[BC3] Intranet: alleen webserver óf internet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Ik heb nog steeds ISDN en bel dus in om op internet te komen. Nou wil ik de pagina''s op de server ook kunnen bekijken (win2k met apache/php/mysql) zonder dat ik daarvoor online moet zijn. Elke keer als ik de server aanroep, dan wil ie verbinding maken met het internet.
En als ik bij ''verbindingen'' -> ''kiezen zodra er geen netwerkverbinding is'' aanklik (IE) dan kan ik wel de intranet server zien, maar niet naar bijvoorbeeld www.tweakers.net gaan.
Is hier geen tweak voor? Of gebruik ik gewoon de verkeerde instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Iemand een idee? Dit werkt echt k*t zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet je lokale servers eens in je HOSTS file..

En geef desnoods bij proxy instellingen de IPs of namen op van je eigen netwerk PCs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ik gebruik geen proxy... of begrijp ik het verkeerd?
Moet in dan het ip adres van mijn server invullen bij lan instellingen?
En wat is een hosts file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe roep jij je intranet servert op, tik je het IP in?

Je kunt een HOSTS file zien als een soort mini-DNS service voor een klein netwerkje.

Het zorgt er ook voor dat je een naam aan je PC kan geven, bijv: 192.168.1.2 = bak1 .

Dan kan je ook http://bak1 doen, en als je in je browser bij proxy instellingen een local zone definieert zou je PC geen verbinding meer moeten maken omdat aan de hand van die HOSTS file naar het juiste interne IP wordt gezocht in plaats van de DNS van je inbelverbinding.

Kijk ook eens bij de KB van MS, daar staat dit probleem ook tussen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op donderdag 12 april 2001 23:33 schreef BackSlash32 het volgende:
Hoe roep jij je intranet servert op, tik je het IP in?
Idd, is gelijk aan zijn ip adres in het netwerk (tcp/ip)

Je kunt een HOSTS file zien als een soort mini-DNS service voor een klein netwerkje.

Het zorgt er ook voor dat je een naam aan je PC kan geven, bijv: 192.168.1.2 = bak1 .

Dan kan je ook http://bak1 doen, en als je in je browser bij proxy instellingen een local zone definieert zou je PC geen verbinding meer moeten maken omdat aan de hand van die HOSTS file naar het juiste interne IP wordt gezocht in plaats van de DNS van je inbelverbinding.

Kijk ook eens bij de KB van MS, daar staat dit probleem ook tussen.
Sorry hoor, maar wat bedoel je met KB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MicroSoft Knowledge Base.

http://search.support.microsoft.com/kb/c.asp

Als je alleen op localhost werkt kun je nog wel eens hier last van hebben:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q184/6/03.ASP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op donderdag 12 april 2001 23:43 schreef BackSlash32 het volgende:
MicroSoft Knowledge Base.

http://search.support.microsoft.com/kb/c.asp
Ik was er ook achter gekomen |:(
Maar toch bedankt!

Nu alleen nog ff testen of het ook zonder on-line te zijn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Hij werkt nog niet. Ik sluit internet af en als ik dan het ip adres intype van de server dan wil ie weer verbinding maken. Ik heb het adres (samen met een local.domein.ext) in de hosts file gezet, maar constant die irri isp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe draai je je server? Localhost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Nee, ik zit op ip adres 169.254.110.1. De gateway is 169.254.110.10 en de subnet is 255.255.254.0. De server draait op ip 169.254.110.5 en in apache heb ik ingesteld dat ie ook op dat adres luistert.
Het rare is dat ik wel on-line kan zijn en op de server kan komen, maar niet off-line op de server kan zijn en dan on-line gaan :((door kiezen zodra er geen netwerk is aan te vinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog één keer vragen dan.. heb je een netwerk of zit je alleen op 1 PC te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

169.254.110.1 is een auto-IP instelling van WIndhoos als er geen verbinding is.....

Je netwerk instellingen kloppen voor geen meter, vandaar dat er telkens ingebeld wordt.

Het is geen Reserved IP adres wat je voor interne netwerken kan gebruiken.

Lees http://www.tcpipprimer.com en de Netwerk review op de T.net frontpage, http://www.tweakers.net/reviews/171 er eens op na.
Vergeet die 90.0.xx adressen maar die in de review staan maar liever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Maakt niks uit... ip adres server is nu 192.168.110.5, mijn ip is 192.168.110.1 en gateway is 192.168.110.10.
En hij werkt wel als ik op internet zit, maar niet als ik off-line ben. Hij wil dan steeds verbinding maken (en hij staat ook in mijn hosts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Nee, ik heb een netwerk. Als ik op 1 pc zou zitten te werken dan zou dit probleem er niet zijn, gewoon localhost gebruiken.

