[BC3] adsl via netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben na inmiddels meerdere verhalen gehoord te hebben over de eisen van een netwerk waar ADSL op moeten draaien, niet zeker wat ik het beste kan doen.
Ik wil ongeveer 10 computers laten draaien op een een ADSL comfort adres dus met een IP-adres. Ik zou zeggen HUB kopen en de boel aansluiten dit schijnt lastiger zijn dan ik dacht. Wie heeft hier ervaring mee????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:50
Je hebt dan een server nodig... met WinRoute erop bijvoorbeeld.

Alleen een Hub gaat niet werken...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb adsl met een netwerk erachter. Servertje met 2 NIC''s en Sygate of WinRoute. Repeater of Switch eraan en klaar is kees. Als je vragen hebt: icq 55875518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een netwerkje, via een router met ISDN aansluiten en een switch. Ik heb dus alleen nog een NIC nodig en mijn adsl verbinding, dan =finito???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 17:39 schreef mistraldk het volgende:
ik heb nu een netwerkje, via een router met ISDN aansluiten en een switch. Ik heb dus alleen nog een NIC nodig en mijn adsl verbinding, dan =finito???
Hier kan ik dus echt geen touw aanvast knopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

ADSL
Linux router
|
HUBJE
| | | | | | | | | |
en zo naar al de pc''s in je netwerk toe..

simpel. stevig snel en prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masevako
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07-2020
ADSL -> Router(linksys - Sercomm - cisco - 3com) -> 10/100Mbit hub...... klaar.

In geval van IP adressen die nodig zijn voor interne servers kan je gewoon de router laten door switchen naar een door jouw vanstgesteld IP!

P.S. ik heb hier de Sercomm router met Firewall werkt goed.. "5 pc''s"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan je ook 2 netwerk kaarten bij de ene die er al voor adsl in zit zetten, dus het internet over 2 kartjes tegerlijk delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een ethernet modem hebt kun je deze direct op een hub zetten en met z''n vieren (een fast adsl abo) delen.

Ik zelf deel het via een pentium 100 met twee netwerkkaarten en winroute lite en een 8 porrts switch over zeven pc''s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Hoe kan bij jou winroute wel werken met het vpn en bij mij niet? Zodra ik winroute installeer wordt mijn vpn vernaggeld en moet ik w2k opnieuw installen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan de modem direct in de uplink van een switch/hub proppen probleem is dat je maar 4 "ipadressen"/inlogprocedures krijgt.

Voor pc1 bv 10.0.0.138 pc1 pc2 10.0.0.138 pc2 etcetc. Er zitten dus router mogelijkheden in de modem zelf kijk maar eens op de xs4all site.

Als je echter meerdee compu aan wilt sluiten dan zul je dus een servertje moeten draaien.
Pagina: 1