[BC3] programma''s op afstand besturen via windows lan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
hallo allemaal.

dit is mijn situatie:

ik heb 2 bakken op een netwerk. de een als nat server/huisbak en een andere "gastbak" die hier tijdelijk staat. in deze gastbak zit geen geluidskaart en ik heb de monitor van de huisbak gebruikt om op de gastbak te kunnen werken wat deze is sneller. de machines staan redelijk dicht in de buurt van elkaar maar om de hele tijd die monitor te switchen is wel erg irritant. de geluidskaart swappen voor een weekend stresst mijn ouders alleen maar onnodig dus dat ga ik dus niet doen. het liefst gebruik ik al geinstalleerde software, maar downloaden wil ik ook wel doen. beide machines hebben win 98 (gastbak heeft SE huisbak niet)

nu heb ik de volgende vragen:

kan ik op afstand die computer de opdracht geven om op die computer mp3''tjes af te spelen? kan ik nog steeds winamp gebruiken om dit te doen? en hoe moet ik dit doen?
via network neighborhood gaat dit dus niet. (ja duh zal je misschien zeggen maar zo''n kei in netwerken ben ik dus niet)

is er ook een programma waarmee ik op de gastbak de huisbak kan aansturen met een gui?
op school hebben we exeed. dat is een programma waarmee je op unix bakken kan inloggen en er met een grafische schil kan werken net alsof je op die bak zit. bestaat zoiest ook voor windows bakken of heb ik daat nt voor nodig? (het is zo''n eind lopen naar die unix bakken. ze zitten aan de andere kant van het gebouw dus blijf ik maar liever achter de windows bakken zitten en werk ik met exeed >:) )

alvat bedankt voor jullie reacties!

ocf81

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zoek eens naar remote control proggies met de search, dan kom je een flin aantal suggesties tegen.

NetOp
VNC
PCanywhere

enzo...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

VNC is gratis en werkt makkelijk :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Remote admin is daar wel fijn voor!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
www.radmin.com

Absoluut! Simpel, maar erg snel en doeltreffend :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VNC is de best oplossing denk ik het is makkelijk te installen werkt super en boevenal het is gratis he.

mazal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
He heel erg bedankt ppl!

ik gebruik nu RA en het werkt echt super. jammer dat er in de ongeregistreerde versie geen full screen modus is. (net geen exeed dus)

dit bericht wordt trouwens gepost met RA

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik heb nu ook de full screen modus gevonden

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1