[BC3] Win2k probleem... kan niet bekijken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 07:38
Heb hier Win2k server (PII350, 128MB RAM, 6,4Gb HD, 3Com 3C905C (100mbit, intern) 3Com 3C90?? (10mbit, kabelinternet).

Nu wil ik via Netwerkomgeving naar die pc gaan.. vraagt hij om een wachtwoord... maar ik heb geen wachtwoord ingesteld op die machine?? Waar/wat moet ik doen om dit op te lossen? want die machine moet ook beetje een file server worden.. en da gaat zo nie werken dacht ik..

Groeten,

Weppel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ook bij die server ingesteld wie mag kijken en wie niet?

voor de duidelijkheid:
bv: comp1 =server
comp2 wil inloggen en de username is DR, dan maak je op de server een user aan die DR heet met de rechten die je hem wil geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
Wat DR zegt klopt natuurlijk, maar het zit nogal errug ingewikkeld bij Win2k. Het beste kun je hiervoor wat meer info verzamelen op win2k sites.

Want als je dit hebt gedaan kan het wel werken maar soms werkt het dan nog niet goed. Inlogscripts kunnen trouwens ook handig zijn, dan hoef je eventueel geen gebruikers in Win2k aan te maken (mits je goede scripts kan schrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
Heb al de computer aangepast.. schijven gedeelt.. en alles en iedereen toegang gegeven met alle rechten.. lukt nog steeds niet :(
en als ik een netwerkcomputer access wil geven, ziet hij alleen zn eigen.. stom ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
Je moet ook doen wat DR zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
Zal het eens gaan proberen.. thanks!