Toon posts:

[BC3] internet via netwerk: nu weer eens wat anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een niet standaard probleem met internetten via een netwerk. Over het algemeen hoor je altijd mensen klagen over het feit dat ze de clients niet op het internet krijgen, maar ik heb precies het tegenovergestelde ...

3 computers in een netwerk:

PC1 (server) Win2k Pro:
@Home-netwerkkaart -> automatisch IP etc
lokaal-netwerkkaart:
IP: 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
Winroute 4.1 (build 24) met NAT ingeschakeld.

PC2 & PC3 (clients) Win98
IP''s: 192.168.0.2 en 192.168.0.3
subnet: 255.255.255.0
DSN: kweenie (2 DSN''s van @Home ingevuld)
Gateway: 192.168.0.1

Nu mijn probleem. Het probleem is dus niet dat de clients niet kunnen internetten, want dat werkt perfect. Maar de Win2k computer (=server) doet moeilijk. Internet op PC1 doet het maar half, ik weet dat dat vaag klinkt, maar kan het niet echt nauwkeurig beschrijven. Hij doet er gewoon lang over om sites te vinden en als hij ze al vindt, laat hij ze maar half zien. Het lijkt alsof PC1 eerst op het lokaal-netwerk naar de DSN gaat zoeken en als deze dan een time-out geeft gaat-ie pas verder zoeken. En dan niet eens goed, om maar een voorbeeld te geven: http://gathering.tweakers.net laadt wel gedeeltelijk, maar veel van de logo''s en plaatjes worden niet geladen.

Weet iemand wat er aan de hand is? Heeft iemand weleens hetzelfde meegemaakt?

Ik ga in ieder geval eens proberen om de lokale netwerkkaart in PC1 uit te schakelen om te kijken of het inderdaad daar aan ligt en als het dat is, laat ik wel een van de Win98 machines als server draaien. Maar misschien weet een van jullie een andere/betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Check toch een sof je DNS goed werkt op de server. Ga naar start-> run en tik dan CMD. Tik es in die DOS box: ping www.3com.com en kijk dan of hij dit kan resolven naar een IP adres (dat gaat hij pingen) en ping dan eens dat IP adres zelf. En kijk of daar een verschil in zit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
en dan kan je altijd nog een tracert ftp.chello.nl ofsow proberen, als ie dan eerst door je lokale netwerk komt (192.168.blah) dan is het mis, en ook als er in de eerste 2 regels *** tjes staan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook in een DOS box ŽnslookupŽ tikken.
dan connect je aan je default DNS. als je hier een site-naam intikt zou hij je moeten vertellen wat het ip nummer is (als hij hem kan resolven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Zorg wel dat je gateway ingesteld staat naar het internet toe. Als de server dus naar een ip gaat zoeken.. Wat dus eerst ws. de DNS server is dan moet ie gelijk via de gateway connecten en dus niet richting je interne netwerk. Als je via MS DOS je route tabel laat zien (route print dan zou er het volgende moeten staan:
des 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 gate "gatewayadres" interf "nic IP"

dit zou je rechtstreeks in je tabel kunnen aanpassen. Dit alleen even om te kijken of het werkt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Dat zelfde probleem had ik ook..
Wat zijn jouw proxy instellingen op jou gateway?? Probeer is te internetten zonder een proxy. Dan zal het waarschijnlijk wel gaan. Suc6

Pagina: 1