Toon posts:

[BC3] Vragen over het delen van Kabelinternet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie heb ik thuis: kabelmodem met maximum downstream van 0,5 Mbps, deze is verbonden aan de uplink van de hub, en verder heb ik drie pc''s op de hub aangesloten. Het werkt allemaal perfect. Maar nu een aantal vragen:
1)Is het mogelijk dat alle pc''s tegelijk de maximale downstream halen? (dus die van 0,5 Mbps)
2)Als 1 PC aan het uploaden is, dan gaat het internetten heel traag op de andere twee computers, is dit misschien op te lossen?
3)Is een switch, misschien de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
laat ik beginnen met een quote uit de vernieuwde FAQ:
- Bedenk eerst even of je topic wel in I&T thuishoort. Vragen over Internet delen horen bijvoorbeeld in Netwerk Troubleshooting.
Ik zal ''m zo even voor je moven. Om op je vragen terug te komen:

1) "Internet delen" -> naam zegt het al.. je kunt dus nooit 2x 0,5 halen :(
2) Upload remt je download af, = volkomen normaal

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

1) Nee, je totale max is 512Kbit

2) Upload "cappen" zodat niet de volledige upstream volloopt, dit kan het internetten op de andere twee pc''s wat sneller maken. (Als je namelijk flink upload gaat je downstream altijd fors naar beneden bij de meeste verbindingen)

3) Een switch zal voor 1 en 2 niet helpen, misschien dat je netwerk zelf sneller/beter wordt maar daar heb ik weinig verstand van :)

PS Kabelmodem direct op de HUB wordt toch afgeraden?

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kabelmodem direkt op de hun kan niet eens (tenzij je meerdere IP''s krijgt van je kabelaar misschien maar hier heb ik geen ervaring mee)

bij een thuisnetwerkje wat gebruikt wordt om te internetten kan het netwerk eigenlijk nooit de bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Elke PC heeft inderdaad een eigen IP gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32
oke:
1- Nee, je deelt al het internet verkeer met alle pc''s die op het internet zitten (dwz, waarmee je op dat moment aan het internetten bent). Dit geldt trouwens ook voor de kabel..

2-Je kunt idd het netwerkverkeer "regelen". Maar dan zeg je tegen de ene pc dat z''n upload maar zoveel % mag zijn. Je zit gewoon vast aan die 0.5 Mb...

3-Een switch zal voor je internet-snelheid niet veel uitmaken. Dit werkt alleen lekker in je eigen netwerk (spreek uit ervaring, heb er zelf ook 1).

Verder kun je de kabel die van je internetmodem afkomt NIET in je hub of switch prikken. Meestal is de kabelinternet-toegand gekoppeld aan het mac-adres van het nic''je die je van chello hebt gekregen. Wat je zei over dat elke pc een eigen ip had, dat geldt dus BINNEN je eigen netwerk. Chello geeft jou toegand via een (1) ip dat je (meestal) dynamisch van hun krijgt.
En idd, het thuisnetwerk kan bij internetten nooit de bottleneck zijn (tenzij je een heeeel gaar netwerk hebt ;))

Ik gebruikt trouwens Wingate...

suc6
Pagina: 1