[BC3] Cisco kenners....???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 15:50
Ik zit met het volgende probleem.

Mijn Cisco 1720 ISDN Router heeft een vast ip-adres.
Mijn Exchange Server die op het interne netwerk zit stuurt om het uur een ETRN commando naar de relay server van de provider om aan te geven dat deze de e-mail wil hebben van ons domein wat in de relay zit bij onze provider.
Onze provider ''stuurt'' dan de mail naar het IP van de router.
Hoe vertel ik mijn router nu dat hij deze mail (poort 25) door moet sturen naar mijn Exchange server..???

Moet ik dan een static route toevoegen??? Misschien dat één van jullie tweakers wel weet hoe dat moet en mij kan helpen...

B.v.d. Jomar Ros

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:00

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik ben ff de 1700 serie kwijt dus weet zo niet uit mijn hoofd welke ios ie kan draaien maar wat je moet doen is dus een portforward maken op de smtp poort ( 25 dus ) van de router naar je exchange server
simpel gezegd dus je router zo configureren dattie al het verkeer wattie op zijn IPadres op poort 25 binnenkrijgt metteen doorgeeft aan het IP adres van jou exchangeserver ( ook op poort 25 )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Cisco heeft IOS en volgens mij is forwarding een standaard functie in IOS die je even aan moet zetten.

Wat je anders zou kunnen doen is je mail naar een ander IP adres laten doorsturen (dus een extra IP bij je provider afpersen) en de router het verkeer door laten routeren, heb je geen forwarding nodig en kun je, indien nodig, ook de router als "single point of failure" eruit halen.

mh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik heb vorig jaar ergens deze regel toegevoegd en toen werkte het ineens.

ip nat inside source static tcp 192.168.1.1 25 X.X.X.X 25 extendable

ik ga er voor het gemak even van uit dat je NAT gebruikt.