De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
klaar.
Pak een SMC, 3Com of DEC kaart... heb je nooit spijt van... (in tegenstelling tot een of andere B-chip. (realtek e.d.)
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
als je op merk kickt koop je gewoon een 3Com 905B TX 10/100 kaartje
en anders werkt een Realtek 10/100 kaartje ook gewoon
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
De ''budget'' kaartjes, performen slecht en vreten veel resources.

Whatever.
Ik zou zelf voor een realtek gaan. Kost niks
Als je LAN party''s bezoekt is het misschien ook wel wat zo''n 3Com, lagere resources is natuurlijk altijd fijn dan
maar goed, of ze 4 x zo goed zijn als een kaart van 40 piek? Ik denk persoonlijk van niet, maar moet alles in prijs/kwaliteit verhouding staan?
Verwijderd
voor intern netwerk en games gewoon een realtek 100 Mbit pakken...werkt perfect!
anders volstaat een realtek ook,
ja freesco ondersteund realtek
1+1+1 = 1
3com 10/100 is dus beter, alleen de prijsprestatie verhouding is twijfelachtig.
Wiip
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Kan hem niet beter samenvatten... Het hangt er gewoon vanaf wat je er mee wilt doen. Als je een nieuwe bak koopt zou ik iid wat extra aan een 3com geven (je bent toch bezigOp woensdag 11 april 2001 16:19 schreef wiip het volgende:
bedankt voor de snelle reacties!
3com 10/100 is dus beter, alleen de prijsprestatie verhouding is twijfelachtig.
Wiip
Verwijderd
Daarom heb ik laatst dit topic gestart:
[topic=140763]
Staat ook nog wel wat info.
Wij hebben gekozen voor Linksys kaarten, vrij onbekend, dat weet ik, maar wel op Internet op veel plaatsen als een van de beste getest.
3com lag boven het budget, en realtek wilden we niet vanwege mindere prestaties. Dus daarom verder gezocht.
suc6 alvast!
Verwijderd
Ik heb ook geen enkel probleem
Ik heb zelf ook realtek kaartjes, daar niet van, maar merk wel dat m''n systeem d''r een stuk minder stabiel van wordt (laatst problemen met spontane reset zodra ik m''n netwerk flink belastte). Bovendien zegt SiSoft Sandra standaard dat mijn PCI Latency te hoog staat (32 is toch niet hoog?) en dat mijn Realtek de bus kan ''Hoggen''.
3Com ea hebben het voordeel dat veel berekeningen op de kaart zelf gedaan worden (hebben er ook een proc op zitten, Realtek niet), waardoor je PCI bus minder belast wordt en het over het algemeen bevorderlijk is voor en je snelheid en je stabiliteit.
Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig
Nou, inderdaad zeg...! Ik heb 2 Realtec ŽbudgetkaartjesŽ van 30 piek per stuk, (1 voor het thuisnetwerk en 1 voor mijn ADSL) en goh, wat ŽperformenŽ die slecht zeg...:?Op woensdag 11 april 2001 15:12 schreef meendering het volgende:
Gewoon een 3Com kaartje, is de beste keus.
De ''budget'' kaartjes, performen slecht en vreten veel resources.

Wat een gel*l in de ruimte...
Verwijderd
bull dan lees jij niet vaker t.netOp woensdag 11 april 2001 16:57 schreef Rhino het volgende:
Realtek is in feite slechts een doorgeefluikje. Het echte rekenen ed wordt door de processor overgenomen. Dit maakt met een snelle proc natuurlijk niet zoveel uit, maar je PCI bus wordt er wel behoorlijk door belast. Zeker als je meer kaarten in je compu hebt zitten of 2 realtekjes omdat je compu server is krijg je probs.
Ik heb zelf ook realtek kaartjes, daar niet van, maar merk wel dat m''n systeem d''r een stuk minder stabiel van wordt (laatst problemen met spontane reset zodra ik m''n netwerk flink belastte). Bovendien zegt SiSoft Sandra standaard dat mijn PCI Latency te hoog staat (32 is toch niet hoog?) en dat mijn Realtek de bus kan ''Hoggen''.
3Com ea hebben het voordeel dat veel berekeningen op de kaart zelf gedaan worden (hebben er ook een proc op zitten, Realtek niet), waardoor je PCI bus minder belast wordt en het over het algemeen bevorderlijk is voor en je snelheid en je stabiliteit.
Laatst was er een test dat realtek een lagere load had dan 3com...
Verwijderd
Als je Budget wilt, is realtek natuurlijk #1. Maar wil je kwaliteit zou ik ten 1e voor 3com/Intel gaan. Prijs Kwaliteit d-link of Linksys. Alleen is Linksys niet in Nederland verkrijgbaar, wel uit Duitsland te importeren.

Wij hebben 3Com