[BC3] Switch bij Gistron voor 159 piek?!

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik wil een switch aanschaffen (ja, ik weet het verschil tussen een hub, switch en een switching hub) en nu stuitte ik op de 8 poorts 10/100 mbit switch van Gistron. Ik weet niet of het een echte switch is omdat hij nogal goedkoop is...

Hier staat de switch:
http://www.gistron.com/Onderdelen/netwerk.htm

Heeft iemand ervaringen met dit ding?

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geen ervaring, maar het lijkt mij vrij duidelijk dat als je hem bestelt en het blijkt geen switch te zijn, dat je dan je poen terug krijgt.

• Flipmo2K
  • Niet online
Ik zal ze eens mailen en dan wel vragen of ''t ook ECHT een switch is. Ik post ''t hier nog wel, dan hebben jullie d''r (misschien) ook nog wat aan.

Verwijderd

Ik heb gemaild naar gistron, en ze zeiden dat het een no-name OEM geval was, maar wel een echte switch en geen switching hub.
Heb maar meteen besteld, I O+ el cheapo.

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 10:46
Als je hem hebt, wil je dan hier ff posten hoe dat ding bevalt...? Als hij nl. goed is, haal ik er ook een. :)

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Ik heb er hier 1. Werkt prima !!!
8 poorts switch 10/100.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 16 april 2001 18:16 schreef Flipmo2K het volgende:
Ik zal ze eens mailen en dan wel vragen of ''t ook ECHT een switch is. Ik post ''t hier nog wel, dan hebben jullie d''r (misschien) ook nog wat aan.
Nee en daarom staat er nog expliciet deze tekst achter:'(dit is een ECHTE switch 8x poorts + 1x uplink)'' ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
prijs is goedkoop maar niet onmogelijk..
vette garantie zal je wel niet hebben maja, hij moet ook niet levenslang meegaan ook niet he :)
gewoon kopen dus dat ding

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
mwa. ik vraag me af of die switch zichzelf nog een beetje overeind houdt bij stevig netwerkverkeer (ie. lanparty-achtige taferelen)

ik geef liever wat meer geld uit voor een ''echte'' switch :)

Have a wheelie good weekend!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
Ik hoorde laatst op een beurs dat een simpele hub en switch voor dezelfde prijs de fabriek uitrollen.
Het is de verkoper die de switch hoger prijst, simpelweg omdat ie dat kan.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op donderdag 19 april 2001 23:37 schreef FatalError het volgende:
Ik hoorde laatst op een beurs dat een simpele hub en switch voor dezelfde prijs de fabriek uitrollen.
Het is de verkoper die de switch hoger prijst, simpelweg omdat ie dat kan.
Mwoah, weet niet of dat waar is. Een switch is technisch gezien toch wel wat anders en geavanceerder dan een hub hoor, dus of daar dezelfde productiekosten voor gelden betwijfel ik...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
het zou best kunnen, de vraag naar goedkope switches wordt steeds groter en is volgens mij al groter dan de vraag naar hubjes.
Het was de fabrikant zelf die dat zei, dus dat lijkt me wel betrouwbaar.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

ik heb hem net besteld, als ik hem heb dan horen jullie het wel.
hoe hij bevalt en of hij een beetje snelheid haalt bij veel netwerk werkeer.

>:)dan kan er eindleijk mijn 10 MB hub eruit worden gegooid, en coax segemnet kan dan ook wel.

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op vrijdag 20 april 2001 00:12 schreef Martijn het volgende:

[..]

Mwoah, weet niet of dat waar is. Een switch is technisch gezien toch wel wat anders en geavanceerder dan een hub hoor, dus of daar dezelfde productiekosten voor gelden betwijfel ik...
klopt grotendeels toch hoor.. het verschil tss hub en switch qua kostprijs is voor de fabrikant op weg naar 0.
Het is zelfs al zo dat je voor bepaalde hubs al meer bepaald dan voor de ''gelijke'' switch.

Moet je maar eens een klant hebben die wil sniffen op ze netwerk en daarvoor dus makkelijkerwijze een single speed 100Mbps hub wil hebben.. kan je al gaan zoeken hoor.
(hij heeft trouwens goedkope dualspeed hub gekocht wegens prijsverschil)

Verwijderd

^^^ up

kwam net thuis ligt er een briefje van de PTT dat er een pakje ligt van Gistron.

