[BC3] soho Cable/ADSL router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb het volgende probleem;

ik heb twee (identieke) compaqs 933''s en een Essentkabel aansluiting. Op het moment heb ik dat verdeeld met Winroute lyte. Dat werkt op zich wel aardig maar er moet wel continu een pc aanstaan en mijn twee jongere zusjes willen nog wel eens wat kapot maken en mij daarmee lastig vallen. Nou heb ik een Soho Cable/ADSL router gekocht maar ik krijg het ding niet geinstaleerd. HEEFT IEMAND HIER ERVARING MEE?? Het probleem is dat ik de router niet kan vinden op het netwerk en de enige keer dat ik hem vond heb ik alles ingesteld volgens het boekje en het werkte niet. Vervolgens heeft hij het hele netwerk opgeblazen en heb ik hem daarna nooit meer kunnen vinden (ook niet via het bijgeleverde "makkelijke" windowsprogrammatje -no connection with ISS-). Zou dit misschien kunnen liggen aan Essent en die rare werkgroep "@home"? Ik heb dat trouwens al veranderd naar "werkgroep" maar dat maakte niks uit. Ik heb hem al teruggebracht naar de winkel maar die zeggen dat ze hem wel kunnen vinden (ze gaven wel toe dat ze niet hadden geprobeerd het ding werkelijk een kabelaansluiting te laten verdelen)

WIE HELPT MIJ??

b v d.

Pieter

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 00:24
ik heb geen idee, maar waar heb je die router gekocht, en voor hoeveel $$$ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik heb er F350,- voor betaald, dus voor dat geld mag hij ook wel werken. Ik heb hem gekocht bij de plaatselijke computerzaak.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
geen idee, ik zit nu niet thuis. Volgens mij heet het ding niet eens een merk... maakt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij veelrouters kan je via telnet of via http://"ip-router" de router instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
wat is dat Telnet eigenlijk precies? Weet jij ook hoe dat nou zit met Essent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van www.whatis.com:

Telnet

Telnet is the way you can access someone else''s computer, assuming they have given you permission. (Such a computer is frequently called a host computer.) More technically, Telnet is a user command and an underlying TCP/IP protocol for accessing remote computers. The Web or Hypertext Transfer Protocol protocol and the File Transfer Protocol protocol allow you to request specific files from remote computers, but not to actually be logon as a user of that computer. With Telnet, you log on as a regular user with whatever privileges you may have been granted to the specific application and data on that computer.
A Telnet command request looks like this (the computer name is made-up):

telnet the.libraryat.harvard.edu
The result of this request would be an invitation to log on with a userid and a prompt for a password. If accepted, you would be logged on like any user who used this computer every day.
Telnet is most likely to be used by program developers and anyone who has a need to use specific applications or data located at a particular host computer.

Je moet de instellingen van de router gewoon hetzelfde instellen als in winroute, ze doen nl allebei precies hetzelfde, alleen de een softwarematig en de ander hardwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ehm.. je zit met een nieuw gekocht product wat niet doet wat je wilt..

Terug naar de winkel dus. Als ze zeggen ''bij ons doet hij het wel'' dan laten ze dat maar zien.

''t ding zal ongetwijfeld iets van een ''reset naar default'' hebben, dus als ze ''m in de winkel wel kunnen vinden moeten ze ''m even naar de defaults terug zetten, aangezien je hem toen wel kon vinden.

Overigens (misschien ten overvloede) de uitgang van het Com21 modem is al ''gecrossed'' (zodat je ''m rechstreeks in een computer kunt pluggen), mogelijkerwijs wil je router ''m straight hebben, moet je ''m dus inpluggen met een cross-cable.

Kijk ook eens in de handleiding voor een website oid, ''t ding moet echt een merk hebben. Zonder info over _wat_ voor een apparaat het is (merk & type) kunnen wij hier nooit veel verder komen dan ''algemene adviezen''.

Poging 1 (algemeen advies):

Waarsch. werkt het ding met DHCP, doe op 1 vd. aangesloten computers eens het volgende:
Start --> uitvoeren --> winipcfg.exe

en dan ''alles vrijgeven'' gevolgd door ''alles vernieuwen''.

Let er even op dat je de computernaam vd. computer waar eerder winroute op stond wijzigt, dit zou dus niet meer het CC nummer moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
weet je helemaal niet welk merk?

ook geen serie# ofzo ??

Ik heb namelijk ook zo''n ding nodig,
en die 350 is helemaal niet zo veel hoor..(voor zo''n ding dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ik heb het even bekeken. Het is een "Broadband ADSL/Cable SOHO Router". Volstrekt merkloos. Er staat wel een serienummer op de doos. 051AP0030 en hij is made in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
mmmm, heb ik ook niet veel aan...

In welke compuzaak heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 22:57
(Even voor Pvdv)

dat ding is gekocht bij asci in groningen, maar op de prijslijst kunnen we hem nergens vinden (qua merk betreft dan).

Misschien heeft nog iemand hem daar gekocht, en weet wel hoe dat ding in zijn werk gaat
Pagina: 1