Toon posts:

[BC3] netwerk snelheid probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier 2pc''s staan met allebei een realtek 10/100mbit kaart (via crosscable). (gewoon windows sharing)
Allebei de netwerk kaarten staan op 100-fullduplex
nu probleem:
Stel ik kopieer een film van de ene pc naar de ander, dan begint deze mooi met 5,5<>6,8 Mbyte/sec en halverwege het kopieren gaat de snelheid naar 750<>950 Kbyte/sec.:(
Al sleep ik dan een andere film in dezelfde directory(krijg ik 2 kopieer schermpjes) en cancel ik deze weer wordt de snelheid van de 1st film weer 5,5<>6,8 Mbyte/sec
Iemand oplossing zodat snelheid gewoon maximaal blijft?

alvast bedankt.:)
ps: ja ik heb search ook gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook wel es last van maar xou niet weten wat ik er tegen moet doen. Als ik echt films enzo moet sleur''n pleuren dan maak ik van 1tje een FTP servertje. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via FTP heb ik er ook last van!!
Netwerk kaarten/kabel zijn 100% goed
<edit>Owja Allebei de PC''s draaien WINME</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een crosskable kun je niet fullduplex hebben, maar halfduplex. Misschien is dat het. Hubje doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 04:18
Daar kopt dus ff niks van!
Met een crosskabel kan je perfect full-duplex doen, met een hub niet.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 17:45 schreef FatalError het volgende:
Daar kopt dus ff niks van!
Met een crosskabel kan je perfect full-duplex doen, met een hub niet.
WHAHAHA, met een hub niet?? Waarom branden er hier dan lampjes die fullduplex aangeven????? Volgens mij heb jij het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOG Sterker, met zowel een hub als crosskabel kun je 200MBit (ofwel 100 op Full Duplex)halen.
Mits je hub/switch het ondersteund, maar over het algemeen doen de meesten dan wel.

verder zou ik eens kijken op:
[topic=147663]

Daar staan nog wel wat ideeen/oplossingen over dit probleem.

DOEwIE, en suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het met een hub/switch kon wist ik, zo heb ik het hier namelijk draaien. Maar dat je met een crosskable fullduplex kan halen heb ik nog nooit gehoord. Maar goed, weer wat geleerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik moet de eerste hub die full-duplex kan nog zien. Technisch is het volgens mij hééél moeilijk (misschien zelfs onmogelijk) om een hub full-duplex te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmz.. Volgens mij zit je er toch ECHT naast dat hubs niet full duplex zijn.
''t verschil tussen een hub en een switch bv is dat een hub 10/100 Mbit over de beschikbare poorten deelt. dus bij 5 actieve personen houdt je 2/20Mbit per persoon over.

Bij een Switch maakt het niet uit hoeveel personen er aangesloten zitten, altijd 10/100Mbit.

Verder neem eens een kijkje op www.intel.com ''k heb nl. een 10Mbit INTEL hub en ik weet 100% zeker dat die FullDuplex is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan ook liggen aan het besturingsysteem:
we hebben hier nu 2x Win2K en 1gig data overpompen van de ene pc naar de andere gaat nu rete-snel in vergelijking met vroeger toen we beide Me draaiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
W2k is idd véééél sneller met pompen dan win9x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje zitten graven en tot nu toe ben ik er alleen achter dat een switch wel fullduplex is (heb ik zelf namelijk). Bij een hub/repeater begin ik nu toch mn twijfels te krijgen. Ook op de site van Intel kan ik er niks over vinden, 3com is ff onbereikbaar (het hub gedeelte dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tja... de meeste netwerkzooi zoals 3com en Intel is allemaal full duplex... Misschien bij die ouwe rotte hubs dat die het niet ondersteunen... :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00
Effe voor de duidelijkheid een hub kan nooit full duplex verbindingen ondersteunen. Als ie dat wel kan is het geen hub meer maar een switch. Ander voordeel van switches je heb geen colissions als je op full duplex werkt.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeap.. indeed..
Sorry, vandaag ook nog FF nagevraagd, en een hub KAN geloof ik wel FullDuplex zijn. Maar meesten zijn dit NIET. Zeker de iets oudere hub niet...
Over het algemeen zijn hubs dus idd Half Duplex.

Mijn excuses. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel interresant en informatief:)
maar is er nu een oplossing voor mijn probleem.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de crosskabel zelf gemaakt? Zoja, heb je alle 8 de aderen gebruikt? Want fullduplex gebruikt ze dus alle 8. En probeer eens half-duplex in plaats van full-duplex. Ook dan moet je de 5/6 megabyte/sec kunnen halen met kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ook full-duplex gebruikt 4 aderen (2 paren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad. Gelukkig gebruikt 100baseT4 wel 8 ader paren ;] Maar dat is hier niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 april 2001 23:55 schreef RainbowBears het volgende:
Is de crosskabel zelf gemaakt? Zoja, heb je alle 8 de aderen gebruikt? Want fullduplex gebruikt ze dus alle 8. En probeer eens half-duplex in plaats van full-duplex. Ook dan moet je de 5/6 megabyte/sec kunnen halen met kopieren.
Nee crosskabel is niet zelf gemaakt (zat bij mijn netwerk-kaart, hij is 8 aderig)
Pagina: 1