Nu geen tijd meer om hem op te halen, dus zal het morgen doen. :(
als ik hem heb getest heb dan post ik het wel even of het wat is of niet.

wel snelle levering 20 ste besteld 23 ste aanbeboden met de ptt :9~

• Flipmo2K
  • Niet online
Effe omhoogkicken. Kan iemand nu aub z''n ervaring hier posten?

Verwijderd

ik kan hem pas Donderdag posten dan ben ik vroeg thuis, postkantoor gaat bij ons al om 17:30 dicht en kom pas om 18:00 uur thusi, donderdag eerder thuis, dus kan het dan zeggen en photo posten.

[nieuwbie mode]
hoe moet ik een photo hier plaatsen, het is mij nog niet gelukt :'(
[/nieuwbie mode]

• Flipmo2K
  • Niet online
Alvast bedankt :)

Verwijderd

Hebben hem besteld voor onze lanvereniging, zodra die binnen is dan wordt ie ff uitvoerig getest:9~. Resultaat zal ik hier posten. Als ie voldoet meteen nog een paar bestellen:)

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:40
mmm... wat is dan het verschil tussen een switch en een switching hub?

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 16:31 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
mmm... wat is dan het verschil tussen een switch en een switching hub?
switching hub switch alleen tussen 10 en 100 stuur wel naar alle poorten

switch stuurt maar naar 1 poort, dus kan meer data duur. en switch natuurlijk ook tussen 10 en 100 als het nodig is.

edit typo''s

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
ik wil ook een hub of switch kopen maar heeft iemand een goede online winkel??
ik zoek een 10/100 met 5 of 8 poorten, ik weet nog niet als ik een switch of een hub ga kopen

cu sjoerd

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

gelijk een switch kopen als ik jouw was, kan je weer 1 paar jaartjes vooruit.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op woensdag 25 april 2001 16:40 schreef elmo22 het volgende:

[..]

switching hub switch alleen tussen 10 en 100 stuur wel naar alle poorten

switch stuurt maar naar 1 poort, dus kan meer data duur. en switch natuurlijk ook tussen 10 en 100 als het nodig is.

edit typo''s
Switching hub heet soms ook switching hub omdat bijv. een 32poorts hub opgedeeld is in 4 segmenten van 8 poorten die onderling wel geswitched zijn. Verder willen er ook nog wel es el-cheapo fabrikanten zijn die switching op hun hub zetten om ''m aantrekkelijker te maken.. :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:07
en en en en en en ??? ;)

Verwijderd

''k ga hem dadelijk halen op postkantoor en vanavond ff ermee lannen. Zal vannacht nog ff resultaat posten.

Verwijderd

Nou toch nog maar ff dan; de switch is ok, al ziet ie er niet echt tof uit. Maar dat doet er ook niet toe.

Hij is getest met 3 man. Alles liep ok, op wat problemen na om iedereen op 100mb te krijgen.

• Flipmo2K
  • Niet online
Ik ga ''m deze week nog bestellen na het horen van al deze lovende kritieken :).

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 02 mei 2001 16:17 schreef Koffiefilter het volgende:
Nou toch nog maar ff dan; de switch is ok, al ziet ie er niet echt tof uit. Maar dat doet er ook niet toe.

Hij is getest met 3 man. Alles liep ok, op wat problemen na om iedereen op 100mb te krijgen.
Met goedkoop spul moet je de NIC ook niet op Auto-sense laten staan, gewoon hard op 100 FD zetten. Het auto-sensen wil bij goedkoop spul nog wel eens "niet vlekkeloos" verlopen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

bij mij loopt hij ook goed, alleen het is wel een klein kastje, zonder koeling kan een nadeel zijn.

losse voeding 220 volt -> 12 volt werkt wel perfect.

alleen mochten er vanmij wel meer leds bij zitten zodat je duidelijk het verschil tussen 10 en 100 M/bit kan zien.
maar verder werkt hij perfect.

iamand nog interesse in een xircom hub 10 M/bit 8 UTP poorten met ook nog 1 Coax of AUI aanlsuiting ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zou iemand die de switch heeft misschien ff een pic kunnen posten, moet wel een cool uitziende switch hebben, niet zo''n ding met van die radiowekkerlampjes :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik ben ook al wel heeel nieuwsgierig naar wat die switch allemaal doet en hoe hij er uit ziet.

