Ik heb 2 pc''s allerbei windows ME en ze zijn snel genoeg (2 athlon 800/1000mhz) maar als ik een tijdje een ipx of tcp/ip spel speel dan begint het te schokken op mijn client pc in dit geval de amd 800 en de amd 1GHZ loopt gewoon soepel deze heeft 2 netwerk kaartjes 1 voor chello en 1 voor connectie met internet. Dus Nu is het de vraag hoe ik dat "dichtslibben"van het netwerk kan tegen gaan of hoort dit want dat dichtslibben gaat best snel 15 a 30min.....ligt hetm ischien aan het reepje ecc geheugen?
Lijkt mij sterk dat dat aan je geheugen ligt. Hoe heb je internet gedeeld, met ICS of met een ander pakket? Hoe staan alle instellingen?
Klinkt als een buffer die vol loopt oid..
Klinkt als een buffer die vol loopt oid..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
er is niet echt sprake van ''die buffer'' 
Als je alleen het interne netwerk gebruikt (dus zonder ICS) treed het probleem dan ook op? Loopt er ergens iets warm? Je kunt ook proberen een ''packet sniffer'' te installeren om te kijken of het probleem uberhaupt in het netwerk zit.
Als je alleen het interne netwerk gebruikt (dus zonder ICS) treed het probleem dan ook op? Loopt er ergens iets warm? Je kunt ook proberen een ''packet sniffer'' te installeren om te kijken of het probleem uberhaupt in het netwerk zit.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
het zegt me allemaal niets maar iedereen zget dat het zo opgelost is maar ze geveb geen antwoord zal wel instellingen zijn btw er zsit 1 hub tussen kan het daar aan liggen? full en half duplex?
waar heb je in gods naam een hub voor nodig ?Op vrijdag 13 april 2001 21:26 schreef quicksilver85 het volgende:
zoals wat? die hub staat naast een fps1000 subwoofer met 4boxjes
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
euhm die zat erbij................hahahahaha.......en euwm 20 centimeter omhoog staat een monitor...waar kan het aan liggen instellingen teveel protocollen internetdeling en ipx tcp ip en netbui......ik ga die hub toch verkopen en een mooi crossoverhalen maar euhm wat kan dit probleem zijn?
Verwijderd
Probeer eens allebei de (interne) netwerkkaarten op half duplex te zetten.
Ik ben namelijk aan het experimentern geweest met full- en half duplex en kwam erachter dat in sommige gevallen het netwerk trager kan werken.
Ergo: zet beide interne netwerkkaarten ff op half duplex en kijk wat ie dan doet.
<edit>fokkin typo
<edit>
Ik ben namelijk aan het experimentern geweest met full- en half duplex en kwam erachter dat in sommige gevallen het netwerk trager kan werken.
Ergo: zet beide interne netwerkkaarten ff op half duplex en kijk wat ie dan doet.
<edit>fokkin typo

oke ik doe dat nu maar euhm mijn 2e pc heeft na last van blauwe schermpjes en dat de hele tijd volgens mij hoort dit niet dus formateren maar weer
Verwijderd
Een clean install kun je ook ff doen nu je toch bezig bent 
Maar goed, probeer op half duplex (allebei) en als het dan nog problemen geeft dan heeft het een andere oorzaak (duh
)
Succes
<edit>tis niet mijn dag vandaag :D</edit>
Maar goed, probeer op half duplex (allebei) en als het dan nog problemen geeft dan heeft het een andere oorzaak (duh
Succes
<edit>tis niet mijn dag vandaag :D</edit>
Met een hub kan je alleen half-duplex. Met een switch full-duplex. Dus allebei de kaarten op half duplex zetten. Anders krijg je collisions en wordt het zaakje traag. Op je netwerkkaarten zit wel eens een ledje dat collisions aangeeft, kan je ook even naar staren.
Zin.
maar als ik hem op auto select zet dan kijkt hij toch zelf welke het beste is maar ja ik heb effe gekeken wat het probleem was want die 2e pc startte niet op bleek het een foking irq probleem te zijn maar ja in de bios kloten levert niet altijd iets op btw hoeveel mb per sec moet je kunnen halen met 2 realtek kaartje a 10/100mbit want eerst haalde ik tussen de 2 a 3mb per sec dit was nogal laag vond ik tussen 2 pc''s
Verwijderd
Get used to it, hoger dan 3 a 4 mbit kom je toch al niet met een realtek kaartje... Voor hogere snelheden zul je toch wat zwaarder geschut moeten nemen[b]btw hoeveel mb per sec moet je kunnen halen met 2 realtek kaartje a 10/100mbit want eerst haalde ik tussen de 2 a 3mb per sec dit was nogal laag vond ik tussen 2 pc''s
Wat het probleem met je netwerk is, weet ik trouwens ook niet. Misschien dat het iets is met de bekabeling.
Ehm, mijn realtek kaartje haalt gewoon iets van 7-8 Mbit hoor.. hangt heel erg af van welk kaartje je hebt, zie ook:
http://www.tweakers.net/nieuws/16369
http://www.tweakers.net/nieuws/16369
Ik heb trouwens wel een ander idee. Toevallig heb ik vandaag nieuwe drivers voor m''n geforce geinstalleerd, en nu heb ik exact hetzelfde probleem als jij. Terug naar de ''normale release'' drivers loste het weer op..
Na een reboot van een willekeurige pc is het probleem opgelost? (ie: is ie weer snel?) Zoja is het waarschijnlijk toch het netwerk, zoniet moet je er nog eens goed over nadenken.
Je kan ook proberen of het weer sneller gaat draaien als je +/- 10 minuten de verbinding verbreekt. (kabel eruit) Het kan zijn dat er foute pakketjes heen en weer gestuurd worden, in een soort waterval-efect. Na 10 minuten moeten die wel ge-time-out zijn.
Verder altijd alles op half-duplex zetten. (ook met switches) maar dat had je al gedaan.
En hou rekening met eletromagnetische straling vanuit de ozonlaag, die de electronen in de utp-kabel ''verzwaren'' zodat de signaaloverdracht langzamer gaat.
Je kan ook proberen of het weer sneller gaat draaien als je +/- 10 minuten de verbinding verbreekt. (kabel eruit) Het kan zijn dat er foute pakketjes heen en weer gestuurd worden, in een soort waterval-efect. Na 10 minuten moeten die wel ge-time-out zijn.
Verder altijd alles op half-duplex zetten. (ook met switches) maar dat had je al gedaan.
En hou rekening met eletromagnetische straling vanuit de ozonlaag, die de electronen in de utp-kabel ''verzwaren'' zodat de signaaloverdracht langzamer gaat.
Leven is meervoud van lef
Pagina: 1