[BC3] 8 poort hub te weinig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Oké, thanks big time, dat ga ik uitproberen met een crossed dan, een straight utp aan de uplink van de hub hangen lukte in elk geval niet. Er is trouwens wel naast de 8 aparte poortjes een 9e ingang; de uplink. 9 poortjes dus. In elk geval bedankt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo ik heb een 8 poorts hub met 9 mensen die willen netwerken (oei!)
Er zit wel een uplink op de hub. Kan ik die als 9e poort gebruiken? Ik heb hem als een gewone poort in de hub benaderd en dan zie ik alleen mezelf (in de uplink met straight (geen crossed) utp). Hellup!!! :0

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:50
de uplinkpoort is niet altijd een geshare''de poort!
best het proberen waard dus.. al vrees''k er wel voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreviousAccountDevNull
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 14:19
In principe is de achtste poort gedeeld met de uplink poort en kan je er maar een tegelijk gebruiken. Je kan de uplink poort (vaak) wel gebruiken om er een pc aan te hangen d.m.v. een cross-cable.
De uplink poort is bedoeld om twee (of meer) hubs met elkaar te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dus gaat niet lukken, zoals er al gezegt is is die uplink gedeelt met de 8ste poort. Meestel zit er op een hub dan ook gewoon een schakelaartje bij de 8ste poort. waar je hem voor wilt gebruiken. Je kunt er misschien wel een putter aanhangen maar dan doet gegarandeert die 8ste poort het niet meer. Je zult er gewoon ff een 4 poort hub bij moeten kopen ofso. ( zoek iemand die zijn hub kwijt wil om een switch te kopen )