[BC3] Hub, switch of switching hub???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 21:11
Heb ik dit goed?

Hub - stuurt elke packetje naar elke (aangelosten) poort zonder er ook maar iets aan te doen.

Switch - stuurt een packetje alleen naar de poort waar het voor bestemd is, zorgt dat er geen collisions komen, etc

Maar wat is dan een switching hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het geld er voor over hebt, koop dan een switch die is namelijk sneller als een hub. Er idd een hub stuurt het naar iedereen en een switch alleen naar de gene waar het naar toe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 21:11
Ja, oke, dat snap ik.

Maar wat is nu een switching hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switching HUB kan een apart LAN maken voor aangesloten 10 Mbit en 100 Mbit kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03
Een switching hub wil niet meer zeggen dat het een hub is die op 2 snelheden kan werken, 10 en 100 Mb. Dus auto sensing op zijn poorten is. Dus het blijft gewoon een hub, maar kan beide snelheden aan !!

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:36
Op woensdag 11 april 2001 19:29 schreef Sanjuro het volgende:
Maar wat is dan een switching hub?
Een hub die tussen 10/100Mbit switched, maar dus nog steeds het principe van een hub

Je hebt nu alleen gewoon een 100Mbit netwerk tussen de pc''s met 100Mbit en een pc met 10Mbit schakelt er op 10Mbit tussen, zodat niet meteen het hele netwerk op 10Mbit draait

btw 3Com noemt het een Dualspeed hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:14
Nou jongens, hier klopt geen ruck van. Een switched hub switched niet alleen van 10 naar 100 of andersom maar hij kijkt ook naar welke comp die de data stuurt. Dus als je 4 comps hebt op een switched hub. Dan kan je tegelijkertijd van comp 1 naar 2 wat sturen, en van 3 naar 4. Als je een normale hub hebt dan kan dat niet dan zal 1 van de 2 datatransmissies overnieuw moeten.

dus in feite is een switched hub ook een switch.

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:15
dus je kunt met een normale hub maar maximaal met 2 pc,s wat naar elkaar sturen ?

dacht het toch niet !

daar klopt geen RUCK van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Laatst online: 29-09 08:44

wiewatwaar

whatever

Ik ben bang dat switching hub zowel een switch als een hub kan zijn. Ben in handleidingen die term voor beide variaties tegengekomen. Overtuig jezelf er dus van wat je koopt aan de hand van de spec''s en handleidingen

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hub:
als PC1 naar PC2 stuurt, gaat dit via volledige snelheid.
als PC3 naar PC4 TEGELIJK iets stuurt zullen beide transmissies op halve snelheid lopen.

Bij een switch is dit niet zo: deze twee transmissies zullen op volledige snelheid lopen.

Een switching hub is volgens mij een hub die zowel 10Mbit als 100Mbit aan kan. Het principe van HUB blijft gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
volgens mij:

hub: 1 botsingsdomein
switch: elke port eigen botsingsdomein
switching hub poorten > botsingsdomein

dus eigenlijk meerdere hubs aan een switch

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Een hub:
als PC1 naar PC2 stuurt, gaat dit via volledige snelheid.
als PC3 naar PC4 TEGELIJK iets stuurt zullen beide transmissies op halve snelheid lopen.

Bij een switched hub gaan ze dan voor de volle snelheid en niet de halve, en bij een normale hub kan dit dus ook niet een halve snelheid krijgen, hij kan niet 2 keer data door dat draatje sturen, je krijgt dus te maken met collisions en dan wacht ze ff waarna ze weer kunnen zenden

Bij een switch is dit niet zo: deze twee transmissies zullen op volledige snelheid lopen.

Ben ik het meeeens

Een switching hub is volgens mij een hub die zowel 10Mbit als 100Mbit aan kan. Het principe van HUB blijft gelden

Ben ik het dus niet meeeens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Op woensdag 11 april 2001 19:51 schreef kieskes het volgende:
dus je kunt met een normale hub maar maximaal met 2 pc,s wat naar elkaar sturen ?

dacht het toch niet !

daar klopt geen RUCK van ;)
Dit bedoel ik dus niet, bij een normale hub krijg je dan een wacht stand. En dan gaat de 2e datatransfer ff iets later. Dus als je een hub hebt dan gooit die alle data naar alle computers, als je een switched hub hebt dan gooit die het naar degene waar die voor bestemd is. En dan kan je tegelijkertijd voor de volle snelheid met andere computers data sturen. Dus niet met die 2 die bezig zijn met ontbanvan en sturen. Als die data krijgen of willen sturen dan wachten die ff. Dit wachten duurt echt fuking kort. Iets van een tiende seconde....

