Toon posts:

[BC3] hl dedicated server achter netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hellow,. ff een vraagje

dit is de situatie :

heb een linux router (ipchains, debian 2.2)
daarachter heb ik 3 pc''s eentje daarvan draait linux. is een behoorlijke p3
op de andere 2 draait windows (weet niet of dit belangrijk is maar maakt niet uit)
nou wil ik op die p3 een dedicated hl server draaien. Wat moet ik allemaal doen op die linux router om het werkend te krijgen?

welke poortenmoet ikforwarden moet ik nog andee dingen regelen? ik hoor het graag). dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je moet poort 27015 door verwijsen naar je hl/cs server
Verder moet je in je linux hl server de gateway instellen en dat moet het ip adres van je router zijn.

Van voor internet verbinding heb je ? Ik heb chello met een max upload van 15 kbytes/sec en dan kan je dus geen server draaien :( Meer dan 4 persoonen is dikke lag :( K#T chello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:10

Macros

I'm watching...

Ook port 27005 en nog een paar, die ik niet ken moet je forwarden. En niet TCP, maar UDP poorten he!

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja waneer is het nou een UDP en waneer een TCP poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Uhm, gewoon poort 27015 en de daaromliggende, (geloof ook dat je 1 omhoog en 1 omlaag ofzo moet forwarden)forwarden (zowel udp als tcp).

Ik kan met mijn @home verbinding 3 mensen met een ping van rond de 60 hosten... (16 kb/s up) en ikzelf speel dan ook mee met een ping van 8 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
ok de poorten 27015/6 (die 27016 verwijs je alleen als je op de p3 zelf ook op de server wilt komen) doorverwijzen. Voor de rest typ je in de dedicated de ip van je internetNIC.
Dus voor de duidelijkheid: "ip xxx.xxx.xxx.xxx" (zonder quotes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:36
als je Sygate hebt is daar een ''rule'' voor te downloaden op www.sygate.com

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhhm nee geen sygate. dat was duidelijk te lezen dacht ik.. ehm ik zal es ff weat proberen. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehhm. ok klinkt stom. maar kan iemand mij de regel geven om een dedicated server te starten (in window deze keer) met tfc ? (chter die router)
map 2fort ofzow? bednakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
ok np:

C:\Sierra\Half-Life\hlds.exe -game tfc -port 27016 +maxplayers 10 +map 2fort -ip xxx.xxx.xxx.xxx

gewoon kopieren+plakken in een snelkoppeling of gewoon uitvoeren doen.

(voor de duidelijkheid de ip moet je ip zijn van de internetNIC dus je provider IP)

edit:
ff wat verduidelijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
warom poort 2016 en niet 15 zoals eerder staat .,. dat ik die moet forwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 02:39
Op dinsdag 17 april 2001 07:26 schreef norvana het volgende:
warom poort 2016 en niet 15 zoals eerder staat .,. dat ik die moet forwarden?
dat mag je zelf weten welke poort de server op draait. je kan bijvoorbeeld op poort 27015 een TFC server draaien en op dezelfde machine een HL CS server draaien op poort 27016. mits je uiteraard 256 mb of meer geheugen hebt.
Pagina: 1