En die server heeft geen internet aansluiting, die heb ik in mijn pc zitten.
Het is allemaal zeer ingewikkeld, en het werkt voor geen meter:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vaag hoor, tis toch gewoon ditte:
internet
|
|
Win2k+ISDN
|
|lan
|
PC met webserver

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ja...ik wordt echt hopeloos...

Of zou ik ook ipx moeten installeren (liever niet, heb net alles onder tcp/ip draaien en ipx is traaaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 19:39
Volgens mij als je de instelling in windows zet op nooit een verbinding kiezen dan moet tie wel in je cache gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Dan belt ie nooit meer in, moet je handmatig verbinding maken (dus via netwerkeigenschappen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Stel bij de gateway voor je clients de serverIP (die met de ISDN verbinding) in, en als DNS ook je server.
Zo moet je client wel naar de eigen LAN IPs gaan zoeken in HOSTS.

Zet ook dat vinkje eens uit bij ''perform security check'' oid..

Kun je je client (de webserver in dit geval) ook over je LAN pingen zonder dat er een inbelverbinding optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op vrijdag 13 april 2001 00:27 schreef BackSlash32 het volgende:
Stel bij de gateway voor je clients de serverIP (die met de ISDN verbinding) in, en als DNS ook je server.
Zo moet je client wel naar de eigen LAN IPs gaan zoeken in HOSTS.

Zet ook dat vinkje eens uit bij ''perform security check'' oid..

Kun je je client (de webserver in dit geval) ook over je LAN pingen zonder dat er een inbelverbinding optreedt?
Die pc met isdn is eigenlijk een client. Ik kan de server wel pingen zonder inbel shit.

Hier nog een schets van de situatie:

| inbelverbinding met internet
|
win2k pc met isdn (ip: 192.168.110.1)
|
| lan -- drie andere pc''s (ip: x.x.110.2/3/4)
|
win2k pc met server (apache/php/mysql, ip: 192.168.110.5)

Gateway op beide pc''s is 192.168.110.10 (anders kan ik dadelijk niet meer printen en dergelijke), subnet is 255.255.254.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok, maar dan ping je alleen op IP, niet op hostname dus.

En als je met hostname pingt (DNS local of HOSTS) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
hosts file ziet er zo uit:

127.0.0.1 localhost
169.254.110.5 local.loeffen.com #lokale server

(ja heb alles weer terug gezet naar 169.254, heb geen zin om die 2 printers en printservers opnieuw in te stellen)

Als ik off-line ping naar local.loeffen.com, dan doet ie dat ook, alleen als ik IE opstart en het daarin intype dan wil ie verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGGGGGHHHHH|:(

[sorry]

En waarom denk jij dat je elke keer weer een inbelverbinding voor je kiezen krijgt?

Zegt het woord Top-level domain je iets? .com, .net .org enzo?

blaat.com moet je browser gaan resolven, en waar zoekt-ie dat? Juist ja, bij de DNS van je ISP.

doe gewoon loeffen.local voor je interne netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Maakt niks uit... nog steeds inbelverbinding. Pingen gaat goed, het lijkt wel of IE niet werkt...:(

Het is dus: of internet & webserver (dus on-line, dus tel. kosten) of alleen webserver (en geen internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IE heeft zo''n vervelende auto-search erin zitten, heb ''m ooit uitgezet (hoe weet ik niet meer).

Probeer het eens met Opera, of een andere browser.

Als het goed is heeft je win2k bak met ISDN op het moment dat je ingebeld bent twee IPs, een LAN ip en je IP van je provider toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ja, maar waarom kan ie dan niet op die server komen als ik geen internet verbinding heb?

Hij kan wel pingen, netwerk zie ik hem ook, alleen http gaat niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FF wat testen, ben zo terug..

[benne we weer]

Ik heb m''n Kabel er even uitgetrokken en toen over m''n eigen netwerk m''n server opgeroepen, en bij mij gaat m''n modem dus niet inbellen, ik krijg gewoon de server-pagina te zien.

Denk dat het toch echt aan je netwerkconfiguratie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Laatst online: 03-10 09:47
Misschien helpt het als je hier even duidelijk je netwerkje post. d.w.z ip''s, computernamen, DNS-instellingen, welk proggie om je internet te delen, welke protocollen, de hele rataplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ik deel mijn internet niet. Wat doet iedereen hier toch moeilijk over...

Nogmaals een schets:

win2k pc (waar ik nu op zit dus, ip: 169.254.110.1)
|
|
8 poorts 10/100 switch ---- 3x pc met win98se (ip: 169.254.110.2/3/4)
|
|
win2k pc met webserver (apache/php/mysql, ip: 169.254.110.5)

Gateway op alle pc''s: 169.254.110.10 en subnet: 255.255.254.0

Gebruikte protocollen: alleen tcp/ip (de rest is gewoon zwaar traaaag).

