[BC3] beetje vreemd geval met win bestanden delen..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59
Ik zit met 2 comps.. de ene computer heb alles ok. Je ziet gedeelde bestanden, kan alles heen en weer kopieeren etc..

Andere computer: Als ik op ''volledig netwerk'' klik, zegt ie ''kan netwerk niet doorzoeken. Kan geen toegang krijgen tot het netwerk.'' Als ik dan via computer zoeken naar die andere zoek, heeft zei die iets van ''geen rechten tot computer...''

Het vreemde is: ik heb alles geshared, volledig, geen pass.. Als ik iets multiplayer speel: no problemo.. printer ook geen problemen.. ik snap het niet meer! volgens mij is het iets heel simpels, maar ik zou het echt niet weten.. het is ooit goed geweest..

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zelfde domein (workgroup)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je ''s bij netwerkomgeving intypt in de adresbalk
\naam van de andere pc
dus bijv:
\pietje

vind hij ''m dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

weet je echt zeker dat er heen en weer gedeeld is? Dus allebei de harde schijven gedeeld?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders even de optie "zoeken" en dan "computer" gebruiken en dan de naam van de andere computer invullen. Dat wil nog wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

\ip werkt nog beter, dus \192.168.0.1 bijv.
Mocht dat ook niet werken kijk dan ff of er in de firewall (als je die gebruikt) iets fouts staat. Ik het namelijk ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb het zelfde probleem, Windows 2000 Server ziet alles op de Windows 2000 Prof pc, bestanden en printers, maar andersom is het ook hopeloos :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

heb je jezelf aangemeld bij windhoos (dus naam, evt. wachtwoord)? als je dat niet doet (bijv. op cancel klikt al ''ie er om vraagt), kun je je netwerkomgeving ook niet browsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Remi

Moo!

Ik heb dit probleem ook gehad mijn oplossing was supersimpel.
Zet het delen van de harde schijf die niet wordt gezien uit en daarna weer aan.

Meld ff als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
bij aanmelden -> auto (als je de eerste keer als je win draait op enter drukt als pass, vraagt ie het daarna nooit meer.. en netwerk met ''windows startup'' - niet met client voor ms netwerken - en hij vraagt ook niets meer.. (vreemde is.. als ik het op die manier doe, vraagt ie nu ook niet om een pass..). Unsharen en weer opnieuw delen had ook geen effect.. ik denk toch dat het iets is met rechten tot de computer.. :? wel rechten tot directe communicatie, maar niet voor bestanden uitwissellen :?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
firewall: laat alles van ip 192.168.0.2 door.. (kan op dit moment even niet aan klooien, comp staat bij ouders in de kamer en die slapen al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
kan het ook zijn dat win de andere comp ergens moet authorizen? nog nooit van zoiets gehoord, maar is eigenlijk het enige dat nog in me opkomt.. kan natuurlijk nog ns gaan klooien met hardware reinstalls enzo, maar das ook zo''n geklooi en het ''werkt'' wel.. Het moet gewoon een of andere vage instelling zijn.. reg???

tis trouwens 2x win98se.

Pagina: 1