Op woensdag 11 april 2001 20:37 schreef elgringo het volgende:
volgens mij:
hub: 1 botsingsdomein
switch: elke port eigen botsingsdomein
switching hub poorten > botsingsdomein
dus eigenlijk meerdere hubs aan een switch
zo is het!
effe nogmaals mijn mening hierover (en deze is de enige juiste btw.. (ga niet in discussie zonder een search te doen op me nick hier in NT en alle discussies over hubs vs switches door te lezen waar ik verwoed poog mensen te overtuigen van het verschil tss switch en hub!)
hub: data die verzonden wordt wordt gewoon richting ALLE poorten tegelijk gestuurd, resultaat hiervan is dat alle poorten dan tijdelijk niks kunnen doen.
switch: gaat de verbinding leggen tussen 25 poorten, bij transfer gaan dus enkel die poorten bezet zijn.. al de andere poorten kunnen op hun eige datapad ongestoord verder werken. (veel performanter dus)
switchign hub: opzettelijk misleidende benaming verzonnen door een paar (erg goeie) eikels van marketingmensen. Mensen zien het woord switch staan en denken dus onmiddelijk dat het beter is dan een gewone hub.. is het ook wel maar is verrevan even goed als een switch en dat denken veel mensen meteen ook wel.
Meestal bedoelt men gewoon een HUB met een switch tussen het 10 en 100Mbps segment (dual speed hub dus).
Een switching hub kan dus TEGELIJK een aantal poorten 10 Mbps en een aantal 100 Mbps sturen (en gewone dualspeed hub = in theorie allemaal 10 OF allemaal 100)
Alle dual speed hubs tegenwoordig zijn er met gemengde snelheden, dus je begrijpt waarom dit gewoon goeie marketing is.
Logisch voorgestelt bestaat een switching hub uit 2 gewone hubs die verbonden worden met een 2 poortsswitch. 1 van die logische hubs gaat dan 10Mbps de andere 100Mbps.
Indien het nog niet helemaal duidelijk mocht wezen.. geef gilletje met je vraag