dan zal PC1 aan moeten staan.
Hoi,
Ik denk erover een netwerk in huis aan te leggen, tussen 2 pc''s, niet te duur. (I''m just 14!
)
Euhm is het mogelijk dat als de ene pc (PC1) uittstaat, ik dan wel met PC2 op de hardeschijf van PC1 kan en ook internet delen? Of moet PC1 aanstaan wil ik met PC2 iets delen via het netwerk.
Vat je het nog? Zoja, zou je me dan een antwoord kunnen geven
Alvast bedankt!
Greetz me!
Ik denk erover een netwerk in huis aan te leggen, tussen 2 pc''s, niet te duur. (I''m just 14!
Euhm is het mogelijk dat als de ene pc (PC1) uittstaat, ik dan wel met PC2 op de hardeschijf van PC1 kan en ook internet delen? Of moet PC1 aanstaan wil ik met PC2 iets delen via het netwerk.
Vat je het nog? Zoja, zou je me dan een antwoord kunnen geven
Alvast bedankt!
Greetz me!
nog steeds een nickchange
Ik begrijp uit je vraagstelling dat PC1 een verbinding naar PC2 en het internet heeft.
Als een PC uitstaat, dan is (meestal) alles uit.
Dus heeft de harddisk geen stroom, dus daar kun je niet bij.
Dus heeft de netwerk-kaart geen stroom, dus die kan ook geen pakketjes naar het internet sturen.
Als een PC uitstaat, dan is (meestal) alles uit.
Dus heeft de harddisk geen stroom, dus daar kun je niet bij.
Dus heeft de netwerk-kaart geen stroom, dus die kan ook geen pakketjes naar het internet sturen.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Ai!!...
PC1 heeft internet verbinding... maar is er geen mogelijkheid als ik een HUB ofzowiets doe dat het dan wel kan?
Greetz
PC1 heeft internet verbinding... maar is er geen mogelijkheid als ik een HUB ofzowiets doe dat het dan wel kan?
Greetz
als je kabelinternet heb...maar als je isdn heb moet je misschien een routertje aanschaffen..
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
We hebben kabelinternet, kan het dan!? :):9~
Ja?!
Greetz.
Ja?!
Greetz.
je kunt die UTP van kabel dan in de hub douwen en meerdere ip''s laten toewijzen aan de andere pc''s die in de hub zitten. (als je provider dat toelaat)
Ik deel het gewoon via 1 ip, kep gewoon linux bakkie die altijd aan staat, klaar.
Ik deel het gewoon via 1 ip, kep gewoon linux bakkie die altijd aan staat, klaar.
Dan moet je 2 ip adressen aanvragen, een hub op je modem zetten en alle 2 je computers op die HUB aansluiten en hun IP adres laten krijgen via DHCP (Dat ze het dus ''automatisch'' krijgen). Dan maakt het niet uit of PC1 uitstaat/aanstaat wil je kunnen internetten. Het kan ook met een ROUTER maar daar kun je beter niet aan beginnen (Al is het alleen maar om de prijs) 
edit:
(Sjit te laat). Overigens is het bij @Home zo dat je 1e IP adres dynamisch is en het 2e/3e IP adres (waarvoor je moet betalen) wel vast is
. Als je dus een VAST IP adres wil moet je een extra IP aanvragen bij @Home
(Sjit te laat). Overigens is het bij @Home zo dat je 1e IP adres dynamisch is en het 2e/3e IP adres (waarvoor je moet betalen) wel vast is
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
note
bij chello (de particuliere verse iig) kun je geen extra ip aanvragen
bij chello (de particuliere verse iig) kun je geen extra ip aanvragen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
en nog een probleempje bij chello, die geeft alleen internettoegang aan bij hen geregistreerde MAC adressen. zodra je dus een verkeerd MAC adres hebt heb je een probleem, dan kicken ze je eigenlijk van hun netwerk af en kan je zelfs een fikse boete krijgen (als je dus met meerdere IP''s op 1 account hangt)
Deze plek is te koop.
Onze provider is niet Chello, maar Rendo.dekooi.nl
Maar ik heb ze alweer gemaild, antwoorden doen ze niet snel, maar ze doen het iig
.
Bedankt voor alle reply''s!
Greetz me
Maar ik heb ze alweer gemaild, antwoorden doen ze niet snel, maar ze doen het iig
Bedankt voor alle reply''s!
Greetz me
Pagina: 1