enne als ik binnenkort een ADSL aansluiting krijg? kan ik dan ook nog gewoon met beide pc''s internetten met 1 kaart in elke pc???
Hey, ik heb 2 pc''s die ik in een netwerk ga leggen. ik wil graag dat beide pc''s kunnen internetten. ik beschik over een casema basic abo, kabel dus. Ik heb op verschillende sites gelezen dat je dan 2 kaarten in de server moet doen en 1 in de client, de modem verbind je dan met 1 kaart in de server en die verbind je dan weer ergens anders mee. maar ik heb een com-poort modem en die kan ik dus mooi niet op een netwerkkaart aansluiten, althans niet de ene die ik vanmiddag heb gekocht (sitecom). help!! nu zei iemand tegen me dat ik ook wel met 2 kaarten af kon, ipv 3.
Verwijderd
Oh, maar da''s nie zo moeilijk dan. Sluit die modem aan op 1 van de pc''s, stop in beide pc''s een netwerkkaart en leg daar een crosskabel tussen.
Nu even een share proggie downen, bijvoorbeeld Sygate. Dit installen op de pc met de modem. Dan op de andere pc de bij tcp/ip de modem pc ip opgeven bij gateway en als dns de servers van casema. Zo heb ik het een tijdje gedraait. Later heb ik er een extra pc tussen gezet met FreeSCO. Ik weet nie of je dat wilt, ik zou het eerst zoals boven beschreven proberen.
En nu ga ik
Nu even een share proggie downen, bijvoorbeeld Sygate. Dit installen op de pc met de modem. Dan op de andere pc de bij tcp/ip de modem pc ip opgeven bij gateway en als dns de servers van casema. Zo heb ik het een tijdje gedraait. Later heb ik er een extra pc tussen gezet met FreeSCO. Ik weet nie of je dat wilt, ik zou het eerst zoals boven beschreven proberen.
En nu ga ik

Of via bijv. Windows 2000 gaat het nog makkelijker, met Casema bel je in met het nummer 4, in win2k eigenschappen doen van dat inbel geval (in dial-up networking ofzo) en sharing aanvinken, vervolgens heb je een gatway op jou IP adres.
Verwijderd
Bij ADSL krijg je een modem op een netwerkkaart, dat is het enige verschil. Je kunt gewoon Sygate blijven gebruiken.
dus voor 2 pc''s die beide een internetconnectie meoten hebben (eerst casema met een com poort modem en daarna adsl) heb ik dus NOOIT een HUB nodig?
Bedoel je het IP dat de modem op dat moment heeft? want bij casema is het toch zo dat dat telkens verandert als je opnew inlogt..[b]op de andere pc de bij tcp/ip de modem pc ip opgeven bij gateway en als dns de servers van casema.
Verwijderd
Nee, het interne IP van de computer met het modem.Op maandag 16 april 2001 17:41 schreef WouteRF het volgende:
[..]
Bedoel je het IP dat de modem op dat moment heeft? want bij casema is het toch zo dat dat telkens verandert als je opnew inlogt..
Pagina: 1