Nogmaals het is niet de bedoeling om internet te verdelen, maar om die webserver te kunnen benaderen zonder contact te maken met een isp. Ik kan hem wel pingen, maar in de browser krijg ik constant een inbelscherm.
Het verdelen van internet is simpel, maar waarom ie dit doet snap ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op vrijdag 13 april 2001 01:02 schreef BackSlash32 het volgende:
FF wat testen, ben zo terug..

[benne we weer]

Ik heb m''n Kabel er even uitgetrokken en toen over m''n eigen netwerk m''n server opgeroepen, en bij mij gaat m''n modem dus niet inbellen, ik krijg gewoon de server-pagina te zien.

Denk dat het toch echt aan je netwerkconfiguratie ligt.
Jij hebt dus inplaats van internet via isp, internet via lan... geen wonder dat het bij jouw wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HE?!?

Welnee.. hoe kom je daar nou weer bij?

Ik doe precies wat jij wil doen, namelijk over je LAN je webserver in je browser oproepen.

Daar heb je een TCP/IP LAN voor onder andere ;)

Bovendien heb ik al gezegd dat ik een backup modem erin heb zitten (dus hetzelfde als jij doet, en die belt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Ik kan me niet voorstellen dat jij niet iets fout doet. Ten eerste is die IP range echt hartstikke fout. Daar kan van alles gebeuren. Ten tweede: als je LAN niet het internet op hoeft, geef dan ook geen gateway aan! haal van alle clients de gateway weg, kunnen zij iig in geen mogelijkheid een inbelverbinding tot stand brengen. dat subnetmask is ook raar, maar goed. Als je zekerheid wil dat dat het niet is, gebruik dan gewoon 192.168.0.x met snmask 255.255.255.0

Je hosts file staat in je windows dir? zet er nou geen domeinnamen in zet er gewoon in:
192.168.0.1 server (dus zonder domein.com)
en tik dan in je browser http://server

Jou LAN netwerkkaart ook geen default gateway geven. Een gateway is alleen nodig als een PC naar een ander LAN/WAN wil (bijv. internet) en je eigen PC krijgt een gateway van je ISP als je in gaat bellen.

Als dit niet werkt, zeg dan eens wat er gebeurt als je dit doet op je eigen PC:
ping server
ping 192.168.0.1 (als dat je server is)

belt ie dan in bij 1 van 2? Ga aub van die gare IP range af! Gereserveerde ranges zijn er niet voor niets, anders verzon iedereen wel een ip range met snmask.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 13 april 2001 13:29 schreef FlamerX het volgende:
Ik deel mijn internet niet. Wat doet iedereen hier toch moeilijk over...

Nogmaals een schets:

win2k pc (waar ik nu op zit dus, ip: 169.254.110.1)
|
|
8 poorts 10/100 switch ---- 3x pc met win98se (ip: 169.254.110.2/3/4)
|
|
win2k pc met webserver (apache/php/mysql, ip: 169.254.110.5)
Nog een keer, dat zijn geen reserved IP ranges die je voor je LAN kan gebruiken!!!!
Gateway op alle pc''s: 169.254.110.10
Maar die host komt op je hele netwerk niet voor!!

[edit #55 spook :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Op vrijdag 13 april 2001 14:28 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Nog een keer, dat zijn geen reserved IP ranges die je voor je LAN kan gebruiken!!!!
[..]

Maar die host komt op je hele netwerk niet voor!!
Some people never learn (beetje plagen :))

En je bent ook nog eens gruwelijk aan het subnetten met een klasse B netwerk, dat maakt op zich niet veel uit, maar het slaat nergens op :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat dacht je ervan om eens gewoon GEEN M@#!!$@#$ Produkt hiervoor te gebruiken.....

Dat scheelt al een hele hoop :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, maar FlamerX is bang dat ie dan niet meer over z''n netwerk kan printen.

Ik vraag me af of ie die links al heeft nagelopen..

http://www.wown.com
http://www.tcpipprimer.com
http://www.tweakers.net/reviews/171

nou al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Wat loopt iedereen toch te zeiken over die ip adressen? Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Heb trouwens al fout gevonden, server pc kan niet pingen enzo. netwerkkaart zal wel niet goed werken ofzo.

Zoveel mensen zoveel oplossingen... en die stomme links zijn echt waardeloos. Ik ben geen newbie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 14 april 2001 14:48 schreef FlamerX het volgende:
Wat loopt iedereen toch te zeiken over die ip adressen? Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Heb trouwens al fout gevonden, server pc kan niet pingen enzo. netwerkkaart zal wel niet goed werken ofzo.