Wie al die troep die ik hier schrijf niet wilt geloven, kan de pot op. Ben hier niet voor niks voor aan het studeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 15:50
Op woensdag 11 april 2001 20:37 schreef elgringo het volgende:
volgens mij:

hub: 1 botsingsdomein
switch: elke port eigen botsingsdomein
switching hub poorten > botsingsdomein

dus eigenlijk meerdere hubs aan een switch
zo is het!

effe nogmaals mijn mening hierover (en deze is de enige juiste btw.. (ga niet in discussie zonder een search te doen op me nick hier in NT en alle discussies over hubs vs switches door te lezen waar ik verwoed poog mensen te overtuigen van het verschil tss switch en hub!) :)

hub: data die verzonden wordt wordt gewoon richting ALLE poorten tegelijk gestuurd, resultaat hiervan is dat alle poorten dan tijdelijk niks kunnen doen.

switch: gaat de verbinding leggen tussen 25 poorten, bij transfer gaan dus enkel die poorten bezet zijn.. al de andere poorten kunnen op hun eige datapad ongestoord verder werken. (veel performanter dus)

switchign hub: opzettelijk misleidende benaming verzonnen door een paar (erg goeie) eikels van marketingmensen. Mensen zien het woord switch staan en denken dus onmiddelijk dat het beter is dan een gewone hub.. is het ook wel maar is verrevan even goed als een switch en dat denken veel mensen meteen ook wel.
Meestal bedoelt men gewoon een HUB met een switch tussen het 10 en 100Mbps segment (dual speed hub dus).
Een switching hub kan dus TEGELIJK een aantal poorten 10 Mbps en een aantal 100 Mbps sturen (en gewone dualspeed hub = in theorie allemaal 10 OF allemaal 100)
Alle dual speed hubs tegenwoordig zijn er met gemengde snelheden, dus je begrijpt waarom dit gewoon goeie marketing is.

Logisch voorgestelt bestaat een switching hub uit 2 gewone hubs die verbonden worden met een 2 poortsswitch. 1 van die logische hubs gaat dan 10Mbps de andere 100Mbps.

Indien het nog niet helemaal duidelijk mocht wezen.. geef gilletje met je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
poohbeer, dit probeer ik dus al de hele tijd uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Een switching hub is geen switch! De naam zegt het al, het is een hub. Wat ie precies doet, dat weet niemand (net zoals niemand weet wat NT betekent).
Koop gewoon een switch, zijn wel iets duurder maar werken veel sneller.

En een switching hub mag dan wel op een switch lijken doordat ie ook niet klakkeloos pakketjes zend, hij zal nooit full-duplex zijn en dat is een switch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op woensdag 11 april 2001 23:56 schreef Genotix het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Wat is jouw probleem:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Op donderdag 12 april 2001 00:07 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Ik lees net dat de ns gaat staken. ;)
(Jij bent het probleem, natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 00:07 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Je komt met je kont van achteren!!
Als je nou is een keer een fatsoenlijk antwoord/vraag zou geven en zeker niet zoiets als dit. Zou men zich minder aan je irriteren
nit zo tof

Sebastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Laatst online: 10:21
NT = New Technolgy ?

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Joto heeft gelijk. Hier kan je niet over twisten.

Om weer ff ontoppic te komen. Als je van plan bent om een thuis netwerkje inelkaar te breien, doe het dan gewoon met een hub. Die Switched hub is dan wel iets sneller, maar hij is het geld niet waard. Als je over een bedrijf praat is het natuurlijk andere koek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op woensdag 11 april 2001 23:45 schreef FlamerX het volgende:
.........(net zoals niemand weet wat NT)betekent)........
als je NT windowsNT bedoelt,
New Technologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genotix:

Wat is volgens jou het voordeel van het switch t.o.v. een switching hub?

Geldt voor switching hubs nu wel/niet dat de bandbreedte gedeeld moet worden (waar dit bij switches dus niet het geval schijnt te zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Om te muggeziften zeker. Ik bedenk vandaag op de dag wel een antwoord. Ga lekker slapen.

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op donderdag 12 april 2001 00:14 schreef Genotix het volgende:
Joto heeft gelijk. Hier kan je niet over twisten.

Om weer ff ontoppic te komen. Als je van plan bent om een thuis netwerkje inelkaar te breien, doe het dan gewoon met een hub. Die Switched hub is dan wel iets sneller, maar hij is het geld niet waard. Als je over een bedrijf praat is het natuurlijk andere koek. ;)
switching hub gaat geen jota sneller wezen aangezien 99% van de users thuis toch allemaal met dezelfde (snelheid) NIC''s zit.

