Hoi,
Me netwerkkaarten werken nu nog op 10Mbit, ze moeten op 100Mbit. Ik heb ze net op 100Mbit gezet maar nog geen snelheidsverschil... helup.
Hier een paar plaatjes van de netwerkkaart instellingen.
De eerste is een 3com netwerk kaartje type:
3Com Etherlink XL 10/100 PCI TX (3C905B-TX)
De tweede is een Unex gevalletje.... type:
Unex ND01X Ethernet/Fast Ethernet
Hoe krijg ik ze op 100Mbit? ohwja, de pc''s hangen via een cross-cable aan elkaar.
Enne alles werkt dus, daar zal het vast niet aan liggen. (Draai winroute met dsn forwarding).
Hier de optie tab van de 3Com:

Hier de optie tab van de Unex:

Welke instellingen moet ik veranderen, en waar dienen ze voor.
Alvast bedankt!
Me netwerkkaarten werken nu nog op 10Mbit, ze moeten op 100Mbit. Ik heb ze net op 100Mbit gezet maar nog geen snelheidsverschil... helup.
Hier een paar plaatjes van de netwerkkaart instellingen.
De eerste is een 3com netwerk kaartje type:
3Com Etherlink XL 10/100 PCI TX (3C905B-TX)
De tweede is een Unex gevalletje.... type:
Unex ND01X Ethernet/Fast Ethernet
Hoe krijg ik ze op 100Mbit? ohwja, de pc''s hangen via een cross-cable aan elkaar.
Enne alles werkt dus, daar zal het vast niet aan liggen. (Draai winroute met dsn forwarding).
Hier de optie tab van de 3Com:
Hier de optie tab van de Unex:
Welke instellingen moet ik veranderen, en waar dienen ze voor.
Alvast bedankt!
Whatever.
ik heb zelf de duplex mode op full gezet maar ik ga maar 900 kb/sec over het netwerk thuis. Het schijnt als je een hub er tussen hebt hangen van 10/100 mbit dat je dan wel *maximaal* gaat
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik draai met een crosskabel 7MB/seconde op fullduplexOp dinsdag 10 april 2001 19:52 schreef jst2000c het volgende:
ik heb zelf de duplex mode op full gezet maar ik ga maar 900 kb/sec over het netwerk thuis. Het schijnt als je een hub er tussen hebt hangen van 10/100 mbit dat je dan wel *maximaal* gaat
En die 802.1p support aan moet helpen? Het zegt me namelijk errug weinig.Op dinsdag 10 april 2001 21:52 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
802.1p support Enable!!!!
Verder..is het wel een Cat5? en is het geen brakke kabel?
Uhm, CAT5 kabel is het volgens mij wel, komt van NorroD..... okeej, ff rebooten.
Whatever.
Ik heb ff een paar instellingen veranderd.... nu haal ik ongeveer 3mb/sec. 
Tís een oude pc waarmee ik communiceer.
Tís een oude pc waarmee ik communiceer.
Whatever.
Pagina: 1