2 computers laten draaien zonder netwerkkaart?? Dat zal verdomde lastig worden....
Ik heb een kabelmodem(terayon) die zich zelf inlogt bij de provider(kabelfoon). Nu is mijn vraag of ik op deze modem 2 computers kan installen. dit gaat via netwerk maar dat wil ik niet.
ik wil 2 computers zonder netwerk kaart laten draaien op 1 modem.
dus als de computer beneden(server) uitstaat wil ik boven(client) nog kunnen internetten.
Modem: ingang = coax
uitgang = utp met mogelijkheid om utp te converten naar usb.
Ik heb dit al geprobeert met een usb hub maar dit gaat tevergeefs niet
Kan iemand mij helpen???
Bvd Jeroen Storm
ik wil 2 computers zonder netwerk kaart laten draaien op 1 modem.
dus als de computer beneden(server) uitstaat wil ik boven(client) nog kunnen internetten.
Modem: ingang = coax
uitgang = utp met mogelijkheid om utp te converten naar usb.
Ik heb dit al geprobeert met een usb hub maar dit gaat tevergeefs niet
Kan iemand mij helpen???
Bvd Jeroen Storm
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Kun je er niet gewoon een hub tussen zetten? Kabel naar de ene computer, kabel naar de andere computer en een kabel naar het modem...
de betaler vervuilt
Anoniem: 6844
gewoon ff een internet gateway router voor cablemodem er tussen zetten. die dingen hebben vaak ook ingebouwde firewall.
Anoniem: 22897
Als ik het dus goed begrijp wil je geen netwerk kaarten gebruiken. Nou dat gaat zowiezo al niet door. Je provider geeft jou je IP op basis van een mac-adres wat afkomstig is van een netwerk kaart. Daarnaast zou ik ook niet 2 pc''s via een hub aansluiten op je modem, als beide pc''s dan het internet op willen gooit je gateway alles dicht op basis van het mac-adres van je terayon modem.
Gooi gewoon een netwerk kaart in je server en sluit die andere pc aan met usb of een intern netwerk. Of gebruik een internet gateway zoals simon hacker al zei....
Gooi gewoon een netwerk kaart in je server en sluit die andere pc aan met usb of een intern netwerk. Of gebruik een internet gateway zoals simon hacker al zei....
ALS je het al werkende krijgt, kun je niet beide pc''s tegelijkertijd aanhebben. TENZIJ je er dus een router/switch/firewall tussengooit.
Gerco
Gerco
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
maar dat maakt toch niet uit ik heb een statisch ip en ik heb nu netwerk met winroute ( draait best overringens) maar het probleem is dat mijn vader altijd die *** computer beneden uitgooid dan ken ik niet internetten
dus vandaar
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
en hoe werkt dat dan met een router/switch/firewall?
Zelfde idee als die winroute bak die je nu hebt staanOp dinsdag 10 april 2001 19:23 schreef jst2000c het volgende:
en hoe werkt dat dan met een router/switch/firewall?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Anoniem: 16442
Kabelmodem in de uplink van je HUB, effe bij je provider een extra IP adres aanvragen en klaar is pipo !
Anoniem: 23012
sja. dan vraag ik me toch iets af. je logt in via je ''mac'' adres toch? hoe zit het dan als je die router/firewall erop aansluit. die heeft toch niethetzelfde mac adres? .. dan zitten er 2 pc''s op met allebei andere nics? (miss stomme vraag maar ben heel benieuwd)
Je doet de nic van de machine die nu op het modem is aangesloten in je router
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Ik wil eigenlijk zelf zo''n eentje. Met voor een aansluiting op het internet (modem, adsl), en achter utp aansluitingen.
Hoeveel kost zo''n ding eigenlijk?
Hoeveel kost zo''n ding eigenlijk?
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Hoe kan je nou inloggen op MAC-adres??? Als je netwerkkaart kapot is en je stopt er een andere in dan zou dat betekenen dat je niet meer kan inetten??