Nwman: zoals ik al zei: bekijk een switching hub als 2 hubs gelinked door een 2 ports switch.
alle 10 Mbps poorten delen hun bandbreedte en alle 100Mbps poorten ook. 10Mbps poorten moeten NIET delen met 100Mbps poorten, daar staat namelijk die switch tussen.

om het simpel te houden: koop een goedkope switch.. is z''n geld zeker waard als je iets meer gaat doen dan i''neten en spelletjes of met meer dan 3 personen tegelijk bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op donderdag 12 april 2001 00:12 schreef Sebatech het volgende:

[..]

Je komt met je kont van achteren!!
Als je nou is een keer een fatsoenlijk antwoord/vraag zou geven en zeker niet zoiets als dit. Zou men zich minder aan je irriteren
nit zo tof

Sebastiaan
Was niet mijn probleem...hij post hem gewoon 4 keer achter elkaar :(
Maar ik ben de kwaadste niet en zal hem wel laten vernietigen.
En die AAAAH reactie, die is normaal! Stelletje eikels... bekijken jullie het maar met je hub/switching hub/kontenaaierij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Laatst online: 10:21
Neem meestal een Hub,
alleen hoger in het netwerk switches, zodat je een soort sub-netten maakt.
meestal voldoet een hub goed, een switching hub als in 10/100 is handig als je een gemengt netwerk hebt.
Gebruik een switch ,
* als je geld over hebt
* veel heavy user hebt, met vaak gelijktijdige data stromen.
* een koopje kan vinden
* als je wilt patsen dat je switch hebt B-)

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
en paint is veel te onhandig om simpele sketches te maken, anders maakte ik er een tekeningetje bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Iedereen spreekt elkaar tegen. En ik blijf erbij dat ik het goed heb. Dus jongens de ballen, want dit gaat toch nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op donderdag 12 april 2001 00:34 schreef Genotix het volgende:
Iedereen spreekt elkaar tegen. En ik blijf erbij dat ik het goed heb. Dus jongens de ballen, want dit gaat toch nergens meer over.
Je hebt ook gelijk, enige wat een hub nie kan is full-duplex. En ja hij is duurder, maar 249 voor een 8 poorts 10/100 switch vindt ik nog wel meevallen.
Mzzl en slaap ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
dank, slaapze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor nogal wat mensen hier klagen over het punt dat switches aanzienlijk duurder zouden zijn dan hubs.

Mycom heeft in elk geval sinds kort switches in het assortiment die slechts iets van 2 tientjes duurder zijn dan een dual speed hub met evenveel poorten.

/me baalt dan ook als een stekker dat hij recentelijk nog een dual speed hub had gehaald. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Een switching hub is een hub die poorten kan verdelen over 2 of meer groepen. Deze groepen onderling gedragen zich als gescheiden collision domains (hubs). Het doel hiervan is meerdere netwerken aan te leggen binnen een apparaat. Dit is van voor dat VLANs bekend werden. Of die groepen binnen het apparaat met elkaar kunnen communiceren hangt van het apparaat af. Sommige hadden intern een bridge/switch/router, anderen hadden dit extern nodig.

Volgens die definitie zijn 10/100 hubs, met of zonder switch, dus switching hubs. De snelheid van beide groepen (10 en 100) is niet relevant.

Overigens worden 10/100 hubs in het bedrijfsleven meestal niet als switching hubs gezien, juist omdat het doel van de scheiding niet het uit elkaar houden van meerdere netwerken is.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:56
OK, je hebt dus een switch, een hub en een switching hub.
Nu is de grote vraag...
Bestaat er dan ook een "hubbing switch" :? >:)

Of is dat dan hetzelfde als een "switching hub". :?
>:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 00:13 schreef Joto het volgende:
NT = New Technolgy ?
volgens mij was het NT= Neandertealer Technology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op donderdag 12 april 2001 10:54 schreef elmo22 het volgende:

[..]

volgens mij was het NT= Neandertealer Technology
Dat bedoel ik nou. Het kan ook Nijlpaard Trekken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op donderdag 12 april 2001 00:34 schreef Genotix het volgende:
genotix: om niet te zeggen dat je absoluut ongelijk hebt zal''k maar zeggen dat je HEEL erg verwarrend bent.
Lees ijdod''s post eenkeer, die''s namelijk helemaal JUIST.

Op GoT betekend NT ''Network Troubleshooting'' btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NT=Niet Teharden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 14:58
Toen NT geintroduceerd werd riep IBM dat het Nice Try betekende, MS zei vervolgens dat OS/2 dus eigenlijk maar een half operating system was.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 21:13 schreef Bart-01 het volgende:
Toen NT geintroduceerd werd riep IBM dat het Nice Try betekende, MS zei vervolgens dat OS/2 dus eigenlijk maar een half operating system was.
die is leuk :) nice try and 1/2 os haha
Pagina: 1