Ik kan namelijk ook voor 225 piek een 8 poorts 3com switch aan komen.
en dan dus ook meteen de vraag of die 3com switch dat extra geld echt waard is??

Verwijderd

Nou voor hoe ie eruit ziet hoef je het nie te doen:)

Hey is heeeel klein, wit tja zal in het weekend als we lanparty hebben eens een foto maken. Maar het is dus qua uiterlijk niks bijzonders.

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 19:41 schreef Hawks het volgende:

Ik kan namelijk ook voor 225 piek een 8 poorts 3com switch aan komen.
en dan dus ook meteen de vraag of die 3com switch dat extra geld echt waard is??
hey die 3com zou ik daar ook aan kunnen komen voor die prijs??:9~

• BC3 Victim
Hij hoeft niet bijzonder te zijn, maar op de Beurs paar weken geleden zag ik een hele lelijke, met van die grote groene LED''s, zag er niet uit. Wat voor LEDjes zitten er eigenlijk op, geeft hij per poort aan of hij op 10 of 100 staat?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

nee, niet per poort 10 of 100, wel per poort full of half duplex.

• BC3 Victim
Ik wacht nog ff of er nog een pic komt en anders maar bestellen, moet toch beter zijn dan dat 4 poorts hubje wat er nu staat.

• Le Mol
  • Niet online
''k heb er net 1 gehaald, zal wel ff een pic schieten :)

brb

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Le Mol
  • Niet online
pictures zijn hier te vinden:
http://www.arendsen.cx/~michel/tnet/switch/

Verder kun je wel zien of het 10 of 100 mbit is, het 100mbit lampje is uit als het 10mbit is (+ wel link lampje)

en ik kan hem van het weekend pas testen, dan heb ik de rest van het netwerk namelijk pas af :) :D

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Bedankt voor Uw bestelling.
Uw bestelling wordt zo snel mogelijk verwerkt.
Indien een artikel niet op voorraad is nemen wij
zo snel mogelijk contact met U op.
Gistron.

Ik hoop dattik em snel hep :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik neem aan dat het betalen onder Rembours gaat¿ [aan die aardige postmeneer betalen ;)]

En hebben jullie een bevestigingsemail gehad¿
Of niks gehoord en na 3 dagen in huis¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Ik had de dag nadat ik hem besteld had al een briefje in de bus van het postkantoor dat ie klaar lag. Ging dus vrij snel!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik denk dat de PTT op 4 e n 5 mei niks leverd, dus dat word dan denk ik 6 mei.

Hefet iemand BTW een bevestigingsemail gehad¿

\o/

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op donderdag 19 april 2001 22:53 schreef FragDaddy het volgende:
mwa. ik vraag me af of die switch zichzelf nog een beetje overeind houdt bij stevig netwerkverkeer (ie. lanparty-achtige taferelen)

ik geef liever wat meer geld uit voor een ''echte'' switch :)
We hebben hier een lan gebouwt met 4 van die switches, erg goed! echt zwaar op gehangen en ging prima.. 30 pc''s.. 100mbit full duplex switched voor die prijs, prima toch? :)

• BC3 Victim
Thnx voor de pics! Ik vind hem er best goed uit zien hoor, die hub kan binnenkort de deur uit :9

• Le Mol
  • Niet online
Op donderdag 03 mei 2001 00:44 schreef -=!ME!=- het volgende:
Hefet iemand BTW een bevestigingsemail gehad¿
Nope, zie ook de shop survey op T.net zelf...

Verwijderd

Zo net de tweede switch besteld. Hopelijk krijg ik deze net zo snel binnen als de vorige keer, dan is hij nog op tijd voor de Lanparty van zondag:9~

Verwijderd

heb een 10/100 switch van eynstein deze werkt prima op full duplex 100mbit...

:9~ fl 199,- *D

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 19:46 schreef Koffiefilter het volgende:

[..]

hey die 3com zou ik daar ook aan kunnen komen voor die prijs??:9~
En is ie dan dat meer geld ook waard?? (die 3com)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Gisteravond besteld, vandaag nog niks... [Goh hoe dat DAT nou toch komen hé¿ ;)]

Weet iemand of de PTT/TNT ook op 4 en 5 mei bezorgd¿

\o/

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 00:44 schreef -=!ME!=- het volgende:
Ik denk dat de PTT op 4 e n 5 mei niks leverd, dus dat word dan denk ik 6 mei.
Wat een service heb je dan...
Op zondag....

