Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ok, Thnx. MAAR nu mijn laatste vraag, wat zijn de gegevens van een crosscable nu precies? Hoe zitten de kleuren (aan beide kanten)?, gebruik je een crosscable dus alleen bij peer to peer?, is een rechtover kabeltje dan alleen voor als je een netwerkkaart erin heb zitten voor je kabelmodem?Op woensdag 11 april 2001 12:28 schreef wizl het volgende:
Als de ene stekker (rj45) in de nic van de ene pc gaat, en de stekker aan de ander kant van diezelfde kabel in de nic van een andere pc (jouw situatie) moet je een cross-cable gebruiken
Dat is trouwens ook in mijn geval zo. In PC1 waar het internet binnenkomt zit al een netwerkkaart. Die is van casema, en nu heb ik er een extra ingezet die dan moet connecten met PC2
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Thhnxx
Verwijderd
crossover:
pin 1 -> 3
pin 2 -> 6
pin 3 -> 1
pin 6 -> 2
4,5,7 en 8 worden niet gebruikt
is het alleen nog aan jou van welke kant je moet tellen
straight:
pin x -> x
Kleurenverhouding in RJ45 stekkertje aan ene kant:
kleur/kleur/kleur/kleur/kleur/kleur/kleur/kleur
Kleurenverhouding in RJ45 stekkertje aan andere kant:
kleur/kleur/kleur/kleur/kleur/kleur/kleur/kleur
Of snap ik het hele princiepe van een crosskabel verkeerd en is het heel wat anders dan een utp kabel ofzo????
Verwijderd

kleurcode voor cross kabel, dus van nic naar nic ! ( dit werkt dus niet met een hub en nic )
voor kant a
wit oranje /oranje / wit groen / blauw / wit blauw / groen / wit bruin / bruin
voor kant b
wit groen / groen / wit oranje / blauw / wit blauw / oranje / wit bruin / bruin
zo heb ik het een paar jaar geleden op school geleerd.
suc-6
correct me if i am wrong
Verwijderd
Klopt ook naar mijn idee en ja, de kleurcode is van belang, zeker met lange straight UTP kabels en een 100Mbit netwerk.Op woensdag 11 april 2001 13:50 schreef elmo22 het volgende:
oke komt hij
kleurcode voor cross kabel, dus van nic naar nic ! ( dit werkt dus niet met een hub en nic )
voor kant a
wit oranje /oranje / wit groen / blauw / wit blauw / groen / wit bruin / bruin
voor kant b
wit groen / groen / wit oranje / blauw / wit blauw / oranje / wit bruin / bruin
zo heb ik het een paar jaar geleden op school geleerd.
suc-6
correct me if i am wrong
Verwijderd
Als je dat niet doet dan vang je VEEEL meer storing en dan werkt het ZEKER niet op 100mb (wel op 10mb).
http://home.wanadoo.nl/ahongens/files/Building%2010Base-T%20and%20100Base-TX%20UTP%20Patch%20Cables.htm
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
Als je het stekkertje met het clipje naar 8eren houdt, en de connctortjes naar voren, en dan ook nog de connectortjes naar boven, is de pin helemaal links pin 1Op woensdag 11 april 2001 12:58 schreef Ledo het volgende:
is het alleen nog aan jou van welke kant je moet tellen, ben ik effe vergeten
Je kan Crossover zeker alleen gebruiken bij peer to peer? (dus 2 compies aan elkaar)
Verwijderd
De kleurcode is niet van belang, wat van belang is is dat paar 1-3 en 2-6 dezelfde kleur gebruiken, bijvoorbeeld bij een crosskabel:Op woensdag 11 april 2001 14:06 schreef xmike het volgende:
[..]
Klopt ook naar mijn idee en ja, de kleurcode is van belang, zeker met lange straight UTP kabels en een 100Mbit netwerk.
PC1 - PC2
1 - 3 = oranje
3 - 1 = oranje-wit
2 - 6 = blauw
6 - 2 = blauw-wit
voorbeeld bij een straight-kabel (PC naar Hub):
PC - HUB
1 - 1 = groen
3 - 3 = groen-wit
2 - 2 = oranje
6 - 6 = oranje-wit
Het spul heet niet voor niets unshielded TWISTED pair. De twist is van belang bij de electrische signaleren tussen bovengenoemde paren. Of je nou de twist tussen oranje en oranje-wit of die van bruin en bruin-wit gebruikt maakt niet zoveel uit.
Zie ook mail.nllgg.nl/linux/1997-05/560.html over de paren
Officiele kabelmakers gebruiken wel een volgorde, maar dat is meer om een standaard aan te houden, wat wel prettig is als de volgende kabelmaker een kabelbreuk moet fixen bijvoorbeeld.
[Wijziging = twisted ipv twister]
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
connector met het kabel-gedeelte van je af, lipje naar onderen , dan lopen de nummers van rechts naar links van 1 naar 8 :
bruin | bruin-wit | oranje | blauw-wit | blauw | oranje-wit | groen | groen-wit
Voor een straight-true cable (dus van een computer of uplink-poort of zoiets naar een normale hub-poort) doe je aan de andere kant hetzelfde.
Voor een cross-cable (dus tussen twee computers, tussen twee normale of tussen rwee uplink-poorten) verwissel je pin 1 met pin 3 en pin 2 met pin 6 en dan zie je het volgende :
bruin | bruin-wit | groen | blauw-wit | blauw | groen-wit | oranje | oranje-wit
Knip ze !
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
(maar je bedoeling is duidelijk
zeg er voor de volledigheid effe bij dat B de ''echte'' (meestgebruikte) standaard isOp woensdag 11 april 2001 18:18 schreef FatalError het volgende:
[afbeelding]
Van de door mij gekochte kabeltjes zijn de meesten A, een enkeling is B. Als ik ze zelf maak zijn ze A, maar zoals gezegd, dat boeit niet.
If it ain't broken, tweak it!
NOGMAALS THANNXXXXX
Wat er bovenstaat is juist wel het goede, net even gecheckedOp woensdag 11 april 2001 19:27 schreef FatalError het volgende:
De getiepte A is de echte A, wat eroverheen geschreven is is fout. Maar dat boeit verder niet.
Van de door mij gekochte kabeltjes zijn de meesten A, een enkeling is B. Als ik ze zelf maak zijn ze A, maar zoals gezegd, dat boeit niet.
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943