De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
2 netwerkkaartjes,
1 UTP crosslink kabel,
Soft:
Besturingssysteem, Linux of Windows
In geval van windows heb je een router programma nodig voor het delen van internet zoals winroute of sygate.
Dat is alles dacht ik
What a fine day for Science! | Specs
zelf heb ik ook een netwerk (6 pc''s) op een kabelinternet aansluiting. Ik heb er een server opgezet die de internet verbinding maakt, werkt onder linux (mandrake 7.2) server is Pentium 75 met 48Mb RAM en +/- 1 gig harddisk, je moet wel ff opletten wat de voorwaarden van je kabelinternetprovider zijn, want meestal mag je er niet meer dan 1 pc op aansluiten, maar dat is vrij makkelijk op te lossen......
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik wil maar twee pc''s aansluiten. Een pentium 133 en een Pentium 3 1ghz,Op zaterdag 14 april 2001 23:22 schreef kamstra het volgende:
als je meer dan twee pc''s wilt aansluiten is een hub vrij noodzakelijk...
zelf heb ik ook een netwerk (6 pc''s) op een kabelinternet aansluiting. Ik heb er een server opgezet die de internet verbinding maakt, werkt onder linux (mandrake 7.2) server is Pentium 75 met 48Mb RAM en +/- 1 gig harddisk, je moet wel ff opletten wat de voorwaarden van je kabelinternetprovider zijn, want meestal mag je er niet meer dan 1 pc op aansluiten, maar dat is vrij makkelijk op te lossen......
welke moet dan de server zijn en zijn die netwerk spullen als pakjes te koop?
ik dacht dat het hier ergens boven aan stond
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
1. Straight UTP-Kabel (NON-Cross)
2. Kabelmodem (Internet)
3. HUB 5 Ports*
4. 2 Ethernetkaarten (Sitecom/3COM)
5. Schroevendraaiers (ster)
''t enige minpunt dat ik heb is dat het oorspronkelijk Duits was en daarna vertaald en daardoor kun je soms dingen tegen als "und" ipv "and".
misschien makkelijk om te zeggen dat je ''t op m''n home-server kunt downloaden? http://iersel.dyndns.org (sorry voor de lage snelheid)
Op dinsdag 17 april 2001 08:47 schreef jurri@n het volgende:
Als Software zou ik jana-server gebruiken (gratis programmatje). Is niet alleen een proxy-server, maar ook mail & SMTP-server zodat je vanaf je 2e bak ook kunt mailen. Verder zitten er nog een aantal speciale gateways bij die nodig zijn voor sommige programma''s (bv. telnet) en je kunt je eigen gaeways toevoegen.... En voor de analogen onder ons: het kan zelfs automatisch je inbelverbinding starten!
''t enige minpunt dat ik heb is dat het oorspronkelijk Duits was en daarna vertaald en daardoor kun je soms dingen tegen als "und" ipv "and".
edit:
misschien makkelijk om te zeggen dat je ''t op m''n home-server kunt downloaden? http://iersel.dyndns.org (sorry voor de lage snelheid)
JE hebt die HUB (en non-cross) alleen nodig als je meer dan 2 pc''s wilt gebruiken. Heb je er maar 2 dan kun je die HUB weglaten en dus een cross-cable tussen de 2 pc''s leggen.Op dinsdag 17 april 2001 08:31 schreef Mof het volgende:
Hardware:
1. Straight UTP-Kabel (NON-Cross)
2. Kabelmodem (Internet)
3. HUB 5 Ports*
4. 2 Ethernetkaarten (Sitecom/3COM)
5. Schroevendraaiers (ster)
Software: Windows 98SE heeft al ICS: internet connections sharing. Zit ook in Me en W2K. Erg makkelijk en geen extra prog''s nodig als winroute/sygate. Gebruik ook ff de search: er zijn al _heel_ veel topics over dit onderwerp geweest.
*insert signature here