[BC3] makkie of ....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuyungcow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02-2004

fuyungcow

Drinken en Roken is ook sport

Topicstarter
Wat kan je het beste doen om een hedendaagse notebook met fast ethernet win2k/nt aan te sluiten op een tokenring win95 netwerkje (als je dat netwerk mag noemen). Ik vraag me dus af wat voor hardware ev hubje daar voor nodig is of dat er een soort coax/rj45 omvomrkabeltjes bestaan??

Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tokenring... is dat niet dat gamepoort look al like aansluitinkje op sommige oude netwerkkaarten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Ethernet (802.3) werkt heel anders dan token-ring. met token-ring heb je geen last van collisions, met ethernet wel, ethernetsnelheden gaan hoger, etc etc etc. (er is nog wel meer, maar dat was je vraag niet) Maar wat ik ermee bedoel is dat je een router er tussen moet zetten die je ethernet signaal omzet naar tokenring. Je kunt van die echte speciale routers kopen, je kunt ook met windows NT en 2 NIC''s zoiets maken.

Maar om dit niet langer te maken, je hebt een router nodig om het ethernet om te zetten naar token-ring en andersom.

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 04:18
Laat maar..

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuyungcow

fuyungcow

Topicstarter
ja dat klopt, het is volgens mij antenne coax aansluiting, waar ik niet van wist dat ze daar pc''s mee aan elkaar knoopte. Ik heb ze overigens wel gezien op 10/100 kaarten. Nu dus voor het eerst dat ze ook gebruikt worden. Waarschijnlijk zou mijn voorgaande vraag makkelijker beantwoord kunnen worden als ik de juiste termen wist, maja dat is nu net het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuyungcow

fuyungcow

Topicstarter
Mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
Op woensdag 11 april 2001 22:50 schreef smvs het volgende:
tokenring... is dat niet dat gamepoort look al like aansluitinkje op sommige oude netwerkkaarten ??
DUH, ook gewoon rj45, en als je niet weet waar je over lult, hou dan je snavel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Tokenring is dus niet zomaar de coax aansluiting op een ethernetkaart he jongens! Dat is tenminste de conclusie die jullie eruit lijken te trekken... tokenRING is heel ander dan ethernet, en heeft ook een andere netwerkkaart nodig!

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Op woensdag 11 april 2001 23:13 schreef P5ycho het volgende:
Tokenring is dus niet zomaar de coax aansluiting op een ethernetkaart he jongens! Dat is tenminste de conclusie die jullie eruit lijken te trekken... tokenRING is heel ander dan ethernet, en heeft ook een andere netwerkkaart nodig!
Dat hoor je mij ook niet zeggen... ik geef alleen aan dat het 2 verschillende typen netwerken zijn die je niet zomaar aan elkaar knoopt. Je hebt ze allebei in diverse varianten, zowel coax als utp, etc...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
precies.... het is dus niet zo dat je ff een verloopje op een ethernet kaart steekt en tokenring functionaliteit hebt ofzo... dat het maar ff duidelijk is :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:50
hehe, je hebt minstens een bridge nodig :)
kostprijs: 1000,- piek voor een goedkoop ding.. 4 & 16Mbps (TR) en 10 & 100Mbps (Ethernet)
alles autosensing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Op woensdag 11 april 2001 23:06 schreef *snip* het volgende:

[..]

DUH, ook gewoon rj45, en als je niet weet waar je over lult, hou dan je snavel
dus niet
tokenring is heel wat ander dan rj45 / gamepoort (aui), etc.
ik weet niet hoe deze eruit zien maar er moeten 2 signalen vandaan komenin en uit)

meer weet ik zo niet
Dit apparaat kan verschillende aansluitingen hebben

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 01-03-2022 21:09 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Het die niet BNC? Of ben ik nu heel erg stom?

Mocht dat het geval zijn, dan is het laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik kan waarscijnlijknog wel aan tokenring NIC''s komen. zowel pcmcia als pci. @ jaar geleden een kantoor pand van alle TR spullen ontdaan..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 22:50 schreef smvs het volgende:
neej, da''s da AUI interface, wordt gebruikt om zo''n kaartje op een fiber aan te sluiten e.d., gewoon om een andere interface te gebruiken dan er op die kaart zit.
Je kan er ook andere dingen mee doen, maar da''s echt voor da die-hard tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als de koppeling echt wil, kun je het beste, zoals Whizzer suggereert, een simpel NT-systeempje bouwen met een Ethernet- en een Tokenring-kaart. Op dit moment worden zoveel TR-netwerken ontmanteld dat er een overdaad aan TR-kaarten op de 2ehands markt beschikbaar zijn.

Er bestaan ook Ethernet-TokenRing-bridges, maar die zijn nogal prijzig, vergen meer ervaring met beide netwerk-technologieen en hebben wat beperkingen.

Even wat technische aanvullingen :

10 Mbps Ethernet kom je (naast exoten zoals glasvezel) tegen in :
10Base-T : de tegenwoordig gebruikelijke UTP-kabels met RJ-45-stekkertjes.
10Base-2 : de dunne coax-kabel met een antenne-connector.
10Base-5 : de dikke coax-kabel met extrne transceivers die je aansluit met een DIX-connector, en die lijkt sterk op een vrouwtje-DB-15-connector (het formaat van een joystick-aansluiting), maar dan met een schuif-vergrendeling i.p.v. schroef-vergrendeling.

TokenRing komt in 4 Mpbs en 16 Mbps voor (en er is ook 100 Mbps ontwikkeld, maar dat is echt zeldzaam), en in 2 connector-vormen (naast exoten zoals glasvezel) :
ICS (IBM cabling system) : dikke STP-kabel met aan de MAU-kant (de MAU is het TR-equivalent van een hub) een dikke vierkante connector en aan de controller-kant een vrouwtje-DB9-connector (kleine maat seriele poort).
ACS (Advanced Cabling System) : de vertrouwde UTP-kabel met RJ-45-connectoren.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik weet idd niet waarover ik lul daarom vraag ik het ook eikeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuyungcow

fuyungcow

Topicstarter
mv de jong en alle andere erg bedankt voor uw reacties. Ik heb weer een heleboel geleerd over mogelijkheden met tokenring en ethernet, maar er schiet mij plots een betere en goedkopere manier te binnen aangezien het om drie werkplekken gaat. Dit had ik misschien moeten vermelden, maar mij lijkt nog beter om de token ring te vervangen voor een ethernet netwerkje Goedkope kaartjes er in en hubje ofzo. Meer performance denk. Of heeft er iemand spullen voor een weggeef prijssie waarmee die labtop op het bestaande token ring gebeuren kan worden geknikkerd?

Groetjes Fu-yung die de schrik heeft van Bridge prijzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuyungcow

fuyungcow

Topicstarter
wat kost me dan zo''n nic hoe ziet het er uit en hoe komt het dan eventueel op Texel?
Op donderdag 12 april 2001 01:22 schreef peterkps het volgende:
Ik kan waarscijnlijknog wel aan tokenring NIC''s komen. zowel pcmcia als pci. @ jaar geleden een kantoor pand van alle TR spullen ontdaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

zzz

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Pagina: 1