[BC3] Netwerkje faalt bij Multiplayer games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Beste tweakers,

Ik heb een klein netwerkje (PIII 800 en P166) waarop ik graag Red ALert of Quake op speel tegen elkaar. Bestanden delen etc in Windows 98 SE (op beide pc''s) is geen probleem, maar zodra ik een netwerkspel als red alert of quake speel (via IPX protocol) raken de computers elkaar steeds halverwege kwijt. Out of Sync krijg ik vaak.... of connection lost.

Wat kan ik hieraan doen? Trust netwerk setje (2 pci realtek kaartjes..... 1 daarvan met ingebouwd hubje). Graag suggesties/tips..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Ik kan het me niet voorstellen, maar misschien is het een idee om in de settings van je netwerkkaarten, de frametypes vast te leggen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probeer het es via TCP/IP te spelen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 15:05 schreef GaMbiNo het volgende:
Probeer het es via TCP/IP te spelen?
Dat is denk ik nou juist het probleem, veel spellen maken nog van het IPXblabla protocol gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 16 april 2001 15:07 schreef T het volgende:

[..]

Dat is denk ik nou juist het probleem, veel spellen maken nog van het IPXblabla protocol gebruik.
Ja en? Dus wat doe je dan?
Juist ja! Beide protocollen installeren! ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:59

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Op maandag 16 april 2001 15:04 schreef FoolZero het volgende:
Ik kan het me niet voorstellen, maar misschien is het een idee om in de settings van je netwerkkaarten, de frametypes vast te leggen.
Juist! Frametype op Ethernet II en gaan met die ...

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij RA2 weet ik uit eigen ervaring dat het alleen werkt als je het Frametype (te vinden via Netwerkomgeving -> IPX/SPX protocol van netwerkkaart) op 802.3 zet als je UTP gebruikt of 802.2 als je Coax gebruikt. Als de setting op "auto" staat werkt ''t niet goed.
Pagina: 1