heb je wel iets gedeeld op die computers anders zien ze elkaar sowieso niet.
Eindelijk werkt het allemaal en ik kan als een speer internetten op de 2e pc. Ze pingen elkaar helemaal wezeloos dus dat is het niet.
Het probleem is hetvolgende.
Server = win2k pro
client = win98 se
Crossover cable (thnx voor de hulp van hier!)
Internet doet het prima, alleen kunnen ze elkaar niet vinden in het lokale netwerk.
Echter als ik win98se ook op de server doe (dubbele install met bootmanager) dan vinden
ze elkaar wel in het lokale netwerk. Internetten gaat dan een stukkie langzamer, maar dat komt omdat win98 vervuild is.
Welke instellingen moeten waar (in win2k)zodat ze elkaar ook in het lokale netwerk kunnen zien?
Thnx in advance,
CD
Het probleem is hetvolgende.
Server = win2k pro
client = win98 se
Crossover cable (thnx voor de hulp van hier!)
Internet doet het prima, alleen kunnen ze elkaar niet vinden in het lokale netwerk.
Echter als ik win98se ook op de server doe (dubbele install met bootmanager) dan vinden
ze elkaar wel in het lokale netwerk. Internetten gaat dan een stukkie langzamer, maar dat komt omdat win98 vervuild is.
Welke instellingen moeten waar (in win2k)zodat ze elkaar ook in het lokale netwerk kunnen zien?
Thnx in advance,
CD
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
gast account moet ff worden aangezet bij beheer/gebruikers op de win2k server.