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op donderdag 03 mei 2001 21:53 schreef the-gothic het volgende:

[..]

Wat een service heb je dan...
Op zondag....
Kwam ik ook net 8er jah, word dus 7 mei, maar dan zit ik tot 17:00 op school :(

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb hem binnen!
Woensdagavond besteld vrijdag middag 12:35 binnen. Lekker snel!

Hij werkt goed, me netwerk werkt.

Ga nu FF benchen, ik post de results hier wel FF.

\o/

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 19:46 schreef Hawks het volgende:

[..]

En is ie dan dat meer geld ook waard?? (die 3com)
Tja, ieder zijn mening, maar als ik die kon uithalen had ik die 3com gepakt voor dat beetje extra. Ik vind het dat extra geld wel waard. 3com is gewoon een heel goed en bekend merk. Daar wil ik overigens niet mee zeggen dat die van bij gistron niet goed is .....

Die Gistron switch is getest en ik heb de tweede in bestelling:) ben zeer tevreden

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zonder Switch:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/icu13693/OPC-host.jpg

Met Switch:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/icu13693/benchswitch.jpg

Ziet er goed uit toch¿
Dat switchje is trouwens wel KLEIN! hoor. :)
Mooi makkelijk opbergen.

\o/

Verwijderd

Kan iemand zo''n vergelijking ook maken met een simpele hub?? Ik vraag me af of deze mijn verbinding nou vertraagd...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Een Switch vertraagd niet, en vesrnelt niet. 100 Mbit is 100 Mbit. Met een switch kun je wel een tikkeltje meer latency krijgen als met een Hub, omdat hij eerste het datapakketje moet bekijken, voor welk MAC-adres het bedoelt is.

het voordeel van een Switch merk je als meerdere PC''s tegelijk laat werken over het netwerk.

Zo''n benchje als hierboven moet je dus met 4 PC''s tegelijk op een Hub doen, en met 4 PC''s tegelijk op een Switch. Dan zie je pas echt het voordeel van een switch.

Aannames zijn fataal.

• Thefirstikke
  • Niet online
Op vrijdag 04 mei 2001 13:01 schreef -=!ME!=- het volgende:
Zonder Switch:
[afbeelding]

Met Switch:
[afbeelding]

Ziet er goed uit toch¿
Dat switchje is trouwens wel KLEIN! hoor. :)
Mooi makkelijk opbergen.
Ik vind deze 2 plaatjes eigenlijk vrij weinig zeggen......

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 04 mei 2001 13:41 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Ik vind deze 2 plaatjes eigenlijk vrij weinig zeggen......
Doen ze ook..
Ik bedoel te zeggen, dat de Switch niet zo brak is dattie me netwerk vertraagd. :)
kep HELAAS maar 2 PC''s, dus ik kan niet testen met meerdere PC''s.

\o/

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
1,5 Mb/s vind ik toch erg traag voor een 100 Mbit netwerk.... Of zie ik dat verkeerd?
Ik haalde 5,5 Mb/s (op een netwerk van 2, nu weer 10Mbit door 3de PC en geen 100 Mb swits/hub) de ene en 3,3 Mb/s de andere kant op. met Win98/ME. En dat terwijl Win98/ME brak schijnt te zijn qua netwerk-performance...

Zin.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

PC 1)
P2 333
96 MB Ram
Win2K
Unex 10/100 Netwerk kaart.

PC 2)
P3 757
256MB RAM
Win2k
Unex 10/100 Netwerk kaart

Dit met een 8poorts NEX10/100 Switch ertussen.

Zogauw ik ga benchen met NetCPS, gaat de CPU-gebruik naar de 100%.
Daardoor blijft de snelheid steken op 1.5 MB/S :(

FF een DIVXje van 170 MB overgepompt
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/icu13693/reallife.jpg
HD van andere PC lijkt nu de bottleneck :)
Is slechts een oude 5400RPM IBM 8.4 gig schijffie.

\o/

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
Dat ziet er gezond uit (nr. 2)....
Trouwens interessant artikel op anandtech. Wel oud maar interessant:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1260
Alle switches hale 75 Mbit/s... Geen verschil tussen duur/cheap ofzo.

