[BC3] Bericht sturen onder Windows 98

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:56
Ik heb hier wat machines in een netwerk.. en nou wil ik graag van de ene machine naar de andere een bericht sturen, zodat er op de andere machine een popup komt met het bericht erin.. that''s it. Heb het wel eens gezien met Novell.. maar ik ken dat nie. en was het ook nie van plan te gaan kenne :)
Iemand een suggestie? ICQ oid is een slechte oplossing.. moet gewoon een 1way street zijn.. ("de print is klaar" ofzo)

Thanks.

Weppel

Verwijderd

winpopup

start-run"winpopup"

en klaar is kees

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 22:04

Robert

You have your answer..

en voor iets meer confort: officelan, sonork, of LTC :)

Op officelan na wel allemaal shareware, maar ja..>:)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

in de command prompt (of ''uitvoeren'') type je: "net send [computernaam] [bericht]

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• Weppel
Op zondag 15 april 2001 20:30 schreef cherberos het volgende:
in de command prompt (of ''uitvoeren'') type je: "net send [computernaam] [bericht]
Werkt niet :(

Even voor de duidelijkheid.. de client (ontvanger) moet geen extra programma hoeven draaien enzo.. gewoon een popup krijgen, met het bericht ("Blaat") ofzo..

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
je zet in de ''win.ini'' vd clients:
''load=winpopup.exe''.

dan krijg je winpopup gewoon in je taakbalk,
en alleen als er een berichtje komt wordt ie
geactiveerd.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waar moet je ''load=winpopup.exe'' precies in je win.ini zetten? Ik gebruik WinME.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Je kan het in het login-script schrijven. WinPopup zit in de \Windows-directory, maar het is een kloteprogramma, omdat het in je taakbalk blijft staan.

Misschien is de corporate version van ICQ iets voor je: moet je je eigen server draaien. De CorpVers van ICQ ziet er ook wat zakelijker uit (wybertje ipv bloemetje). Het is gratis, staat in de systray (in tegenstelling tot in de taskbar) en doet inderdaad wat jij wilt.

Je kan het downloaden bij ICQ en Tucows, maar als je wilt, kan ik het wel naar je mailen, omdat het nogal een zooitje is bij Tucows. (Let wel: dit is gratis software!!)

Net send werkt alleen onder NT, en niet onder 9x.

Bloed, zweet & koffie

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:46

Boss

+1 Overgewaardeerd

nadeel van winpopup is dat het in je taakbalk staat. Je gebruikt ''t nouwelijks, maar kost wel schermruimte.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• BC3 Victim
ik gebruik er tegenwoordig roger wilco voor, dan kun je het gewoon ff zeggen, mioet je alleen wel een microfoontje hebben

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Even voor de duidelijkheid.. de client (ontvanger) moet geen extra programma hoeven draaien enzo.. gewoon een popup krijgen, met het bericht ("Blaat") ofzo..
Helaas.. dat kan niet. Een default windows heeft geen mogelijkheden daartoe, je zult echt een programmaatje op de client moeten installeren (zoals bv. winpopup).

Verwijderd

yup hij heeft gelijk net_send was wel een kei handig progje vooral bij ons op school maar blijkbaar werkt winpopup anders

• BC3 Victim
Kan ik die corporate version van ICQ ook op mijn (486) Freesco servertje draaien? Als dat kan is het wel interessant. Het doet namelijk wat ik wil en in de systray ook nog!

Verwijderd

:z :z :z :Z

Ehhh... oeps sorry... ben vast ingetukt...

Ik weet niet of je vraagje betreffende popup-messages is opgelost, maar anders heb ik nog wel wat voor je... ;)

Is bijna idiot-proof |:( en kan bovendien ook nog eens perfect gebruikt worden in combinatie met MS ICS!!! :)

Remote Connection Utility

Is wel te vinden op www.download.com
Succes alvast!!!

Greetz,
RCy2k :Y)

Verwijderd

Dit programma werkt perfect, en hoeft maar op 1 computer geinstalleerd te zijn :)
Hier kun je hem downloaden:
http://www.yaasoft.com.ua/nassi/files/nassi.zip

Succes

• Weppel
Thanks voor de vele reply''s :)

Ga echt wel een paar van die proggies uitproberen.. maar was er inderdaad nog niet helemaal uit.. Winpopup vind ik niet echt geweldig (je moet doorklikken voor het volgende bericht.. hte moest gewoon een proggie zijn dat een popup toont met het bericht, en maar gewoon 1x kunt lezen.. en op ok kunt klikken.
dat was mijn bedoeling.. maar sinds dat niet gaat.. zal ik het anders moeten oplossen.

In ieder geval thanks, en ik blijf knutselen.. wat het GAAT me lukken *D

Verwijderd

Als je in de dos tijd extra functies toe wou voegen aan net.exe, copy-de je altijd gewoon het net.exe bestandje van een andere comp af. Dit werd zelfs aangeraden door M$. Dit was bijv. erg handig om server functies toe te voegen aan je netwerk (net share). Dus volgens mij moet dit ook gewoon kunnen als je het net.exe bestandje (samen met net.msg en neth.msg) van een NT workstation bak kopieerd naar die Win98 bak van jou, en dan kan je volgens mij wel gewoon net senden (wat idd veel makkelijker is als winpop-up |:(). Ik weet alleen niet of dit tegenwoordig nog wel legaal is enzo....
In ieder geval suc6 ermee...

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op dinsdag 17 april 2001 17:58 schreef Vinex het volgende:
Dit programma werkt perfect, en hoeft maar op 1 computer geinstalleerd te zijn :)
Hier kun je hem downloaden:
http://www.yaasoft.com.ua/nassi/files/nassi.zip

Succes
Link is kapoet
Pingen naar www.yaasoft.com.ua [62.244.36.129] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Verwijderd

Maar http://www.yaasoft.com/ doet het wel :)
Succes
Pagina: 1