Toon posts:

[BC3] Winroute en Casema kabelmodem via serial poort dus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb de search gebruikt echter niet gevonden. Ik heb een Casema Kabelmodem wat via de com poort werkt..geen netwerkkaart dus..hoe stel ik nu via winroute mijn netwerk zo in dat ik internet kan delen? Filesharing via windows werkt gewoon goed tussen mijn server computer (win98 SE) en die andere computer (win 98 se) het protocol dat ik heb geinstalled is Netbeui..

echt alvast hartstikke bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet bekend met die modems maar maak je verbinding via een seriele poort??? Dan neem ik aan dat je als het ware moet inbellen. Probeer eens of het met de Dialup van Winroute lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Herkent winroute de kabelmodem dan niet ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-07 20:58
Ik gebruik sygate 4.0 en werkt al 1.5 jaar perfect

heb kabel modem op server aangesloten en mbv sygate "gedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij werkt het anders perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het probleem is mij ook bekend en ik ben ook nog stede sop zoek naar een oplossing. Winroute moet een ''device'' vinden waar het zijn NAT aan koppelt. Met de "nieuwe" Casema oplossing is het zo dat de gebruiker met een speciaal thingie moet Dial Uppen en dan heeftie internet, maar Winroute herkent deze device niet, aangezien het geen standaard DIal Up verbinding is.

Je Winroute werkt wel, maar je moet alles via Winroute zijn proxy laten lopen, je NAT functionaliteit ben je kwijt.

Ik ben dus ook HEEL ERG op zoek naar ene alternatief Dial Up ding wat compatible is met Casema en wel een normale verbinding opzet die door o.a. Winroute word ondersteund.

In principe lijkt het wel of het Casema Dial Up gedoe geen standaard IP compatible is........ Als iemand een optie heeft, hoor ik dat ook graag.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
Casema?
Hmm werkt die niet met de traditionele Demos modems?
Die zitten namelijk aan de COM poort.
Hoewel je met die modems gewoon een 28k8 modem kan defineren en een dialup verbinding kan opzetten met je username & password.
Wat dus zou inhouden dat winroute het gewoon zou doen ermee..

Wouter

PS Ik spreek uit ervaring. Met de Demos modems dan :P

/Edit : Hmm ik vermoed niet dat 29k8 modems bestaan in windhoos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Met die Demos modems was het inderdaad een fluitje, maar nu met die COM 21''s word nieuwere software geleverd.

En DIE SOFTWARE lijkt wel niet helemaal compatible met het normale DIal Up gedoe. Het is in principe een Casema specifieke Dial Up util waar nu mee gewerkt word.
Staat geheel los van Windows, zo lijkt het.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1