[BC3] TCP/IP chaining onder Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 11:59

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik ben bezig met een projectje voor school (HTS Informatica) om een TCP/IP netwerk-monitor te maken... Ik wil alle langskomende pakketjes op de Client met de software filteren en eventueel een aantal pakketjes eruit gooien. Dit moet gebeuren onder een Windows OS (in eerste instantie zou 98 prima zijn). Weet iemand goede informatiebronnen over hoe dat te doen op een Windows platform?
(programmeertaal bij voorkeur Delphi)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSDN Library. msdn.microsoft.com/default.asp

Daar is van de volledige winsock2 api documentatie te vinden. Als het goed is moet je met hooks wat doen. Dit kan uiteraard onder delphi ook gewoon, is misschien iets lastiger. Maaruhm, in C/C++ heb ik dit ook wel eens willen doen, maar nooit gelukt, ook nooit verder onderzocht enzo, dus als je een oplossing hebt?? please...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 11:59

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Tja, daar had ik ff niet aangedacht.. MSDN heeft natuurlijk wel de API-calls ervoor. In principe kun je die API-calls ook onder Delphi aanroepen...

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat het te makkelijk is om in dat protocol te rommelen... Je er kunt natuurlijk mooie ongewenste applicaties maken. Maar ik zal proberen het voor elkaar te krijgen. Als hetlukt hoor je het wel...

Cogito Ergo Credo