[BC3] Win2k Server + Active Directory

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Inventarisatie van mijn OS''s

1 x Win2K Server (NTFS)
1 x Win2K Prof (NTFS)
1 x Windows 98 (FAT32)

Ik heb sinds kort Win2K Server met Active Directory draaien; met Administrator kan ik gewoon perfect inloggen, alleen als ik een nieuwe user aanmaak en daarmee wil inloggen krijg ik steeds de melding : The users policy is not permitted to log in interactively.

Wat kan hier het probleem van zijn?

Weet iemand tevens een goede website waar ik informatie en / of handleidingen vanaf kan halen hoe ik op een goede manier een domein aanmaak , users aanmaak en policy''s aanmaak etc...??

Bij voorbaat dank!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gewone user mag niet lokaal inloggen op een domeincontroller. (Of je moet de user wel de rechten geven om dat te doen).

Interactively, betekent zoiets als in samenwerking met de computer waaraan de user is ingelogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Thanxs voor je snelle reactie, waar kan ik die rechten dan het beste aanzetten? En welke moet ik dan aan zetten?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kun je op verschillende manieren doen.

1. Maak de user lid van een built-in domain ocal group, zoals Print Operators of Backup perators of Server operators..

2. Pas de group policy aan, zodat users lokaal kunnen inloggen. Dit doe je ergens in AD users and computers... ''k weet het niet zo uit mijn hoofd, hoe je dat deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Thanx zal het gaan uit proberen!!!

Weet Iemand toevallig ook een site waar alleemaal Netwerk (-configuratie) info op staat?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan eens kijken op www.windows2000faq.com Handige site met info. Niet zo zeer alleen netwerk info, maar meer gericht op win2k totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kijk maar eens hier: windows.microsoft.com/windows2000/en/server/help/

Heel uitgebreide handleiding door MS zelf.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Users in een Organizational Unit kieperen, op die O.U. een policy zetten en daarin gaan lopen zoeken naar de betreffende setting. ''Log on locally'' is volgens mij al genoeg, maar dat weet ik niet zeker...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Pagina: 1