[BC3] Server + mp3 = muziek op werkstation?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een vraagje. Als ik alle mp3 van onze computers thuis naar de server kopier.. (omdat veel mp3''s dubbel zijn en zo ruimte bespaar op de workstations) kan ik dan winamp de mp3''s van de server laden? Hoe zit het dan met de netwerksnelheid (HUB)? knalt dat dan naar beneden? en kan je dan ook met 2 computers dezelfde mp3 tegelijk draaien?

Bij voorbaat dank.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 14 april 2001 02:33 schreef bolk het volgende:
Beste tweakers,

Ik heb een vraagje. Als ik alle mp3 van onze computers thuis naar de server kopier.. (omdat veel mp3''s dubbel zijn en zo ruimte bespaar op de workstations) kan ik dan winamp de mp3''s van de server laden? Hoe zit het dan met de netwerksnelheid (HUB)? knalt dat dan naar beneden? en kan je dan ook met 2 computers dezelfde mp3 tegelijk draaien?

Bij voorbaat dank.
Hmm een hub zuigt wel maarja :P

--
Ja, het is mogelijk, share op de server de map (bijv) ''mp3'' en maak op de workstations een ''netwerk station'' aan (bijv. E:\) die linkt naar ''\server\mp3'', zorg ook dat ie auto. reconnect als ie opstart (kan je ergens aanvinken, in win2k d8 ik al aangevinkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan wel met de bovenstaande beschijving,maar wel goed opletten dat je al die mp3''s niet op 1 schijf pleurt, maar her beste kan verdelen.

Ooh jah n ook scsi natuurlijk ..met 7200 of minder haal je zo die netwerkprformane naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat zal allemaal best wel meevallen. Een MP3 is grofweg 1 mb per minuut groot en 1 mb per minuut is niet echt iets waar een server of hub plat van gaat.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
vraag ik me vervolgens wel af hoe je dat aan wil pakken als je server op linux draait en je eigen compu nog steeds op win98 loopt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 14 april 2001 23:51 schreef kamstra het volgende:
vraag ik me vervolgens wel af hoe je dat aan wil pakken als je server op linux draait en je eigen compu nog steeds op win98 loopt.
Samba! Kun je gewoon je linux-bak mee benaderen alsof ie een Windows-share is.

De islam kan uw vrijheid schaden

Pagina: 1