[BC3] heb nog een 386 kan ik hiermee internetten????

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Ik heb nog een 386 en wil hiermee gaan internetten.
Welke besturings syteem kan ik erop zetten.
En trouwens gaat dit???
Weten jullie mischien ergens stap voor stap uitleg wat je met een 386 kan doen??

(Ik heb een kabel internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 07:38
Linux..

Internet? No way man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 21:02
mwah... je zo heeeel misschien nog iets met linux kunnen proberen. of windows 3.11 ofzoiets. daar IE2 of 3 of iets dergelijks op draaien. maar ik zou er niet aan beginnen. tenzij je alles al thuis hebt en het niks meer kost. [netwerkkaartje bijvoorbeeld] leuk om uit te proberen. misschien nog leuk om een open irc raam in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ligt aan de hoeveelheid geheugen en/of snelheid van de processor.

Er bestaan DOS-webbrowsers en daar gaat het zeker mee.

Als het een 33 of 40 MHz geval is en hij 8mb of meer geheugen bevat kun je zelfs redelijk met w95 en explorer 3 of 4 internetten. (GoT werkt dan acceptabel, maar traag)

Onder linux, kun je met een oude versie ook behoorlijk werken.

Alleen met al die oude software zul je aanzienlijke veiligheidsrisico''s voor lief moeten nemen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Ik wilde het gewoon voor de gein doen, maar blijkbaar is het niet de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QNX of BeOS erop draaien. Lekker pruts bakkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maak er een (software matige) router van!
http://www.freesco.org voor meer info!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor een bejaarde is het misschien nog wel te doen :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Je kunt natuurlijk je 386 ook als x-terminal aan je linux/unix PC hangen en dan erop gaan internetten :)

Ik dacht dat dat ook mogelijk was met win NT of 2000 maar dat weet ik niet zeker.

Op je 386 moet je dan en ansi of VT-xxx terminalprogramma draaien zoals bijv. Telix of Terminate

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan best, maar verwacht geen wonderen. Ik heb voordat ik mijn ''echte'' pc had ook onder win311 (op een 486-33MHz-8Mb) met een heeeele oude opera browser gesurfd en dat ging redelijk. Onder linux zal het beter gaan, mits je geen afkeer tegen text-mode hebt, want je zult waarschijnlijk alleen met Lynx kunnen surfen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem beter gebruiken als firewall en internet deler :) 100 kb/s is dan wel maximum snelheid. Beetje afhankelijk van de hoeveeldheid geheugen natuurlijk. Tiny linux of small linux is misschien wat.

Download machine kun je er natuurlijk ook van maken (zware downloads laat ik m''n debian linux 486 server ook altijd doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Dos 6.22 en windows 3.11 . Met daarop Netscape 1.2 of 2.0.. 3.0 zal ook wel lukken..

Dat moet prima werken omdat er nog genoeg mensen in de wereld zijn die op bovenstaande methode internetten..

Onderschat die 386 niet.. Want 6 a 8 jaar geleden misten veel mensen niet beter en hoorde je men ook niet klagen.. En veel groter zijn de sites door de jaren niet geworden.. Ze moeten nog steeds door een analoog lijntje naar binnen..

Alleen zul je met java en nieuwe html code problemen krijgen.. Maar alleen Tweakers, Got, Fokzine en hotmail zijn de enigste pagina''s die ik ken die op die nieuwe code werken

* 4POX zit nog regelmatig met zijn handheldje op internet.. En dat is goed vergelijkbaar

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies....
Bedenk goed dat men met zulke machinetjes nog naar de maan is gevlogen...

Inderdaad gewoon DOS 6.22 erop en Win 3.1x
Voor je browser kun je ook gewoon IE 3 of 4 gebruiken, dat is gewoon een kwestie van smaak. Snel zal het nooit worden, maar je kunt niet zeggen dat t niet kan.. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 01:51 schreef Zemanova het volgende:
Je kunt hem beter gebruiken als firewall en internet deler :) 100 kb/s is dan wel maximum snelheid. Beetje afhankelijk van de hoeveeldheid geheugen natuurlijk. Tiny linux of small linux is misschien wat.

