[BC3] Netwerk met win98se,win98se en winme??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een netwerk, met een win98se comp en nog een win98se comp, nu wil ik daar een win98me op aansluiten, maar dat wil niet, de twee 98se''s kunnen de winme wel zien, maar ze kunnen niet op de harde schijf kijken van die winme, en die winme kan die twee win98se''s helemaal niet zien. de twee win98se''s kunnen elkaar wel zien etc.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

Maurits alias KeeSKoe

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Lekker veel info geef je... Vertel eens welke protocollen je gebruikt en hoe je deze ingesteld hebt.

En natuurlijk moet het gewoon goed gaan werken! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
clientwinME ->
1Client voor microsoft netwerken --> aanmelden bij windows NT domein=niet aangevinkt. -->
Aanmeldings opties voor het netwerk, is niet gekozen, maar aanmelden met herstellen van netwerkverbindingen.

2TCP/IP -->
IP adres --->
Een IP adres opgeven:
IP adres= 192.168.0.3
Subnetmask= 255.0.0.0
DNS configuratie --->
DNS-inschakelen ---->
HOSTNAAM : SERVER (naam van server)
Domein : (leeg)
Volgorde van DNS server:
192.168.0.1 (ip van server)

Gateway: (helemaal leeg)

WINS configuratie : Uitgeschakeld

Netbios: uitgeschakeld (grijs)

Geavanceerd:
Bindingen aan ATM toestaan=NEE

dit protocol instellen als standaard protocol=aangevinkt

Bindingen

aangevinkt=
bestands en printerdelingen voor microsoft netwerken
client voor microsoft netwerken

SERVER win98se:

ip: 192.168.0.1
subnetmask: 255.0.0.0

client win98se

ip: 192.168.0.2
subnetmask 255.0.0.0
de rest is hetzelfde als bij de winme client

als je nog meer wilt weten, dan zeg je het maar

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmm, twee dingen vallen me op...

1. Als subnetmask zou ik 255.255.255.0 nemen.
2. Laat DNS leeg, want ik neem aan dat de Windows98SE bak geen DNS server is.

Ga daarna ff pingen van de 1 naar de ander en vice versa. Vertel dan maar wat je ping resultaten zijn.

Suc6!

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
btw, hij deelt ook kabel internet, en daarvoor heb ik toch wel die dns nodig?

thnx
maurits alias KeeSKoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmm nu wordt het interessant ;)
In principe moet de router/proxy server op de hoogte zijn van de gegevens van de DNS server. Soms wordt dat middels DHCP ingesteld, soms door handmatige settings. Iig hoef je deze gegevens niet op iedere PC in je LAN in te stellen. En daar bovenop komt nog het feit dat jij het IP nummer van je Windows98SE bak opgaf en dat is helemaal geen DNS server.

Welk internet share programma gebruik je eignelijk?

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
sygate, en op die ander win98bak werkt dat wel gewoon, en daar heb ik ook gewoon die dns ingesteld

Maurits alias KeeSKoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

OK en hoe zit het dan met je ping resultaten (naar alle PC''s please?)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
die winmebak ziet de andere comps nu wel, maar hij kan nog steeds niet op de hardeschijven kijken en pingen geeft ook geen resultaat.

Maurits alias KeeSKoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
win98me :?

Domein : (leeg) waarom geen werkgroep ??

NetBui installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
(leeg) omdat dat ook altijd werkte bij die andere win98Se bak werkte

Maurits alias KeeSKoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je moet doen (om maar te reageren op de andere(n) ) is te kijken of hij pingt naar alle 3 de computers...als hij dit nl doet, en het niet goedloopt met de schijven van de winme computer, zou ik toch willen vragen of je de schijven wel hebt gedeeld? Ik heb zelf nl geen problemen en heb vrijwel dezelfde indeling als jij.
Doe gewoon us ff ping 192.168.0.x (en uiteraard moet je dan je goede ip-adres gebruiken en bij de x het ip invullen waar je naartoe wiltpingen....) als dit goedgaat, moet je ff als je instellingen en delingen nalopen!

SucceS

ps. je MOET gewoon een werkgroep invullen...gewoon lekker simpel: bij alledrie dezelfde, makkelijke, naam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zaterdag 14 april 2001 17:15 schreef PolarBear het volgende:
win98me :?

Domein : (leeg) waarom geen werkgroep ??

NetBui installeren.
NetBEUI zal niet 1-2-3 gaan werken met internet sharing.
Op zaterdag 14 april 2001 17:16 schreef keeskoe het volgende:
(leeg) omdat dat ook altijd werkte bij die andere win98Se bak werkte
Hmmm, zolang je geen pingresultaten krijgt verdenk ik toch je TCP/IP protocol als boosdoener. Misschien een idee om deze weg te beppen en weer opnieuw te installeren. Alleen het IP nummer en subnet opgeven. Daarna weer testen met pingen (ook van de andere PC''s NAAR de WindowsME machinen)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNS (van je provider) moet overal opgegeven zijn. Subnetmask moet 255.255.255.0 zijn (C-klasse netwerk) .. hehe 255.0.0.0 zegt eugenlijk dat je aan het Supernetten bent :+

Volgende ervaring: Routers op winME.. hmmz, raar, maar dat heeft nooit gewerkt bij mij. win98SE deed het perfect.

Verder ben je alleen TCP/IP nodig (echt neeg netBUi, windows troep!)

De gatway voor alle computers in je netwerk is de Router. Aangezien alle verkeer buiten je netwerk via die compu gaat. Vergeet ook niet je netwerk te NAT/PATen..

bla bla.. Dit alles weet je vast wel.. Maar ach ;) Weer een post erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ik heb het tcp/ip protocol eruit "gebept" en er weer opnieuw in gezet, en dat ip en subnetmask ingesteld, maar hij doet ut nog steeds niet. ook pingen werkt niet

Maurits alias KeeSKoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Wanneer je een ander protocol installeert (IPX/SPX en/of NetBEUI) op meerdere of alle PC''s. Kun je dan wel elkaar vinden op het netwerk? Internetten zal waarschijnlijk niet gaan, maar dat is het volgende probleem. Voorlopig wil ik alleen maar zien dat je netwerkkaart wel goed werkt.

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer tips: heuh! Leuk proggie WinRoute (N/PAT).

Domain, tja leeg.. Doe gewoon ''THUIS''.. leeg() kan maybe wel problemen geven.

Keey, nu ff dat ze elkaar niet zien.. pffff
Dat vind ik altijd zo irri aan die netwerken.
Je weet dat het moet werken, maar het werkt niet. Keey, read plz:

Gebruik je UTP? Het kan zijn dat ergens de lijn wordt verstoort. Kijk ff of verleggen van de kabel helpt. Of probeer STP. (which = duur). Utp wordt snel door bepaalde apparatus verstoort.

edit:

kleine typo''s
Pagina: 1