[BC3] Wireless LAN wat nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:27

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Goedkoop kun je wel wegstrepen..... :P

Uhhh..... leg een UTP kabel... :D

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He All,

Ik wil graag een wireless lan met een vriend van me die 50meter verder op woont zitten geen huizen tussen, wat is daarvor het goedkoopst en wat heb ik precies nodig ??
Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben.

Tnx
Ronald >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

Klippy

Still Game

Op www.sitecom.nl staat deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.nl/images/WL_home_network_kit_Combo.gif
reikwijdte binnenshuis maximaal 75 meter; in open ruimte tot ca. 175 meter
Geen idee wat de bandbreedte is, maar staat in de pricewatch voor f649,-
Niet goedkoop dus, kan je idd beter een UTPtje leggen...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Snelheid van dat Sitecom kitje is 1 Mb (MBIT) per seconde en aangezien 1Mb maar 1000Kilobit is en 1000 kilobit maar 1000 bit, is de theoretische maximumsnelheid ongeveer 100Kilbyte per seconde - in een ideale situatie. Als je kijkt op www.hardwareinfo.net kun je hun [url=""http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=105""]review[/url] vinden van draadloze LAN producten. Daar haalde het SiteCom kitje gemiddeld 43KB per seconde, niet echt fantastisch dus maar misschien voldoende.

Wil je meer dan dat moet je over op een ''echt'' WLAN. Die bieden een theoretisch maximum bandbreedte van 11Mbps. Voor meer info daarover zie de bovengenoemde review; als je dat wil hebben kan je waarschijnlijk beter in de VS kopen. Ik heb het ooit eens uitgezocht voor www.outpost.com en daar kon je voor $169 à $149 per stuk Wireless Netwerk kaarten kopen. Verzendkosten waren $16 en je moest betalen met een credit card. In jouw geval heb je aan twee van deze kaarten genoeg: één voor die vriend van je en één voor jou

edit:
Foutje in de link

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Je moet de WaveLan set nemen, die halen 11 MBit

http://www.wavelan.com/

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schrijf die sitecom set maar op je buik!!! die haalt echt geen daverende snelheden. Neem liever een "echte" wlan kaart, let goed op het 802.11b protocol (standaard voor wlan) en natuurlijk de 11Mbps. Je bent wat kwijt voor deze kaartjes maar dan heb je ook tot 150mtr 11Mbps tot je beschikking!!! Dan kan je tenminste normaal internetten..:) en natuurlijk multiplayeren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Die wavelan set is net zo duur als de eerder door mij aangegeven oplossing en de USB Kit waar barrymel denk ik naar refereert kost voor twee USB netwerkkaarten $305,90. Ongeveer net zo duur dus als twee PCI kaarten.

edit:
Barrymel noemde de WaveLan set, niet unstable

Bij die kits volgens 802.11b standaard haal je zoals gezegd ook niet de volle 11Mbps, kijk op de eerdergenoemde review voor de te verwachten snelheden (nee, ik heb niks te maken met hardwareinfo.net - tis gewoon de enige review die ik ken hierover en het is een vrij goede :))

[/Edit]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx voor de reacties,

Ik heb dus alleen maar 2 van die kaartjes nodig en that''s it KEWL >:)

als jullie nog meer info hebben hoor ik het graag ........:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

nou, als er maar 50 meter tussen zit, en geen huizen, dan zou ik dus echt voor het draadje gaan. Is VEEL goedkoper, en VEEL sneller.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 12:30 schreef Paitor het volgende:
nou, als er maar 50 meter tussen zit, en geen huizen, dan zou ik dus echt voor het draadje gaan. Is VEEL goedkoper, en VEEL sneller.
ja dat zou ik ook het liefst willen maar er zit een parkeerterrein tussen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

dat zuigt...
Heb het wel eens zien doen over een straat heen, hebben ze gewoon een paar tegeltjes gelicht :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 12:44 schreef Paitor het volgende:
dat zuigt...
Heb het wel eens zien doen over een straat heen, hebben ze gewoon een paar tegeltjes gelicht :)
LOL alleen als ik dat doe ik denk niet dat de buurt dat leuk vind >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01 17:55
check deze site voor alles wat met netwerk te maken heeft:
http://www.practicallynetworked.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon voor 5 gulden wat rood/wit lint kopen en dan met een schep alle tegels tussen zijn en jouw huis lichten (nou ja, niet alle, een spoor), dan iets van 40cm diep een utp kabel leggen, dichtgooien, tegel erop en aanstampen.

Heb dit zelf bij vrienden meerdere malen gedaan en werkt perfect.

Of ''t legaal is betwijfel ik.

Als het rijtjeshuizen betreft kun je ook gewoon even aan de buren vragen of ze een utp kabel door de kruipruimte erg vinden, misschien willen ze wel meedoen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Geen hond die zich ermee bemoeit overigens, het kan de gemiddelde nederlander namelijk niet zoveel schelen waarom die gek daar de stoep staat open te breken :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Die WaveLan kaarten zijn geloof ik pci 600 piek per stuk

en pcmcia alleen voor de laptop 400 piek geloof ik

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:10

Macros

I'm watching...

Doe gewoon ''s nachts effe die tegels met een paar vrienden lichten. Is zo gebeurd, en als je niet teveel herrie maakt weet niemand dat dat kabeltje er ligt.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb nu zo''n Wireless Home Network kit van Sitecom en dat werkt best wel aardig om draadloos mee te internetten om m''n laptopje (m''n eigen bak aan het internet via ISDN en aan het netwerk naar twee andere pc''s, USB Sitecom dingetje op een apart subnet en winroute voor de connection sharing omdat win2k maar over 1 netwerkconnectie kan sharen).

De snelheid is niet al te hoog. Maximaal 45KB/s ipv 1Mbit / 128KB. Voor internetten is het voldoende. MP3''tjes vanaf het netwerk draaien is geen probleem en een file van een paar honderd K overpompen is ook prima te doen.
Pagina: 1