Toon posts:

[BC3] e-mail problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ligt de provider plat?
wachtwoord verkeert ingetikt ?

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb een heel vaag probleem. Eerst dacht ik dat het aan Outlook lag maar dat is niet zo. Wij hebben hier een netwerk met 7 compu''s waarvan 1 compu een ADSL comfort (512kbit) verbinding deelt. Op deze server draait w2k en delen werkt via ICS. Het vreemde is nu dat alleen hele kleine mailtjes gestuurd kunnen worden. Replies zijn bijna altijd al te groot en attachments durf ik niet eens over na te denken. Super irri dus. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Dit is de foutmelding

[img]"[/img]

• x-wolf
provider ligt niet plat, dit is al weken zo. Ook geen verkeerd wachtwoord want kleine mail kan ik wel versturen!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kun je vanaf de server wel goed mailen via dat account?
Als dat zo is misschien een ander internet-sharing programma, internet sharing van microsoft is niet zo geweldig(lees kut).
Anders zijn er waarschijnlijk toch problemen bij je provider.:P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• x-wolf
Heb ff getest maar precies zoals ik dacht, vanaf de server kan ik wel gewoon e-mailen, replien en attachments meesturen. Het zit dus idd in ics. Probleem is echter dat ik ADSL nergens anders mee gedeeld krijg dan met ICS. Winroute, wingate, winproxy enz. werken allemaal niet samen met het vpn protocol dat nodig is voor ADSL. Hierdoor is ook firewall bouwen tot nu toe onmogelijk gebleken voor mij. Ik heb hier al eerder een posting over gehouden maar daar kwam geen goed antwoord op. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn e-mail problemen oplos? (zeggen dat ik winroute of iets dergelijks moet gebruiken kan wel maar zeg dan aub ook hoe dat moet ism vpn-protocol want de standaard installatie daarvan vernaggeld je vpn protocol).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook planet zie ik...

Ik had hetzelfde probleem, ik gebruikte AnalogX proxy op twee bakkies en dat lukte ook niet met Planet/WXS, wel met andere providers.

Test het eens uit met een of andere gratis provider.

[edit]
oeps |:( ADSL |:(
alleen als je op je servert nog een modem kan slingeren, maar dat zou ICS gewoon moeten pikken..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• x-wolf
Dat wordt lastig testen met modempje voor server want ik heb hier nog wel een pci modem liggen maar server (oude p166) heeft slechts 1 pci slot maar die heb ik al nodig voor netwerkkaart. Misschien is het ook nog goed om te zeggen dat het in de eerste week ADSL wel goed werkte. Ik heb toen een ghost image gemaakt maar her-installen van die ghost helpt niet want dat heb ik al geprobeert |:(
Verder is het lastig om Planet te contacten want zij geven geen support op ADSL delen (volgens mij mag het zelfs niet maar dat weet ik niet zeker)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pffff.. bullshit natuurlijk.
Dat zeggen ze omdat ze je dan een Pro pakketje kunnen aansmeren met 4 IP''s.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• x-wolf
tja, dat is natuurlijk wel zo maar het blijft een feit dat ze geen support geven. Ook bij KPN willen ze hier niet bij helpen :(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeer eens te kijken bij XS4All, die zijn daar toch stukken beter in.

Desnoods probeer je news: xs4all.adsl , de NG even.

• x-wolf
xs4all.adsl ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan ook via GoogleGroups, da''s de opvolger van Deja (Google heeft het USENET search archief overgenomen van Deja).

• x-wolf
Tja, en dan zou ik daar mijn probleem moeten voorleggen? Weet niemand het hier?
En dan nog iets, ik lees vaak genoeg hier dat mensen sygate/wingate/winroute gebruiken icm ADSL. Hoe doen zij dat? Ikzelf installeer zo''n programma en nog voordat ik iets ga instellen moet je al rebooten. Daarna is altijd mijn k*t vpn protocol naar de haaien en moet ik weer ff ghosten!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog even en C-NAT is eruit, dus geen VPN meer (tenminste niet als voorheen).

In ieder geval kun je kijken of er configuratie tips zijn te vinden, en ik weet dat een aantal XS4all''ers met ADSL zelf behoorlijk wat info op het ''Net hebben staan.

Zoek eens met Google of Vindex, als niemand hier je antwoord kan geven moet je het iets verder zoeken.

• x-wolf
Vanaf morgen heb ik (13 april) heb ik ook de nieuwe inlog met planet! Ik zal het morgen weer eens proberen, als het mislukt heb ik mijn ghost klaarliggen!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

misschien bevat hetgeen je wilt sturen wel een virus ofzo?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• x-wolf
nee dat lijkt me niet echt logisch want attachments werken niet vanaf alle clients en ook zonder attachment werkt het niet. Alleen mail van ongeveer 5 regels is te versturen!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem:

Xs4all ADSL
Win2k
ICS

kan mailen vanaf server ook attachments
Kan alleen hele kleine mailtjes sturen vanaf clients, geen attachements....

Vet vaag

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Heb je je MaxMTU al eens nagekeken op je clients ?
W2K past zelf aan maar dat doen W98 en aanverwanten niet.

Grtz,

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Verwijderd

Hoe kun je maxmtu aanpassen in win98?