Zin.

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Wat is het verschil tussen een router en een switch?
Ik wilde namelijk om mijn mxstream verbidinging te delen een Vigor 2200E kopen, maar die is 527 NLG :(

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 04 mei 2001 15:34 schreef Fault het volgende:
Wat is het verschil tussen een router en een switch?
Ik wilde namelijk om mijn mxstream verbidinging te delen een Vigor 2200E kopen, maar die is 527 NLG :(
|:(

Een Switch is een intern netwerkverbindingsding ( :P ) voor een LAN, en een router knoopt netwerken aan elkaar, en kan netwerken met verschillende IP''s aan elkaar knopen. Werkt dus ook gewoon fundamenteel anders.

Een switch is dus gewoon een "connectivity" device voor je PC''s aan elkaar te knopen, en een router gebruik je voor netwerken aan elkaar te knopen.

Aannames zijn fataal.

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Ok, ik dank je zeer voor dit antwoord, ga ik toch maar voor dat absurd dure ''ding'' he :o

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 15:51 schreef Fault het volgende:
Ok, ik dank je zeer voor dit antwoord, ga ik toch maar voor dat absurd dure ''ding'' he :o
Je kunt ook softwarematig routen hoor. Gebruik de search maar eens, dan vindt je veel mogelijkheden. Met een oude P120 en 16 Mb intern kun je perfect routen onder Win95. Met 6 Mb gaat het ook al lukken, wel met FreeSCO.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 04 mei 2001 16:11 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Je kunt ook softwarematig routen hoor. Gebruik de search maar eens, dan vindt je veel mogelijkheden. Met een oude P120 en 16 Mb intern kun je perfect routen onder Win95. Met 6 Mb gaat het ook al lukken, wel met FreeSCO.
Als je het echt minimaal doet kan je zelf op een 386-er onder Linux al Routeren [ALS je nog een 386 kan vinden trouwens ;)]

\o/

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje, ik dnke er over om ook die swoitch bij gistron te kopen. Alleen ik heb nu een ibm 8228 hub en Token ring netwerk kaartjes. (weet iemand eigenlijk wat token ring netwerkkaarten zijn?) Maar als ik een die switch koop moet ik dan er ook nieuwe netwerk kaarten bij doen? En zo jah welke?

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 14:08 schreef Riemer het volgende:
Ik heb ff een vraagje,.........
Een token ring netwerk is een heel ander verhaal dan een "gewoon" netwerk nu.

een token ring netwerk zit net als een coax netwerk aan elkaar gesloten, maar dan is de circel helemaal rond. Er wordt dan een token op de lijn gezet, de comp die dat token er van af haalt, mag voor een bepaalde tijd data zenden, dan komt het token weer vrij, en mogen de andere comp, tot hij weer bij de "eerste (in een circel :?)" uit komt.
Alle computers zien dan de data die verzonden wordt langs komen, maar alleen de comp waar het voor bedoeld is pikt de data van de lijn af.

Als je een netwerk nu met een hub/switch hebt dan kijkt de comp die moet verzenden of het ontvangststation vrij is, zo ja, dan wordt de data verzonden.

zo zit het ongeveer een beetje in elkaar (correct me if i''m wrong).

Ik denk dat ik toch deze switch kies boven de duurdere 3com, ik hoor hier namelijk alleen maar positieve reacties. Of zijn er nog mensen die negatieve of iets minder goede reacties op deze switch hebben??

• Zorg
  • Laatst online: 23:20
wat ik wel zou willen weten is wat valt er allemaal te configureren?

Ik heb nog nooit met een switch mogen spelen (helaas :() maar als ik er 1 bestel wil ik wel ergens mee kunnen spelen :P

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

je kunt natuurlijk alle ip adressen enzo van de computers instellen, maar aan de switch zelf hoef je niets te doen.

Je hebt wel switches waar dat wel kan, maar die zijn een heel stuk duurder. dan kun je met software vanalles instellen over het netwerk, kun je zelf segmenten indelen in de switch. Zo ook nog een paar andere dingen geloof ik, maar ik weet zo niet precies wat.

