Toon posts:

[BC3] connection failed - ping ''verdwijnt''

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
noot: heb dit bericht ook gepost in ''spielerij'', maar bij nader inzien meer een probleem voor de echte netwerk guru''s

--------------------------------------

tijdens online UT game verdwijnt connectie (kan dus eerst wel spelen). soms na 5 minuten, soms na 1 1/2 uur. ik gebruik patch 4.36, en een aantal mods (Bonuspacks, SF, TO).
ik heb een externe ISDN aansluiting (Fritz USB 2.0). ik heb 2 USB kabels, 2 netwerkkabels, 1 PC en 1 laptop, 2 providers (uunet en zonnet) geprobeerd.

op mijn PC (winME) gaan alle lampjes op de ISDN kaart uit (USB, D, B1,B2). rebooten resulteert in een ''vastloper''

op mijn laptop (win2Kas) via connection sharing (ik game op de PC), blijven de lampjes aan, icoontje van dial-up ook (tijd blijft keurig netjes doorlopen), alleen gaan en komen geen bytes meer binnen. rebooten resulteert in het oneindig wachten op afsluiten van connecties.

browsen, internet radio of wat ik verder probeer zorgt voor geen problemen.

in een COMMAND/CMD box pingen werkt voor de ''connection failed'' wel, daarna niet meer. het lijkt erop dat ik om de een of andere vage reden iets van het TCP/IP protocol kwijtraak (door UT?)

... wie-o-wie?

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Klopt het als ik stel dat na een willekeurige periode je ISDN lijn de geest geeft? Dat lijkt er namelijk te gebeuren, gezien de LED status van de ISDN adapter.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat lijkt wel te kloppen als ik mijn ISDN ding aansluit op mijn PC inderdaad.

maar als ik via mijn laptop game (via een soort router), blijft de verbinding wel bestaan. EN... wat ik net probeerde, ik kan niet meer naar buiten pingen, maar WEL naar mijn PC - dus de TCP/IP laag doet het blijkbaar nog wel ''gedeeltelijk''

--DXSL snapt er steeds minder van