Toon posts:

[BC3] Internet over het netwerk werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken terug bij mijn vriendin een netwerk aangelegd tussen 2 computers.

PC1:
-WinME, 3Com NIC met Chello modem eraan en Realtek NIC voor LAN. Hierop staat Sygate Home Networking 4 server

PC2:
-Win95, 3Com NIC voor LAN. Hierop staat Sygate home networking 4 client.

Zowel PC1 als PC2 heb ik een dynamisch IP gegeven en ik heb de DHCP functie van Sygate ingeschakeld.

Dit werkte alles zonder problemen tot vandaag. De instellingen zijn niet veranderd maar het werkt gewoon NIET meer.. Het heeft een hele tijd goed gewerkt en nu dus niet meer. Het LAN werkt wel, ik kan gewoon printers en bestanden delen, elkaar pingen etc....

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microshit detected, Microshit detected,...

kutwindoos ME is zeer slecht voor netwerken en internet. Installeer liever windoos 98 SE.

Mijn review over kutwindoos ME is, FORMAT C: in 10 seconden na de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

vanwegen

-:|:-

Nop, Heeft niks met win Me te maken (Hierover trollen zonder reden heeft dus ook geen zin)

Waarschijnlijk is het te wijten aan het feit dat je beide machines een dynamisch ip hebt gegeven geef de "server" een vast IP adres.

Configureer de "client" zijn default gateway en DNS op het ip adres van de server (in het geval van routing&dns forwarding software, ik ken het pakket nl niet :) )

Of config op de client de proxy instellingen op het IP adres van de "server"

PS gebruik als ip adressen een "private range" zoals dat heet bijv. 192.168.0.1 voor de server en 192.168.0.50-254 als dhcp range voor de clients

Suc6

En toen was m'n signature weg :(