Toon posts:

[BC3] oplossing voor 10Mbit --> 100Mbit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
ik heb net een netwerkje aan de praat gekregen dmv ZELFGEMAAKTE *D crosscable die ik getest heb met een kabeltester en dus gewoon goed werkt. Mijn netwerkje in principe ook wel. Echter het lampje van mijn pcmicia kaart van de laptop geeft aan dat de snelheid 10mbit is...terwijl hij 100Mbit ook zou moeten aankunnen en die van de andere computer ook...Hoe en waar kan je die snelheid instellen? of waar ligt het aan dat ie maar op 10 Mbit actief is?
vriendelijk bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan die PCMCIA-kaart wel 100Mbit aan??
En dat je zelf een crosscable hebt gemaakt is ook niet zo''n prestatie hoor, dat is een eitje met een RJ-45 tang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is het wel CAT.5 UTP-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

rechtermuisklik netwerkomgeving > eigenschappen > klik op je netwerkkaart en dan op eigenschappen > onder advanced (sorry ik heb een engelse versie van windows) link speed op 100mbit zetten, rebooten en klaar, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zelf maken is piece of cake....... maar afgezien daarvan, bij de meeste netwerkkaarten krijg je ook een diskette met drivers geleverd waar een progje op staat om je kaart in te stellen, is meestal een dos programmaatje....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Pff... niet zo zeuren zeg. Bedenk maar weer even hoe blij je zelf was toen je voor het eerst een werkende kabel gemaakt had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:43

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

ZELFGEMAAKTE *D crosscable
Misschien heeft ''ie hem zelf in elkaar gedraaid, daarna isolatie eromheen geschoven en toen RJ45 connectoren eraan gezet. Dat is wel een prestatie! :)
Pagina: 1