De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
heb 2 computers aan een hub hangen maar onder win2k kan ik niet in de andere computer kijken.
Heb ze beiden al een verschillende IP maar wel dezelfde Subnetmasker gegeven maar om de een of andere reden kan ik dan volgens win2k nog steeds niet op die andere computer kijken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Bij mij heeft dit geholpen. Normaal staat er dan bv "C$" en daar maak je dan wat anders van bv gewoon "C" , en toen deed dat gekke ding het gewoon.
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
kun je dmv UNC en de default shares erwel opkomen (\machinenaam\C$ of ADMIN$ of D$)?
Welk protocol gebruik je?
heb je op de server een domein draaien?
Graag meer info!
anders kun je lang zoeken, Server is iets heel anders als Prof.
Heb ik ook al geprobeerd, ik heb een drive een andere naam gegeven, maar dat mocht ook niet baten, helaas... toch bedankt hé!Op zaterdag 14 april 2001 10:29 schreef Genotix het volgende:
Je moet in win2k meestal een "New share" aanmaken. Je doet dit door de schijf die je wilt sharen, naar "sharing" te gaan en daar kan ja met "New share" alles instellen.
Bij mij heeft dit geholpen. Normaal staat er dan bv "C$" en daar maak je dan wat anders van bv gewoon "C" , en toen deed dat gekke ding het gewoon.
Hier komt de info :Op zaterdag 14 april 2001 10:31 schreef rxseven het volgende:
Kun je de machine "pingen"?
kun je dmv UNC en de default shares erwel opkomen (\machinenaam\C$ of ADMIN$ of D$)?
Welk protocol gebruik je?
heb je op de server een domein draaien?
Graag meer info!
anders kun je lang zoeken, Server is iets heel anders als Prof.
* Server :
2 nic''s, 1 voor intern LAN andere voor @Home internet.
* Professional :
1 nic voor intern LAN.
TCP/IP gebruikt, alle drie de kaarten Automatisch IP en DNS vinden. Bij beiden bestands en printerdelen ingesteld. Ik kan er met \machinenaam\C$ etc.. ook niet op komen. Ik studeerde dan wel Informatica, maar netwerken was helaas niet mijn sterkste kant, dus wil je even toelichting geven bij UNC? En hoe kan ik het beste "pingen" . Groeten
Zet je ipadres van je server op 192.168.0.1 met subnetmask 255.255.255.0
Zet je ip adres van je client op 192.168.0.2
met subnetmask van 255.255.255.0
Zorg ervoor dat op de server een user is aangemaakt met username en password van client.
Share een HD of Folder (laat alles op default staan)
Open de command prompt op je client. Type ping 192.168.0.1 in.
Nu moet je replies krijgen.
Doe nog ff niets met DNS,wins dhcp of dat soort dingen als je er nog niet zo veel van weet. En gebruik alleen het TCP/IP protocol.
En misschien NetBEUI, maar dat is niet nodig
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
In het geval van een hub. Probeer anders eens een andere kabel. Of verwissel ze.
Verwissel de netwerkkaarten. Misschien is er eentje defect. Haal anders ook even je netwerkkaart voor het internet eruit, om een zo kaal mogelijk systeem te krijgen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Kabels zijn ok, met een kabeltester getest, en systeem werkte wel met Win98.... zal eens proberen met een kaalsysjeOp zaterdag 14 april 2001 11:12 schreef DarkSide het volgende:
Je interne lan is die verbonden met een hub of een crosscable.
In het geval van een hub. Probeer anders eens een andere kabel. Of verwissel ze.
Verwissel de netwerkkaarten. Misschien is er eentje defect. Haal anders ook even je netwerkkaart voor het internet eruit, om een zo kaal mogelijk systeem te krijgen.
Mijn netwerkkaart werkt perfect onder win2000
maar is traag onder win2k adv.server.
Hier moet ik flowcontrol uitzetten wil het lekker snel werken. Vandaar. Misschien is het handig om te kijken of er nieuwe drivers voor je kaartje uitzijn voor windows2000.