Toon posts:

[BC3] Pingen en internet delen op een NT netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NT Server met 3 netwerkkaarten. Een voor elke verdieping, waar weer een hub aanhangt, waar op de werkstations zijn aangesloten. DHCP loopt en alle stations krijgen een IP adres. Maar nou komt ie...
Ik kan vanaf een werkstation geen ander werkstation op een andere verdieping (netwerkkaart) pingen. Is er een instelling op de server die ik moet veranderen?
En ik heb een kabelmodem met een Cisco router. Hoe deel ik dit nou op het netwerk? Ik heb Winroute Pro, dus kan nog een kaart installeren en dan Winroute draaien, maar dan is die Cisco router overbodig toch. Maar als ik die router op een hub aansluit heeft maar een verdieping internet.
Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben je systeembeheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
Vinkje aanzetten bij IP forwarding (ip doorsturen) in je netwerktabs bij tcp/ip
daarnaast RIP voor tcp/ip installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:56
2 netwerkkaarten uit die NT Server trekken en wegsmijten.
Koop een switch voor in de plaats. Plug alle stekkers die voorheen in de netwerkkaarten zaten nu in de switch en knoop ook een touwtje tussen de NT Server en de switch.
Dan die router voor het internet in dezelfde switch steken en iedereen kan lekker surfen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niks aan de netwerk structuur veranderen.
Dat IP forwardingen had ik moeten weten.... stom.
Maar kan ik die router nou in een willekeurige hub steken zodat alle werkstations op internet kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
dat kan, maar je kan ook de router er tussen uit gooien en dan rechtstreeks aan de server.
Router is alleen makkelijker als je ISDN hebt of een Digistream/ADSL verbinding.
Pagina: 1