan het simpeler zijn om de IBM-er naar Ethernet om te bouwen.

Voor verder advies : MEER INFORMATIE !!!!

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large