Zoveel mensen zoveel oplossingen... en die stomme links zijn echt waardeloos. Ik ben geen newbie!
Lijkt d''r anders toch verrekte veel op. Zoek t dan toch mooi zelf uit...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Nou ik heb het volgens al jullie adviesen gedaan, maar het werkt nog niet.
In de hosts file staat nu 192.168.0.5 server, mijn ip is 192.168.0.1 (ip server is dus 192.168.0.5), subnet is 255.255.255.0 en gateway is weg. Kan nu wel pingen naar 192.168.0.5 en naar server maar als ik het intyp in de browser wil ie inbellen.

Ben ik nu gek of werkt het zo ie zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Heb zelf ook last van zoiets... Mijn lokale webserver is 192.168.0.1 m''n gewone pc 192.168.0.2 maar ik bel zelf met die 192.168.0.2 met een modem naar het internet. En ook bij mij geeft ie de melding dat ie wil bellen als ik naar 192.168.0.1 wil gaan. Zowel bij ''Altijd mijn standaardverbinding kiezen'' (Duh...) als bij ''Kiezen zodra er geen netwerkverbinding is'' En die verbinding is er wel altijd, dus dat is het probleem niet... Alleen bij ''Nooit een verbinding kiezen'' kan ik browsen naar die 0.1, maar het internet gaat dan natuurlijk niet meer.

Maar volgens mij is dit een fout in Internet explorer, want met CuteFTP werkt het gewoon goed. Als ik lokaal wat wil doen werkt het zonder verbinding en als ik naar het internet wil, gaat hij verbinding maken...

Ik zou zeggen, probeer dat ook eens....
Oke, daarmee heb je nog geen oplossing...

p.s. met wat voor ip-nummer je ook gebruikt...

edit:
Cursus Nederlands nodig

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op zondag 15 april 2001 23:38 schreef Whizzer het volgende:
Heb zelf ook last van zoiets... Mijn lokale webserver is 192.168.0.1 m''n gewone pc 192.168.0.2 maar ik bel zelf met die 192.168.0.2 met een modem naar het internet. En ook bij mij geeft ie de melding dat ie wil bellen als ik naar 192.168.0.1 wil gaan. Zowel bij ''Altijd mijn standaardverbinding kiezen'' (Duh...) als bij ''Kiezen zodra er geen netwerkverbinding is'' En die verbinding is er wel altijd, dus dat is het probleem niet... Alleen bij ''Nooit een verbinding kiezen'' kan ik browsen naar die 0.1, maar het internet gaat dan natuurlijk niet meer.

Maar volgens mij is dit een fout in Internet explorer, want met CuteFTP werkt het gewoon goed. Als ik lokaal wat wil doen werkt het zonder verbinding en als ik naar het internet wil, gaat hij verbinding maken...

Ik zou zeggen, probeer dat ook eens....
Oke, daarmee heb je nog geen oplossing...

p.s. met wat voor ip-nummer je ook gebruikt...

edit:
Cursus Nederlands nodig
Thnx Whizzer! Nu weet ik dat het niet alleen aan mij ligt (of aan het ip adres>:)). Ik zal eens kijken of ik Netschaap aan de gang kan krijgen, of anders Linux ofzo:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Moet je niet het dns domein van je provider gebruiken, of is dat puur alleen voor de dns ?:?
Gebruik nl. multiweb.nl voor :rSlowneraDrama...

Zoek wat je niet eerder vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 14 april 2001 14:48 schreef FlamerX het volgende:

[...]

Ik zou die links niet waardeloos willen noemen.
Zeker niet in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarvoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ik merk dat ik idd geen M$ produkten meer moet gaan gebruiken, maar ik had zo ff geen Linux distro voorhanden...:'(

En over die links, ik vind dat er niks meer staat dan wat ik al weet. Dat jij ze makkelijk vindt is oke, maar ga niet zeggen dat ik ze persé moet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm... dat je geen RFC 1918 reserved IP range inzet voor je LAN vond ik vrij dubieus.

Vandaar die opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ja, sorry voor dat. Ben er ook achter gekomen. Het maakt niet zoveel uit, alleen onder 98 wil ie dan 1x verbinding maken. Onder 2000 had ik er geen last van, die pakte gewoon het ip adres als LAN (had, want ik heb het nu ook naar 192.168.0.x geflikkerd, was alleen wel 3 uur bezig met die tering printservers:().

Ben nu bezig met dll van ns6, eens kijken of ie dan wel werkt :P

* Postman heeft nu wel weer een ander probleem, verrotte mobo in server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mooi dat die prinservers ook weer lopen.

Probeer anders Mozilla 0.8.1 eens, ipv NS 6.1 ,minstens zo goed ;)

Pagina: 1