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Klopt dus ook! Dan moet je even bellen naar je ISP om je nieuwe MAC adres door te geven!Op donderdag 19 april 2001 12:46 schreef Tampie2000 het volgende:
Hoe kan je nou inloggen op MAC-adres??? Als je netwerkkaart kapot is en je stopt er een andere in dan zou dat betekenen dat je niet meer kan inetten??
Ligt trouwens wel een beetje aan je provider en het merk kabelmodem wat je hebt.. Bij de 1 moet het wel en bij de ander niet!!
Ook
Wees consequent, maar niet altijd
Ik zou in ieder geval geen hub gebruiken want als jou provider ziet dat er 2 Ip''s vanaf één adres worden aangevraagd dan verwachten ze ook dat je voor beide Ip''s gaat betalen(bij sonera in ieder geval wel) Maar je ken ook gewoon ff een ouwe 486 op de kop tikken en die als server gebruiken dan ken jouw pc in ieder geval uit
Anoniem: 19178
Kom 1 mei naar Cascade te H.I.Ambacht, alwaar voor Kabelfoon gebruikers een speciale avond aan dit thema is geweid...Op dinsdag 10 april 2001 18:39 schreef jst2000c het volgende:
Ik heb een kabelmodem(terayon) die zich zelf inlogt bij de provider(kabelfoonKan iemand mij helpen???
Bvd Jeroen Storm
Ronald
Anoniem: 16442
Wat is dit een onzin zeg!
Op donderdag 19 april 2001 13:00 schreef Ook het volgende:
[..]
Klopt dus ook! Dan moet je even bellen naar je ISP om je nieuwe MAC adres door te geven!
Ligt trouwens wel een beetje aan je provider en het merk kabelmodem wat je hebt.. Bij de 1 moet het wel en bij de ander niet!!
Ook
Anders koop je zo''n dedicated kabelroutertje van 300 piek, ben je van al het gezeur af. Kan pa de PC uitzetten wanneer ''ie wil en jij ook
.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Anoniem: 23481
hehe dat probleem heb ik nou ook elke xOp dinsdag 10 april 2001 19:20 schreef jst2000c het volgende:
maar dat maakt toch niet uit ik heb een statisch ip en ik heb nu netwerk met winroute ( draait best overringens) maar het probleem is dat mijn vader altijd die *** computer beneden uitgooid dan ken ik niet internettendus vandaar
Maar euhm, we zitten er allebij over te denken om die owue p166 maar es nuttig te gebruiken en daar een server van te maken.
Wanneer kom je ff langs voor een demo, wijsneus??!!!Op donderdag 19 april 2001 19:25 schreef pcvanvliet het volgende:
[..]
Je moet niet zomaar dingen roepen als je geen id hebt waar je het over hebt...
Ik zeg ook niet dat het altijd zo is maar dat het soms zo is!
Ook
Wees consequent, maar niet altijd
Nope.Op donderdag 19 april 2001 19:25 schreef pcvanvliet het volgende:
[..]
Ik kan hier (H''sum/a2000-Chello met LanCity) niet ''even ipconfig /release doen'' en een andere NIC gebruiken.
NIC defect? Bellen met MAC adres van de nieuwe kaart.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Op basis van je netwerk kaart???? Volgens mij is dat echt op basis van je Kabelmodem.Op dinsdag 10 april 2001 19:12 schreef TheItem het volgende:
Je provider geeft jou je IP op basis van een mac-adres wat afkomstig is van een netwerk kaart.
Maar hij heeft wel gelijk je moet inderdaad een internet Gateway gebruiken. Ik denk niet dat de kabelmaatschappij het leuk zal vinden als je met meerdere comp. zit te internetten op 1 verbinding. als je een HUB aansluit kunnen zij daar gelijk zien dat je met meerdere PC''s aan het werken bent.. Een Gateway voorkomt dit...
Misschien is dit interessant?
http://www.tweakers.net/aanbod/14496
http://www.tweakers.net/aanbod/14496
Pagina: 1