Toon posts:

[BC3] [kabelinternet] Totally Crazy....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net een nwe harddisk, en straks adsl, restje kabelabo (sonera slow abo)op zusjes computer en mijn oude HD. Compleet geformatteerd met nwe windows 98. Krijg het internet met geen mogelijkheid aan de praat. Sluit de kabel op mijn compie aan met nwe had met win98 en hij doet ut gelijk. Wat is er aan de hand met die andere computer??

Ik heb zelfs verschillende netwerkkaarten geprobeerd, wat ook niet wilde baten. Wie helpt mij alsjeblieft!!!!!!!!

[Sonera is een kwestie van netwerkkaart installen en i-net wizzard uitvoeren en er is verbinding, dus niks geen ip e.d.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Up Up

Iemand??

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt niet zomaar je netwerk kaart(of een pc met een andere netwerk kaart) wisselen.
Je IP wordt afgegeven op basis van het MACadres van je NIC.
Als je dus voor de rest van de tijd wilt connecten met het internet via de pc van je zusje zul je moeten bellen met de helpdesk(jaja) en vragen of ze de lease van je ip kunnen laten verlopen.
iig een heel gedoe omdat die gasten meestal ook niet weten waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon die netwerkkaart van jou pc in die van je zusje doen en het werkt meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ja. Eigenlijk stom van me. En ik maar denken dat de hele teringzooi niet meer werkte. Dan heb ik de winkel dus ook al eens afgezet met een kaart die dus wel werkte mar niet met mijn internet. Nu weet ik dat ik me niet meer zorgen moet maken.

Ondertussen de kaarten omgewisseld en het werkt perfect. Thanks