[BC3] winroute werkt niet, alles staat goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 10:55
Stel op de client bij TCP/IP-instellingen even als gateway het IP-adres van de server in.

Ehn anders met variabele IP-adressen gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn thuisnetwerkje draait prima (NT4 server, twee winME clients). Op de server winroute lite ge"installeerd, maar ik kan m''n internet vrbinding niet delen. alles staat goed ingesteld (heb manual en DHCP geprobeerd (en winroute pro en sygate ;-(

Ik heb een mxstream ethernet isdn verbinding, twee nic''s in de server. op de server werkt alles prima, als ik op de client internet start gaat ie lang zoeken, " connecting to xxx.xxx.xxx.xxx (dus wel n ip adres als ik een url intik!) en dan time ie out.

ben desperaat, wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 21:04

dijkmane

biertje ?

indien je winnt als besturingssysteem gebruikt voor je winroute, dan wordt de routering uitgevoerd door NT en niet door winroute ( staat ergens in de helpfile ) ik kreeg het dus ook met geen mogelijkheid aan de gang via NAT. zet je echter de proxy van winroute aan dan werkt het als een speer. het enige dat bij mij niet werkt is mail versturen, dat krijg ik echt niet aan de gang, zitten al heel wat uurtjes in |:(.

dus probeer het eens vian de proxy

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he thx!!! t werkt eindelijk, alles kan nu ooi websurfen. Ik krijg alleen nu napster niet aan de praat, noch op de server, noch op de clients. Heb wel een portmap voornapster gemaakt (6699) als listening en dan geef ik intern IP adres van de server op, maar toch werkt dat niet. Als ik in napster aanvnk proxy te gebruiken gaat t ook niet? any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 21:04

dijkmane

biertje ?

napster werkt bij mij goed zonder port mapping o.i.d.

bij installeren van napster kun je ergens kiezen dat je achter een firewall ofzo zit, dan werkt het.

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ook mt de proxy van winroute ingeschakeld? wat ik ook probeer, knsloos (gebruik trouwens niet napster maar winmx, maar daar zitten dezelfd opties op als bij npster volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel de proxy oplossing goed werkte heb ik ook de winroute helpdesk een mailtje gestuurd, want ik vond het toch vreemd dat dat de enige oplossing onder NT zou zijn: hieronder hun reply. Dat werkt inderdaad prima:

Het probleem is heel anders. Het heeft te maken met een lagere MTU van
de tunnel die voor MXStream gebruik wordt. Dat is te fixen, zie
ftp://ftp.bit.nl/winroute/
Pagina: 1