Toon posts:

[BC3] jullie geloven dit nooit ! chello dhcp release

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een linksys dhcp router ..... hiervoor had ik een slackware 7.1 routertje .. en ook al gaf ik met linux het ip vrij, de router kreeg geen nieuwe lease van chello. De router had dus de ontzettend kewle optie om het mac adres te klonen van de chello kaart uit de linux bak , waardoor alles ging werken, alleen nu zit iemand bij mij in de buurt met die linux server waarvan ik het mac adres in gebruik heb op net niet dhcp ( com21 ) gedeelte van chello. Maar wanneer hij ook op dhcp zal moeten dan zal dat best een probleem gaan geven als er 2x zelfde mac adres gebruikt word ben ik bang.
dus nu liet ik mijn router ip releasen en resett ik naar zijn default mac adres. maar hij krijgt dan GEEN nieuwe lease !! pas als ik het mac adress handmatig invoer dan werkt het weer maar dan wel met het gekopieerde mac adres .... dus hij zou dan logisch gezien niet goed releasen ???? vaaaaaaag

als iemand een optie weet om te releasen graag !!! oh ja ik zie bij de router dat ik een lease krijg van chello en dat die over 6 dagen op een x tijdstip verloopt , helpt het dan om de router dan uit te hebben staan en hem de volgende ochtend te laten booten met zijn default mac adres ? bij voorbaat dank !!!! :'( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Mijn ervaring is dat je een nieuw IP nummer alleen krijgt als je een ander MAC-adres geeft (dus een andere netwerkkaart).
Anders moet je de helpdesk bellen en vragen of ze je releasen.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad maar dat kon alleen op een bepaald tijdstip zeiden ze dus zou ik dan een tijd geen internet hebben 1 dag minimaal ... maar klopt het dat na 6 dagen dat ip zowieso gereleased wordt bij chello omdat dan de lease verloopt ? volgens mijn router duurt de lease 6 dagen tot een bepaald tijdstip

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Yup chello heeft kopeling met MAC-adres
een ander MAC-adres werkt nie. Waarom plug je
niet gewoon een nieuwe netwerk kaart in de andere doos. Of bel helpdesk en zeg dat je een nieuwe netwerk kaart hebt (oftewel ander MAC-adres). Tsja ff zonder pr0n. maar dat overleef je toch wel? :-).

Skill is when luck becomes a habit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

En ff over die lease tijd... Een gemiddelde router zal na het verstrijken van de lease-periode gewoon refreshen en hopla...daar is de nieuwe lease.. Dat doen die internetsharing tools (vb Sygate) ook gewoon zelf...

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik ben nog een behoorlijke newbie op die gebied. Maar ik had voor ik mijn netwerkje netjes had draaien, ook internet op verschillende pc nodig. Dus wat deed ik, ik rukte gewoon de kabel uit mijn pc, drukte hem in mijn laptoppie. ff ip +rest invullen in de laptop, en deed het altijd perfect hoor. Met verschillende putters met verschillende netwerkkaarten=mac-adressen ging perfect.

//kleinbeetje offtopic

een kabelmodem ( in mijn geval com 21 ) heeft toch zelf ook een mac-adres?
das toch het enige dat voor chello belangrijk is?

//kleinbeetje offtopic

p.s. Chello heeft hier alleen maar alles overgenomen van Centrale antenne inrichting Harderwijk die weer alles gecopieerd heeft van Gelrevision. En Chello heeft na 1.5jaar alleen maar de pop en smtp servers een andere naam gegeven. Zelfs de oude emaileddress werken nog(alliassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Afhankelijk van het Kabel Modem wat je van ze krijgt telt het mac adres van je netwerkkaart wel mee!
Met zo''n LAN city modem bv is niks te beginnen als je niet de "goede" netwerkkaart erbij hebt.
Dan moet je dus echt eerst bellen om het nieuwe MAC adres van je NIC door te geven..
Bij die com21 en Terayon modems kan je geloof ik wel direct van netwerkkaart wisselen als je het zooitje eerst maar even released..

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegt heb ik chello nooit vertelt van nieuwe netwerkkaarten ofso. Sterker nog ik heb een tijdje gewoon kabels zitten verwisselen dus meerder netwerkkaarten dooralkaar gebruikt ging allemaal prima met mijn com21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmm geen DHCP hiero, thank god >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Laatst online: 22:43
Gewoon even IPconfig /release doen en dan weer linken aan de andere netwerkkaart. Moet werken. Je hoeft echt de helpdesk niet te bellen of zo hoor!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DHCP-server van Chello is sowieso een zooitje...
Ik moet na een uurtje internetten REBOOTEN, anders krijg ik geen lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
volgens mij kijken kabelaars naar het mac adress van het modem niet van de router of netwerk kaart (bij com21 iig wel)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 13 april 2001 13:02 schreef 4of9 het volgende:
volgens mij kijken kabelaars naar het mac adress van het modem niet van de router of netwerk kaart (bij com21 iig wel)
Tja, en bij LANcity dus weer wel naar MAC van je NIC...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Nix
  • Laatst online: 03:25

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Voor zover ik weet:
LANcity + andere nic == reboot lancity modem == power uit/aan modem
Heeft bij mij altijd gewerkt.. *D

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

H''sum/a2000 niet, kon mooi bellen :(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Op vrijdag 13 april 2001 15:14 schreef B2000.5 het volgende:
Voor zover ik weet:
LANcity + andere nic == reboot lancity modem == power uit/aan modem
Heeft bij mij altijd gewerkt.. *D
Hier in zutphen gaat dat truukje ook gewoon op.. :7