Toon posts:

[BC3] Printer delen via Internet. Hoe ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil kennissen via Internet kunnen laten printen op mijn printer. Natuurlijk niet via Network / File and Print Sharing ... Ik wil een 100% veilige oplossing ... Voor W98SE cq W2K. Ik heb ZoneAlarm Pro en Norton Internet Security draaien. Moet ik gebruik maken van software als WinRoute ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Installeer Sub7 ofzoo. DAt is eigenlijk bedoeld als hackproggie maar je kan er ook mee printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probeer W2K Server, optie IIS.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Gaat trouwens ook heel makkelijk via bestand en printerdeling. Moet je in je netwerkconfiguratie bestand en printerdelen als binding aan zetten bij je internet netwerkkaart.

Niet standaard sharen, uiteraard een wachtwoordje op knallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:28

CmdrKeen

Krentenboltosti

Staat bij mij niet als optie bij bindingen..

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat met linux veel makkelijker als met win...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Je kan ook een ftp server installeren en dan de printer delen.
Als wat je dan upload naar die map wordt dan geprint.
Ik weet niet meer precies hoe het moet maar het staat volgens mij gewoon in de ServU handleiding. Ik heb het iig gedaan, dus het moet kunnen!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 17 april 2001 14:50 schreef Ook het volgende:
Je kan ook een ftp server installeren en dan de printer delen.
Als wat je dan upload naar die map wordt dan geprint.
Ik weet niet meer precies hoe het moet maar het staat volgens mij gewoon in de ServU handleiding. Ik heb het iig gedaan, dus het moet kunnen!

Ook
Euhm, daar moet de printer dan wel voor geschikt zijn. Remote Despooling ondersteunen ze niet allemaal. Als het wel werk kan is het idd heel effectief want dan heb je een programmatje (meestal geintegreed bij de despoler vd. betreffende printer) dat een keer in de zoveel seconden / minuten (in te stellen) checkt of er een printopdracht (bijv. in de vorm van een "rapport" zoals bij Epson) in de aangewezen map staat.

Moet je alleen nog een programmatje hebben aan de andere kant dat die rapportages kan maken (is het printerprogramma gewoon installeren) en als het een beetje meezit ook nog automatisch de boel naar FTP upload, maar dat dat in een printerprogramma zit geintegreerd lijkt me sterk dus dan moet je alles iedere keer met de hand uploaden en dat lijkt me niet echt makkelijk...

Kan makkelijker imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op maandag 16 april 2001 13:47 schreef Negotiator het volgende:
Gaat trouwens ook heel makkelijk via bestand en printerdeling. Moet je in je netwerkconfiguratie bestand en printerdelen als binding aan zetten bij je internet netwerkkaart.

Niet standaard sharen, uiteraard een wachtwoordje op knallen :P
Is link hoor, zou er een beetje mee uitkijken, vooral met Windows 9x/ME!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exact. Mijn vraag was dan ook: een 100% veilige oplossing. De standaard optie Bestanden & printers delen is natuurlijk out of the question. Kan dit net met routing software als WinRoute ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:47
winroute kan dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) 100% veilige oplossing... BESTAAT NIET (sorry)

2) linux veel makkelijker? hahaha.. sul!

3) gebruik op zijn MINST windows 2000.. de rest wijst zich vanzelf (boek/help)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows2000 heeft ondersteuning voor internet-printing. Probeer er eens wat over te lezen. Moet je dus personal webserver of IIS draaien.
Pagina: 1