Ik het een Athlon Thunderbird 1000 met Win2k Pro en aan de andere kant een Pentium 60 (idd wat een verschil...) met Win 95. Ik heb zo goed als geen ervaring met het aanleggen van netwerken, maar als ik het goed heb zet ik in beide kasten de kaart en in mijn geval een TP cat5 kabel ertussen. Win2k vindt het automatisch, win95 niet. Raden jullie mij aan om win98 op de P60 te zetten of moet het in w95 ook kunnen lukken? De P60 heeft 16MB ram (fp of edo weet ik ff niet)
Als je alleen een kabel tussen de PC''s hebt (geen hub) dan dien je een zgn. crosscable te gebruiken.
W95 moet het ook kunnen, alleen kun je met shares in de knoop komen ivm. ''encrypted passwords''.
[edit, niew bericht overbodig]
TP = twisted pair != crosscable.
Maar goed dat stond al in de andere reacties, kon het niet laten
W95 moet het ook kunnen, alleen kun je met shares in de knoop komen ivm. ''encrypted passwords''.
[edit, niew bericht overbodig]
TP = twisted pair != crosscable.
Maar goed dat stond al in de andere reacties, kon het niet laten
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
bijna goed 
Je hebt STP en UTP kabels UTP heb je in crosslink (rechtstreeks 2pc''s)en straight (naar hub''s).
UTP betekent dus Unshielded Twisted Pair
je kunt dus ook Twisted straight hebben, en dit is dus geen crosslink kabel.
Overigens moet het wel werken in win95.
Misschien moet je WinSock en de TCP/IP software updaten...
3Com heeft vast wel win95 drivers.
Je hebt STP en UTP kabels UTP heb je in crosslink (rechtstreeks 2pc''s)en straight (naar hub''s).
UTP betekent dus Unshielded Twisted Pair
je kunt dus ook Twisted straight hebben, en dit is dus geen crosslink kabel.
Overigens moet het wel werken in win95.
Misschien moet je WinSock en de TCP/IP software updaten...
3Com heeft vast wel win95 drivers.
Dit is dus zwaar onzin!
Alle koperkabels voor ethernet netwerken zijn twisted pair, dit houdt alleen in dat de adertjes in paren om elkaar heen zijn gedraaid. Straight od cross zeggen wat over de volgorde van de draadjes in de stekkers.
Alle koperkabels voor ethernet netwerken zijn twisted pair, dit houdt alleen in dat de adertjes in paren om elkaar heen zijn gedraaid. Straight od cross zeggen wat over de volgorde van de draadjes in de stekkers.
If it ain't broken, tweak it!
lol 
ik ben alweer wat verder
Welke protocollen moet ik installeren voor het LAN? Voor mijn cable heb ik tcp/ip (duh) maar is dat ook het protocol dat ik voor het lan moet gebruiken?
ik ben alweer wat verder
Gewoon TCP/IP, IPX als je nog wat oudere spelen wil spelen zoals DOOM.
Nuff Said
BLL the 2: hmmmmmmm, denk ''t wel:). Is trouwens wel erg ver gezocht hoor!!
En ehh, ja je kan gewoon met TCP/IP werken. Eventueel NetBios ofzo. Gewoon workgroup instellen. 1 PC krijgt IP 192.168.1.10, de andere geef je 192.168.1.11. Subnetmask op 255.255.255.0. Verder kom je zo al een heel end denk ik. ''t eigenlijk heel simpel, maar je moet het net ff weten:).
En ehh, ja je kan gewoon met TCP/IP werken. Eventueel NetBios ofzo. Gewoon workgroup instellen. 1 PC krijgt IP 192.168.1.10, de andere geef je 192.168.1.11. Subnetmask op 255.255.255.0. Verder kom je zo al een heel end denk ik. ''t eigenlijk heel simpel, maar je moet het net ff weten:).
of bomberman
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
bomberman is cool (is er een pc versie van? if so zeg dat ff als het niet legaal is dan geef ik je mijn icq wel of zo)
tcp/ip gedaan en ip''s zoals je zei (.1 en .2 dan) en verder ook, maar aan de win2k kant zegt ie ''verbinding ok'', en brand aan de 8erkant ook het lichtje van 100Mbit. Aan de 95-kant staat de kaart echter met een probleem in apparaatbeheer (win98 driver die ook voor 95 zou moeten werken uh oh
) Dus nog niet voor elkaar 
Maar: nu heb ik een oude pc binnengekregen die mag worden gesloopt -> + cdromspeler; nu 2x8 FP of EDO naar straks 3x16 FP geheugen en een grotere harddisk. Dus ga ik er win98 op proberen te draaien, misschien gaat dat beter. Ik zie er sowieso liver 98 op staan
tcp/ip gedaan en ip''s zoals je zei (.1 en .2 dan) en verder ook, maar aan de win2k kant zegt ie ''verbinding ok'', en brand aan de 8erkant ook het lichtje van 100Mbit. Aan de 95-kant staat de kaart echter met een probleem in apparaatbeheer (win98 driver die ook voor 95 zou moeten werken uh oh
Maar: nu heb ik een oude pc binnengekregen die mag worden gesloopt -> + cdromspeler; nu 2x8 FP of EDO naar straks 3x16 FP geheugen en een grotere harddisk. Dus ga ik er win98 op proberen te draaien, misschien gaat dat beter. Ik zie er sowieso liver 98 op staan
ATOMIC BOMBERMAN
heb ik hier ook nog ergens liggen, is best groot maar mail/icq me maar
Pagina: 1