Verwijderd

verschil
bijv dure switch en goedkope switch is er wel degelijk

de goedkope switchen hebben een 100mbit backplane dus wat heeft een switch dan nog eigen voor nut |:( ok geen collisian''s maar voor de rest is het veel te weinig.
een dure switch die bijv 16 poorten heeft heeft een 3.2Gb backplane 16x200mbit (full duplex) wat als je veel heen en weer tussen verschillende pc''s kopiert heel snel merk baar is en een dure switch kan je mee trunken enz wat ook weer een goedkoop altarnatief voor glasvezel is (om switchen te verbinden)

ik heb zelf een sitecom 8 poort''s switch die is echt :r als ik mijn 3com fullduplex 100mbit in stel heb ik als resultaat 5kb per sec :r
maar als ik full suplex auto sencing in stel haal ik 7 mb per sec (vanaf een 4gb 5400rpm scsi2 hd)
en ik heb een baystack 24x10mbit+100mbit uplink werkt perfect ik ga nu sparen voor een 2e hands 3com op de pc dumpdag 5a600 piek voor 16 poorten

Verwijderd

FF snel een klein vraagje,

als ik 1 10mbit kaartje aan deze switch hang, dan schakelt hij toch maar alleen die verbinding terug naar 10 mbit, en de andere laat hij dan toch op 100 mbit staan, of gaan die dan ook terug naar 10 mbit??

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 16:49 schreef x-force het volgende:
ik wil ook een hub of switch kopen maar heeft iemand een goede online winkel??
ik zoek een 10/100 met 5 of 8 poorten, ik weet nog niet als ik een switch of een hub ga kopen

cu sjoerd
Ik heb een LinkSys Cable/DSL router gekocht met 4 poorts swith (10/100) intern (ook in 8 poorts uitvoering te krijgen)
wel duur, maar momenteel US no.1 merk!!!

klasse prestaties!

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 11:02 schreef Hawks het volgende:
FF snel een klein vraagje,

als ik 1 10mbit kaartje aan deze switch hang, dan schakelt hij toch maar alleen die verbinding terug naar 10 mbit, en de andere laat hij dan toch op 100 mbit staan, of gaan die dan ook terug naar 10 mbit??
ff snel en klein antwoord:)
Nee de rest blijft dan op 100!

Verwijderd

Dat is toch standaard bij een switch, of niet??
ik twijfelde er aan, dus denk vraag het ff :)

in ieder geval bedankt voor het antwoord!!

Greeeetzzzzz

Hawks

Verwijderd

Ik heb ''m ook besteld en hij lijkt me ok, snelheid met cross-over of switch is identiek. Dit is dus wel met 2 pc, de echte test komt op de volgende lanparty: backups uitwisselen ;)

Verwijderd

Ik heb hem besteld en kan hem morgen (18-5) op het postkantoor ophalen :)

Verwijderd

Wij hebben pas een lanparty gehad, daar hadden we twee van die switches aan elkaar gekoppeld en het liep allemaal gelikt! We waren dan wel een 10 netwerkje gewent, maar toch:).
Ook bij het overhalen van films en andere grote files bleef het allemaal fatsoenlijk draaien!

ik ben zeer tevreden over deze toch wel goedkope aankoop:)

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Ik heb dat ding ook sinds gisteren, maar hij bevalt echt wel erg goed hoor... Zeker een hele goede ''value for money''...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

Mwa, ik ga toch echt wel voor een switch van 3Cum of zow. Bij een beetje netwerk (zoals 5 man lan-party-tje afgelopen week) zie je het verschil toch echt wel snel hoor als iedereen DivX van elkaar zit te leechen en zow

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Op zondag 27 mei 2001 12:29 schreef JaJoah het volgende:
Mwa, ik ga toch echt wel voor een switch van 3Cum of zow. Bij een beetje netwerk (zoals 5 man lan-party-tje afgelopen week) zie je het verschil toch echt wel snel hoor als iedereen DivX van elkaar zit te leechen en zow
Dat kan ik bevestigen.

* ronaz heeft 3com :P

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Wil dat nu zeggen dat dat ding 800Mbit/s aankan in totaal ?
(8 poorten dataverkeer a 100mbit/s)?
Ik wil hem gebruiken voor netwerkkaartbundeling in meerdere pc''s, dus bv 2 pc''s elk met 2 netwerkkaarten uitrusten, en dan met 200mbit/s data uitwisselen op t lan.
Pagina: 1