Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn........
Maar om dit niet langer te maken, je hebt een router nodig om het ethernet om te zetten naar token-ring en andersom.
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
If it ain't broken, tweak it!
DUH, ook gewoon rj45, en als je niet weet waar je over lult, hou dan je snavelOp woensdag 11 april 2001 22:50 schreef smvs het volgende:
tokenring... is dat niet dat gamepoort look al like aansluitinkje op sommige oude netwerkkaarten ??
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Dat hoor je mij ook niet zeggen... ik geef alleen aan dat het 2 verschillende typen netwerken zijn die je niet zomaar aan elkaar knoopt. Je hebt ze allebei in diverse varianten, zowel coax als utp, etc...Op woensdag 11 april 2001 23:13 schreef P5ycho het volgende:
Tokenring is dus niet zomaar de coax aansluiting op een ethernetkaart he jongens! Dat is tenminste de conclusie die jullie eruit lijken te trekken... tokenRING is heel ander dan ethernet, en heeft ook een andere netwerkkaart nodig!
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
kostprijs: 1000,- piek voor een goedkoop ding.. 4 & 16Mbps (TR) en 10 & 100Mbps (Ethernet)
alles autosensing
dus nietOp woensdag 11 april 2001 23:06 schreef *snip* het volgende:
[..]
DUH, ook gewoon rj45, en als je niet weet waar je over lult, hou dan je snavel
tokenring is heel wat ander dan rj45 / gamepoort (aui), etc.
ik weet niet hoe deze eruit zien maar er moeten 2 signalen vandaan komenin en uit)
meer weet ik zo niet
Dit apparaat kan verschillende aansluitingen hebben
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 01-03-2022 21:09 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]
if broken it is, fix it you should
Mocht dat het geval zijn, dan is het laat
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
neej, da''s da AUI interface, wordt gebruikt om zo''n kaartje op een fiber aan te sluiten e.d., gewoon om een andere interface te gebruiken dan er op die kaart zit.Op woensdag 11 april 2001 22:50 schreef smvs het volgende:
tokenring... is dat niet dat gamepoort look al like aansluitinkje op sommige oude netwerkkaarten ??
Je kan er ook andere dingen mee doen, maar da''s echt voor da die-hard tweaker.
Er bestaan ook Ethernet-TokenRing-bridges, maar die zijn nogal prijzig, vergen meer ervaring met beide netwerk-technologieen en hebben wat beperkingen.
Even wat technische aanvullingen :
10 Mbps Ethernet kom je (naast exoten zoals glasvezel) tegen in :
10Base-T : de tegenwoordig gebruikelijke UTP-kabels met RJ-45-stekkertjes.
10Base-2 : de dunne coax-kabel met een antenne-connector.
10Base-5 : de dikke coax-kabel met extrne transceivers die je aansluit met een DIX-connector, en die lijkt sterk op een vrouwtje-DB-15-connector (het formaat van een joystick-aansluiting), maar dan met een schuif-vergrendeling i.p.v. schroef-vergrendeling.
TokenRing komt in 4 Mpbs en 16 Mbps voor (en er is ook 100 Mbps ontwikkeld, maar dat is echt zeldzaam), en in 2 connector-vormen (naast exoten zoals glasvezel) :
ICS (IBM cabling system) : dikke STP-kabel met aan de MAU-kant (de MAU is het TR-equivalent van een hub) een dikke vierkante connector en aan de controller-kant een vrouwtje-DB9-connector (kleine maat seriele poort).
ACS (Advanced Cabling System) : de vertrouwde UTP-kabel met RJ-45-connectoren.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
ik weet idd niet waarover ik lul daarom vraag ik het ook eikeltjetokenring... is dat niet dat gamepoort look al like aansluitinkje op sommige oude netwerkkaarten ??
Groetjes Fu-yung die de schrik heeft van Bridge prijzen....
Op donderdag 12 april 2001 01:22 schreef peterkps het volgende:
Ik kan waarscijnlijknog wel aan tokenring NIC''s komen. zowel pcmcia als pci. @ jaar geleden een kantoor pand van alle TR spullen ontdaan..
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]