[BC3] Netwerk Probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zou graag een netwerk willen van 2 PC''s met daarop internet. Alleen wil ik niet een server PC waarop een proxy programma draait. Is dit mogelijk met een modem dat op een ethernet kaart (eventueel USB) draait?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Als het internet-signaal op 1 pc biienkomst zul je toch iets van een programma moeten draaien (server) om het naar die andere pc te kunen krijgen... ;)

Zoek wat je niet eerder vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ja offcourse maar kan je het niet doen via een hub e.d >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 20:58

spok9

Groen...

Probeer eens met winroute -> www.winroute.com gebruik wel de lite versie...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Nee maar dan ben ik weer afhankelijk van een server PC en dat wil ik niet omdat mijn ouders dan die PC uitgooien en ik niet meer kan internetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh

Zarc.oh

Dan LiNuX op een 486 installen en in de meterkast zetten... zullen ze niet zo snel uitzetten dan, toch ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 20:58

spok9

Groen...

kan met een hub... maar dan kan je niet tegelijkertijd internetten

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
heeft iemand nog mogelijke oplossingen zodat je ook met zijn 2e kan internetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh

Zarc.oh

Wat het probleem is, dat 1 internet aansluiting 1 ip adres heeft en nou kunnen 2 pc''s niet hetzelfde ip adres hebben, door een server te installeren, geef je die server dat ip adres en je andere pc''s krijgen een lokaal ip adres dat alleen geld op je eigen netwerk en niet daarbuiten.
De mogelijkheden op een rijtje:
- Op 1 van beide pc''s een server (wingate ofzo) installeren. :(
- LiNuX superkaal op een 80386 of hoger als ip masquerading firewall installen. :)
- Een router kopen, beetje duur. :'(
- Een hub kopen, kan je maar met 1 tegelijk internetten. :'(
- Een 2e ip adres nemen, kost extra geld, als je provider het al aanbiedt. :'(

edit:

LiNuX kreeg een :(, dat klopt natuurlijk niet.... :)

Pagina: 1