[img]"[/img]
Als dat zo is misschien een ander internet-sharing programma, internet sharing van microsoft is niet zo geweldig(lees kut).
Anders zijn er waarschijnlijk toch problemen bij je provider.:P
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik had hetzelfde probleem, ik gebruikte AnalogX proxy op twee bakkies en dat lukte ook niet met Planet/WXS, wel met andere providers.
Test het eens uit met een of andere gratis provider.
[edit]
oeps
alleen als je op je servert nog een modem kan slingeren, maar dat zou ICS gewoon moeten pikken..
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verder is het lastig om Planet te contacten want zij geven geen support op ADSL delen (volgens mij mag het zelfs niet maar dat weet ik niet zeker)
Dat zeggen ze omdat ze je dan een Pro pakketje kunnen aansmeren met 4 IP''s.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Desnoods probeer je news: xs4all.adsl , de NG even.
En dan nog iets, ik lees vaak genoeg hier dat mensen sygate/wingate/winroute gebruiken icm ADSL. Hoe doen zij dat? Ikzelf installeer zo''n programma en nog voordat ik iets ga instellen moet je al rebooten. Daarna is altijd mijn k*t vpn protocol naar de haaien en moet ik weer ff ghosten!
In ieder geval kun je kijken of er configuratie tips zijn te vinden, en ik weet dat een aantal XS4all''ers met ADSL zelf behoorlijk wat info op het ''Net hebben staan.
Zoek eens met Google of Vindex, als niemand hier je antwoord kan geven moet je het iets verder zoeken.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Verwijderd
Xs4all ADSL
Win2k
ICS
kan mailen vanaf server ook attachments
Kan alleen hele kleine mailtjes sturen vanaf clients, geen attachements....
Vet vaag
W2K past zelf aan maar dat doen W98 en aanverwanten niet.
Grtz,
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Verwijderd
En in hoeverre kan dit älleen de mail" beinvloeden...je packeges worden toch alleen wat ongelukkig ingedeelt met de niet optimale instellingen?? of zie ik dat verkeerd?
Explain to me plz
de combinatie win2Kserver + ICS + ADSL zorgt voor de problemen met het versturen van mail. Mail mag blijkbaar niet in gefragmenteerde packets verstuurd worden. Standaard sta je ingesteld op een MTU van 1500, wat te groot is. Door te pingen naar je mailserver met de "don''t fragment" flag aan kan je de grootst mogelijke size van een packet bepalen door te beginnen met 1500 en dan telkens 8 eraf. De maat die je dan vindt, plus de overhead (24 byte?) moet je instellen als maxMTU in je register. Dit is niet een waarde die je kan veranderen, je moet een nieuwe string op de juiste plek invoeren. Alles staat ook goed beschreven bij techbase van microsoft. (zoek op dsl, pptpoe en ICS)
Al met al best een lastig probleem.
Succes!
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
Heel veel nuttige informatie en op deze link (http://www.dslreports.com/front/drtcp.html) kan je een tooltje vinden wat de waardes in je registry aanpast.
Je kan met ping -f -l xxxx <server> kijken wat je maximale mtu mag zijn.
Begin eens bij 1372 en kijk of de DF wordt gezet. Zoniet dan een stapje hoger en weer proberen, net zo lang totdat DF wordt gezet. De voorlaatste moet je dan hebben (DF mag dus niet gezet worden)
W2K kan zelf kijken wat zijn MaxMTU mag zijn op dat moment. W98 enzo kunnen dat niet en moeten dus in de registry worden veranderd.
Grtz,
Verwijderd
1. Je kan wel gewoon vanaf je server mailen dus aan de omvang van de mailtjes zelf ligt het niet.
2. Probeer eens W98SE met ICS. Lukt dat wel? Zo ja, dan moet je je probleem in W2k zoeken.
Ik weet niet of het in Outlook ook zo is, maar in Outlook Express kan je een limiet in kilobytes opgeven waarboven de mailtjes moeten worden opgedeeld in kleinere stukken. Een mailtje van 1 MB wordt dan bv. verstuurd als vier mailtjes van 0,25 MB. Als je dit eens aanzet..?
Als je er niet uitkomt, kan je altijd nog een emailserver installeren. In W2k zit volgens mij standaard een emailserver. Je kan ook Exchange gebruiken of MDaemon. Nadeel is dat deze programma''s erg duur zijn. Mercury is een gratis mailserver, van de maker van Pegasus.
MDaemon: www.mdaemon.com
Mercury: www.download.com
Succes!
Bloed, zweet & koffie
Dat hij van de server kan mailen klopt ook want hij gebruikt W2K. Het is de VPN tunnel die je gebruikt die problemen geeft. W2K past zelf zijn MTU aan. W98 e.d. kunnen dat niet en bij deze OS''en zal je het dus zelf in de registry moeten opgeven wat de MaxMTU mag zijn.Op dinsdag 17 april 2001 12:25 schreef Vilenin het volgende:
Troubleshooting.
1. Je kan wel gewoon vanaf je server mailen dus aan de omvang van de mailtjes zelf ligt het niet.
2. Probeer eens W98SE met ICS. Lukt dat wel? Zo ja, dan moet je je probleem in W2k zoeken.
Succes!
ICS geeft zo wie zo vaker problemen dan enig ander softwarematige router. Als je een mailserver adviseerd waarom dan niet een mailserver, proxyserver en firewall in een zoals WinRoute ?
Grtz,
ik ben er tot op heden ook nog niet uit wat het probleem veroorzaakt... ik draai een nt4 server met 30 clients (win98). Het maakt ook niet uit of de clients win2000 worden .. het probleem blijft. Verder heb ik sygate draaien, en heb van sygate verschillende versies geprobeerd. Dat maakte overgins niet uit... Verder heb ik een router in het netwerk hangen... misschien dat hij het zou kunnen veroorzaken??
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
als je wilt weten hoe het moet... mail me dan ff op doggie1@zonnet.nl
ik heb de oplossing namelijk op mijn werk laten liggen...