En in hoeverre kan dit älleen de mail" beinvloeden...je packeges worden toch alleen wat ongelukkig ingedeelt met de niet optimale instellingen?? of zie ik dat verkeerd?

Explain to me plz

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 12:44

troje

was here!

is inderdaad MTU op de clients...

de combinatie win2Kserver + ICS + ADSL zorgt voor de problemen met het versturen van mail. Mail mag blijkbaar niet in gefragmenteerde packets verstuurd worden. Standaard sta je ingesteld op een MTU van 1500, wat te groot is. Door te pingen naar je mailserver met de "don''t fragment" flag aan kan je de grootst mogelijke size van een packet bepalen door te beginnen met 1500 en dan telkens 8 eraf. De maat die je dan vindt, plus de overhead (24 byte?) moet je instellen als maxMTU in je register. Dit is niet een waarde die je kan veranderen, je moet een nieuwe string op de juiste plek invoeren. Alles staat ook goed beschreven bij techbase van microsoft. (zoek op dsl, pptpoe en ICS)

Al met al best een lastig probleem.

Succes!

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• ProZa|IA
Neem eens een kijkje op dslreports.com
Heel veel nuttige informatie en op deze link (http://www.dslreports.com/front/drtcp.html) kan je een tooltje vinden wat de waardes in je registry aanpast.
Je kan met ping -f -l xxxx <server> kijken wat je maximale mtu mag zijn.
Begin eens bij 1372 en kijk of de DF wordt gezet. Zoniet dan een stapje hoger en weer proberen, net zo lang totdat DF wordt gezet. De voorlaatste moet je dan hebben (DF mag dus niet gezet worden)

W2K kan zelf kijken wat zijn MaxMTU mag zijn op dat moment. W98 enzo kunnen dat niet en moeten dus in de registry worden veranderd.

Grtz,

Verwijderd

Je weet ook dat planet maar een standaart mailbox grootte heeft van 5mb. Kun je groter maken maar kost extra. Zou je niet over je limit zitten. :)

• mhb97
  • Laatst online: 19-08 11:19
Als het allemaal niet lukt kun je altijd nog op de machine die internet shared een mailpakket installeren zoals mailtraq zodat die je mail gewoon ophaalt en dat jij dus je mail dus intern ophaat (is ook gelijk leuk dicht te timmeren tegen virussen met Norton AV 2001)... Suc6

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Troubleshooting.

1. Je kan wel gewoon vanaf je server mailen dus aan de omvang van de mailtjes zelf ligt het niet.

2. Probeer eens W98SE met ICS. Lukt dat wel? Zo ja, dan moet je je probleem in W2k zoeken.

Ik weet niet of het in Outlook ook zo is, maar in Outlook Express kan je een limiet in kilobytes opgeven waarboven de mailtjes moeten worden opgedeeld in kleinere stukken. Een mailtje van 1 MB wordt dan bv. verstuurd als vier mailtjes van 0,25 MB. Als je dit eens aanzet..?

Als je er niet uitkomt, kan je altijd nog een emailserver installeren. In W2k zit volgens mij standaard een emailserver. Je kan ook Exchange gebruiken of MDaemon. Nadeel is dat deze programma''s erg duur zijn. Mercury is een gratis mailserver, van de maker van Pegasus.

MDaemon: www.mdaemon.com
Mercury: www.download.com

Succes!

Bloed, zweet & koffie

• ProZa|IA
Op dinsdag 17 april 2001 12:25 schreef Vilenin het volgende:
Troubleshooting.

1. Je kan wel gewoon vanaf je server mailen dus aan de omvang van de mailtjes zelf ligt het niet.

2. Probeer eens W98SE met ICS. Lukt dat wel? Zo ja, dan moet je je probleem in W2k zoeken.

Succes!
Dat hij van de server kan mailen klopt ook want hij gebruikt W2K. Het is de VPN tunnel die je gebruikt die problemen geeft. W2K past zelf zijn MTU aan. W98 e.d. kunnen dat niet en bij deze OS''en zal je het dus zelf in de registry moeten opgeven wat de MaxMTU mag zijn.
ICS geeft zo wie zo vaker problemen dan enig ander softwarematige router. Als je een mailserver adviseerd waarom dan niet een mailserver, proxyserver en firewall in een zoals WinRoute ?

Grtz,

• BC3 Victim
ik heb hetzelfde probleem als jij. grotere mailtjes dan 1k kan ik niet versturen. kleintjes met 1 of 2 regels wel.
ik ben er tot op heden ook nog niet uit wat het probleem veroorzaakt... ik draai een nt4 server met 30 clients (win98). Het maakt ook niet uit of de clients win2000 worden .. het probleem blijft. Verder heb ik sygate draaien, en heb van sygate verschillende versies geprobeerd. Dat maakte overgins niet uit... Verder heb ik een router in het netwerk hangen... misschien dat hij het zou kunnen veroorzaken??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ik heb het probleem getackeled.... je moet iets in de registry veranderen om het aan de gang te krijgen...
als je wilt weten hoe het moet... mail me dan ff op doggie1@zonnet.nl
ik heb de oplossing namelijk op mijn werk laten liggen...

Pagina: 1