Hey, ik krijg binnenkort een nieuwe pc en wil nu dus mijn oude en newe pc aanelkaar koppelen in een netwerk. ik zit nu nog met de kabel van casema (internet dus) en wil dat allebei de pc''s kunnen internetten. ik heb verhalen gehoord dat je dan 3 netwerkkaarten nodig hebt. 1 in mijn oude pc, 2 in mijn newe. waarvan eentje naar de oude pc loopt en eentje met de modem is verbonden.. maar dit vindt ik een beetje vreemd omdat ik ook dingen hoor dat het met 2 netwerkkaarten kan.. ik wil gewoon weten van iemand hoe die dat heeft gedaan en hoe ik dat het beste kan doen
Volgens mij kan dat gewoon met twee netwerkkaarten. Casema Basic hoeft geen (2e)netwerkkaart te hebben om te werken dat gaat gewoon naar een com-poort toe dat kabeltje.
Je hebt dus maar 2 netwerkkaarten nodig. 1 voor de server en 1 voor de client.
groetjes
Je hebt dus maar 2 netwerkkaarten nodig. 1 voor de server en 1 voor de client.
groetjes
hoe maak je nu verbinding? als je nu met een netwerk kaart verbinding maakt met casema, moet je er dus 3 hebben. je mag niet casema aan een hub f zo hangen, dan maken ze je af.
hm dat vraag ik me dus ook af. ik heb er dus expres ff bijgezet wat voor verbinding ik heb omdat dat ook wel ns verschilt... en ik weet ook dat casema het niet accepteert dat je met 2 pc''s gaat internetten. ik zoek dus iemand met casema basic die ok een netwerkkie heeft waarbij beide pc''s kunnen internetten
Hoezo maken ze je af. Enig tijd geleden was kon ik niet meer emailen (na migratie bleek effe iets verkeerd ingesteld te hebben) de persoon van de helpdesk begreep dat ik een lan had, maar zei alleen dat ze dat niet ondersteunen, niet in de trant van en nu hak ik je vebinding door of ik gooi u ervanaf. Hij vertelde wat ik moets weten en einde telefoongesprek. Nu 2 maanden later nog steeds bij (Wanadoo''nt):'(
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Òja ik heb een lan met wel 5 pC op KZMA en het werkt goed niet snel maar toch ligt aan KZMA. Het makkelijst is met een NT4 server met proxyserver, maar kan ook met 2 win98 pc''s je kan een hardware router kopen ? 300,- of downoad sygate ergens vanaf en dan heb je alleen twee NIC nodig. Schijnt goed te werken een collega van mij heeft dit thuis ivm spelletjes (NT4 draai heel slecht spelletjes):+
P.S. waarom eigenlijk 3 NIC ????
P.S. waarom eigenlijk 3 NIC ????
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Pagina: 1