Download machine kun je er natuurlijk ook van maken (zware downloads laat ik m''n debian linux 486 server ook altijd doen)
100 kb/s max? valt wel mee. Ik heb een 386 FreeBSD machientje met 8 mb ram en daar trek je zonder problemen 200 kb/s mee. Als je direct ftp''ed dan haal je de 700 kb/s.

zo. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bohjaaaa
  • Laatst online: 21-07-2022

Bohjaaaa

tuiper de tuip

Ik zeg maar 1 woord: CITRIX. (Thin-client computing, wat ook Duur bedoelde) Maak van je NT of Win2k server een Citrix server en installeer alle applicaties die je maar wil draaien (van Internet Explorer 6 tot AutoCAD 15). Op die 386 installeer je dan DOS 6 en daarbovenop de Citrix Ica client en je krijgt gewoon een Winnt of win2k desktop en je kan al die applicaties gewoon gebruiken. Ze draaien dan uiteraard volledig op de server. Met veel gebruikers zul je dan ook een zware server moeten hebben. Enige Citrix ervaring is wel een pre. Ik weet het is totaal niet wat je zoekt, maar wil alleen even duidelijk maken dat je hierdoor nog volop gebruik kan make van die oude 386 pc''tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Mjah Citrix is inderdaad een oplossing :) Je kan denk het best netscape 3 gebruiken, met win3.1 (Is net iets sneller dan win311)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Laatst online: 28-09 23:03
sneller misschien wel, maar in 3.11 heb je netwerkmogelijkheden ingebouwd, in 3.1 niet... moet je via de dos tcp/ip

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan lekker internetten op een 386 dx33 met 4 megabyte ram en 40 megabyte hardeschijf (waar ik maar 10 meg van gebruik. Inclusief dos 6.22)

Je hebt nodig:

1. Een netwerkkaart
2. Een packetdriver voor die netwerkkaart
3. Een beetje verstand van netwerken
4. Die mooie 386 :)
5. Arachne home.arachne.cz

Arachne is een perfecte browser! Kan veel dingen die IE 4.0 ook kan! Pagina''s zien er (als je IE gewend bent) goed uit! Misschien heb je geluk en heb je nog een redelijke videokaart die VESA ondersteund zodat je ook nog in 65535 kleuren kan surfen! (of je moet even de goede vesa van je videokaart opsnorren bij www.google.com/

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Laatst online: 28-09 23:03
Als dit je al gelukt is, dan mag je me eens uitleggen hoe... Mij lukt het niet !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 20:20 schreef G8KeePeR het volgende:
Als dit je al gelukt is, dan mag je me eens uitleggen hoe... Mij lukt het niet !
Waar ging het fout? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
sorry maar youre doomed to the max, ik denk dat je een half uur gaat wachten op een page om die te openen, laat staan hoelang het duurt voor het openen van IE als dat eigelijk ooit lukt , forget it man zodne van je tijd

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ook thuis een 386 (40MHz 8mb ram Win95) in m''n netwerk zitten. Je kan er perfect op internetten (hij download maar liefst met 60 kb/s) maar et is niet aan te raden om naar een site met flash te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 22:04 schreef Lame het volgende:
sorry maar youre doomed to the max, ik denk dat je een half uur gaat wachten op een page om die te openen, laat staan hoelang het duurt voor het openen van IE als dat eigelijk ooit lukt , forget it man zodne van je tijd
Arachne doet (mits een redelijke videokaart, trident 1 meg ofzo) niet onder voor een p166mmx met ie 5.5 :)

Maar dan praten we niet over een site die stampvol staat met plaatjes :)

Maar het is echt niet traag hoor :) Het surft lekker weg!
Pagina: 1