[BC3] Van werkgroep naar domein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik draai al een half jaar oznder problemen met een w2k server.. Deze heeft altijd als een werkgroep gewerkt met de naam A.. Alleen heb ik hem nu overgeschakeld naar DOMEIN B.

Mijn werkstation is dus een w2k pro machine.. Hoe kan ik deze nu laten deelnemen aan het domein.. Want ik domein B invul kan de werkstation die niet vinden.. Terwijl ik de schijven wel kan zien..

Wat doe ik fout..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezus, edit dit nou eens naar wat leesbaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Het is moeilijker dan je denkt om hyet uitteleggen..

Ik zal effe terug booten naar w2k, Want win98 zit het domain wel. Maar onder win98 werkt het niet lekker

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je iets van wins draaien? iets om de netbiosnaam naar ipadres te vertalen?
zo nee, lmhost aanpassen met pdc info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Situatie..

Server.

Draait windows 2000 server edition. Vandaag heb ik de active directorie wizard gestart om van een werkgroep naar een domein overtestappen. Waarom een domain. Omdat dan users van w2k en win98 op de server kunnen inloggen.. Deze mogelijkheid is bij een werkgroep gericht netwerk gering.

Werkstation.

Draait windows 2000 profesioneel.. Ik wil deze nu ook op het domein zetten.. Dus rechtermuisknop op "deze computer" -> "netwerkindentificatie" -> "eigenschappen"

Daar geef ik het nieuwe domain naam op die ik aan de server het gegeven.. Genaamt B. Daarna wordt er gevraagt naar naam en password van iemand die gemachtigd is om aan het netwerk deel te nemen..

Ik vul dus Administrator plus zijn password in.. En daarna krijg ik een melding dat de netwerklocatie niet gevonden kan worden..

Als ik een andere fictieve domainnaam invoer krijg ik dat machtigings venster niet..

Ik doe iets fout. Maar wat..

Simpeler kan ik het niet uitleggen.. :)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op maandag 16 april 2001 01:24 schreef bwe het volgende:
Ga door..

Ik heb net opgezocht dat PDC "primair domain controller" betekent..

Ik ben op gebied van domeinen best wel een newbie..

Dus ik ben nog niet helemaal bekent met de begrippen WINS en LMHOST

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik ga slapen.. Maar ik laat wel zien wat ik doe .. Inclusief de foutmelding die ik krijg

Afbeeldingslocatie: http://www.4pox.net/zooi/beheer/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.4pox.net/zooi/beheer/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.4pox.net/zooi/beheer/3.jpg

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jij me kan vertellen hoe je die alt-printscreens hier krijgt zal ik je helpen,
zoals ik zei moet je gaan vertalen, dat die je met bv wins. in je netwerkinfo staat een tabje met ''wins'', vul daar een pc in die als winsserver loopt en het zal goed gaan...
of je zet in je lmhost bestand
(staat op c:\winnt\system32\drivers\etc\lmhost) de regel:
192.168.4.100 (ipadres) pdchome (netbiosnaam) #DOM:jouw_domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 13:25

Wimmel

Hello

Probeer eerst eens een ping naar de naam van je PDC. Als dit lukt zal het gewoon moeten werken. Als de ping niet lukt gaat het netwerktechnisch al mis, moet je dat eerst oplossen. Voor de duidelijkheid: je moet je PDC altijd kunnen pingen, ook al ben je nog niet lid van het domein.

Heb je statische of dynamische IP adressen? Als ze statisch zijn moet je kijken of ze wel in hetzelfde Sub-Net zitten.

Voorlopig succes, ik moet nu ff naar m''n werk want er is een probleem met ons domein, check straks nog ff hoe het met je gaat.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 13:25

Wimmel

Hello

Nog ff dit:
Vul je wel de domeinnaam in en niet de naam van je PDC? anders zal het ook niet gaan.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 01:24 schreef bwe het volgende:
>bwe: Wat???? Wins?? Netbios??? Heb jij überhaupt weleens ooit W2K server aangezet? Dat heb je juist niet meer nodig in W2K.

>4POX: Het kan aan een paar dingen liggen, maar probeer eerst dit eens: omdat W2K helemaal met DNS werkt, is je domeinnaam waarschijnlijk niet ''shed'', maar ''shed.nl'' of ''shed.com''. Als dit geen belletje doet rinkelen, moet je het even nakijken op je server. Kijk ook of DNS is geïnstalleerd op je server (kan je zien onder Administrative tools). Dit had eigenlijk automatisch moeten gebeuren toen je Active Directory installeerde, maar je weet maat nooit. Daarnaast moet de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je invoert om de computer lid te maken van het domein het wachtwoord van een Domain Admin zijn, niet die van de Administrator op je client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.4pox.net/zooi/beheer/4.jpg

Het domein heet echt shed. Als ik hem shed.nl of shed.com noem dan vind mijn werkstation niets..

Maar als ik hem shed nog krijg ik het tweede venster...

Als ik //cc-22623-a/ invul dan krijg ik opeens een hele andere melding
Afbeeldingslocatie: http://www.4pox.net/zooi/beheer/5.jpg

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 10:17 schreef bwe het volgende:
als jij me kan vertellen hoe je die alt-printscreens hier krijgt
Ergens op een server op het internet zetten... En dan zo:
code:
1
[img]http://www.site.com/plaatje.gif[/img]

Plaatjes makkelijker invoegen kan met de GoT-Composer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bohjaaaa
  • Laatst online: 21-07-2022

Bohjaaaa

tuiper de tuip

Nou ik dacht de oplossing bij de opsomming van jverhees zou zitten. Ik denk dat het aan het DNS ligt, maar dan niet zozeer aan een serverinstelling maar gewoon een vinkje dat je bij w2k professional moet weghalen/plaatsen. Bij Network identification ga je naar properties. Dan kom je bij hetzelfde venster wat je al eens hier geplaatst hebt. Nu ga je naar more en haal je het vinkje bij change primary DNS suffix.......bla bla weg. Is ie al weg, dan zet je hem maar aan. Ik denk dat het daar aan ligt. Geen Bullshit over WINS , LMhost, PDC. dat van die PDC was het leukste wat ik hier zag. Mensen onthoud nu: Windows 2000 werkt NIET met PDC of BDC, dat is oude koek!!!!!! Je hebt gewoon een domain controller of meerdere, waarin automatisch uitgemaakt wordt wie master browser wordt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bohjaaaa
  • Laatst online: 21-07-2022

Bohjaaaa

tuiper de tuip

Geen reactie meer??? Had ik dan toch gelijk en is het nu opgelost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb dns en wins beide op het IP van de server gezet en ben daarna net zo lang bezig geweest met dat domein dingetje waar je foto''s van zit totdat w2k het uitschreeuwde en mij lid maakte van dat kreng..

Het vreemde vind ik. Waarom wil dat nu niet gewoon in 1 keer

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1