Toon posts:

[BC3] Welke router werkt met MXStream?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik de Edimax Router niet geïnstalleerd krijg heb ik de volgende vraag:

Welke router werkt zeker met MXStream samen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 00:24
elke router lijkt me...

Maar als je nog moet klooien met dat dubbele inloggeshit, dan kun je het wel vergeten :(
(werkt met geen enkele router..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dashboard is weg maar het schijnt dat niet alle routers PPTP ondersteunen of zoiets dus vandaar ook mijn vraag of er mensen zijn die een router hebben die werkt met MXStream en welke dit dus is zodat ik die aan kan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Alle met PC''s met NT4/W2K WKS of SVR. Je stopt ere twee Nic''s in een met ip 10.0.0.138 en de ander met het ip van je lan en je ben bijna klaar. Zet Ip routing aan en je heb een router. In dien je toch een pc teveel heb installeer dan gelijk een poxyserver scheelt veel en werkt goed.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ook is je proxyserver gelijk je vuurmuurtje ingeval je nooit offline gaat. Alle aanvragen naar het internet worden gedaan door de proxyserver en niet door je PC op het lan. Om het nog veiliger te maken kan je ook je proxy in een ander domein zetten en een enkelzijdige trust aan leggen naar het (andere lan) domein). Dus de proxy(domein vertrouwt het "LaN" maar het Lan vertrouwt de proxy voor geen meter. Alles kom wel door (internet pagina''s request vanaf een client) omdat alle aanvragen wel beantwoordt worden door de proxy. Veel plezier.. :) :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:04
als het goed is ben je je NAT-ip (10.XXX.XXX.XX) vandaag kwijtgeraakt

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de info maar dit is niet de vraag .. welke hardware-router werkt er met MXStream .. maakt me niet uit wat ie kost als hij het maar doet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Zoals al eerder gezegd is, een router die PPTP ondersteunt.

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat in ieder geval niet werkt is de SMC 7008BR
Cable/DSL router, dit ding kan namelijk geen pptp tunnel opzetten naar de ASDL-modem.
Het staat wel op de doos dat hij dit kan, dit is echter niet het geval.
Ook niet na het updaten van de firmware, wat hij wel kan is pptp doorlaten en dan ik het mogelijk om vanaf 1 client een pptp op te zetten naar het modem, aleen hiervoor koop je geen router.
Heb al contact gehad met de importeur van dit bakkie maar die weten er echt helemaal niets van.
Mij advies is dus om te gaan kijken naar bijv de Xyzel 310 prestige dit apparaat kan het allemaal wel, hij is echter ook weer een stukje duurder (1200) ofzo.

PS. als iemand andre ervaringen heeft het de SMC en Mxstream hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op woensdag 11 april 2001 17:54 schreef MGSNK het volgende:
als het goed is ben je je NAT-ip (10.XXX.XXX.XX) vandaag kwijtgeraakt
Hoezo vandaag kwijt geraakt?:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Eeej,
Zoek met google

ff naar xrouter, dat is een router die geschikt is voor kabel/adsl en is niet (te)duur.

Gr:):)tZZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
Cisco, wel duur, maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linksys routers befsr11 www.mr-at.nl 450 piek cable/dsl router ondersteunt pppoE inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de LinkSys gaat niet werken, omdat hij alleen PPPoE ondersteund en geen PPTP.
Als je een router zoekt voor MXstream dan dus ook geen Linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij heeft nog een optie in de nieuwste firmware !! ppoe en ras ... weet niet wat ras inhoudt maar wie weet dat dat dan wel werkt ?? maar dat ppoe staat voor point to point protocol over ethernet ... dat is toch hetzelfde als dat pptp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus beter gesteld is de vraag:
Welke protocollen moet de (adsl) router zo-ie-zo ondersteunen om direct te kunnen werken ipv het MXStream kastje.

Over Zyxel heb ik gehoord dat je het MxStream kastje in de hoek kan gooien en bijvoorbeeld een Zyxel 310 (en 316 met geintergreerd Wireless Lan) kan nemen.
Ben benieuwd wie daar ervaringen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga die mannen van xs4all wel eens mailen die weten dat vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
De Vigor router serie is getest met MXStream en deze werkt als een trein, standaard PPTP ondersteuning!

www.atstore.nl

Hopelijk maak ik hier een aantal mensen gelukkig mee .. ik heb wat lopen stumperen met diverse routers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo''n router is echter wel een beetje duur in vergelijking met een tweedehands pentiumpje en twee netwerkkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 22:50 schreef Darkman het volgende:
hij heeft nog een optie in de nieuwste firmware !! ppoe en ras ... weet niet wat ras inhoudt maar wie weet dat dat dan wel werkt ?? maar dat ppoe staat voor point to point protocol over ethernet ... dat is toch hetzelfde als dat pptp :?
Nou, volgens mij zijn PPPoE en PPPTP toch echt 2 heel verschillenden dingen.
PPPoE staat voor PPP over Ethernet, net zoiets als je dial-up met modem, maar dan over je netwerkkaart.
PPPTP is iets heel anders dacht ik, weet alleen niet zo uit me hoofd hoe de definitie hiervan ook al weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

vanwegen

-:|:-

Kep net de Vigor2200 gekocht, en ik moet zeggen ik kan niet wachten tot ie hier is, mooi man met ISDN backup ingebouwd in de router, nu nog even XS4all er van overtuigen dat ze 2 MX records aanmaken Voor m''n inbel IP en M''n adsl IP

En toen was m'n signature weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 17:23 schreef yiry het volgende:
Aangezien ik de Edimax Router niet geïnstalleerd krijg heb ik de volgende vraag:

Welke router werkt zeker met MXStream samen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Stef
Cisco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel ZyXel''s die dit kunnen..:
Sjek:
http://www.zyxel.nl/support/router.php?show=MXStream
Pagina: 1